• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۰۷:۳۶
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97052311954
  • خبرنگار : 71234

با اشاره به بیانات رهبری

نانواکناری: در مسیر خودکفایی برای رسیدن به اقتدار اقتصادی هستیم

نانواکناری: در مسیر خودکفایی برای رسیدن به اقتدار اقتصادی هستیم

رییس کمیته امنیت داخلی کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان این‌که «ما در مسیر خودکفایی برای رسیدن به اقتدار هستیم» گفت: اکنون ما به اقتدار سیاسی رسیده‌ایم، اما باید تمامی دستگاه‌ها برای رسیدن به اقتدار اقتصادی تلاش کنند.

ولی‌الله نانواکناری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به بیانات اخیر مقام معظم رهبری مبنی بر این‌که جمهوری اسلامی هر وقت به آن اقتداری برسد که فشار و هوچی‌گری آمریکا رویش تأثیری نگذارد، می‌تواند با آمریکا مذاکره کند، گفت: ما در همه ابعاد اقتدار داریم. البته در مسیر رسیدن به خودکفایی اقتصادی هستیم و توانستیم به اقتدار سیاسی دست پیدا کنیم.

وی افزود: رسیدن به اقتدار اقتصادی و خودکفایی در این زمینه منوط به همکاری همه سازمان‌ها و نهادها است. به طور مثال وزارتخانه‌های جهاد کشاورزی، صنعت و نیرو باید فعالانه ورود پیدا کنند تا در زمینه کشاورزی، معادن، صنایع، خودرو، بازرگانی، آب و انرژی با مشکل مواجه نباشیم. در دانشگاه‌ها هم باید در موضوع علم و فناوری نقش تعیین‌کننده داشته باشیم تا در نهایت در ابعاد مختلف به خودکفایی برسیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر این‌که «ما به آمریکا اعتماد نداریم»، گفت: ترامپ صحبت از مذاکره بدون شرط می‌کند، اما وزیر خارجه آمریکا شرط‌هایی را برای مذاکره بیان می‌نماید. این یعنی آمریکا قابل اعتماد نیست.

نانواکناری ادامه داد: اگر آنها برای مذاکرات صادق هستند، باید حسن نیت خود را با اجرای تعهداتشان در برجام نشان دهند و بعد بخواهند خارج از برجام مذاکره کنند. بالاخره در برجام چهار کشور کنار آمریکا با ایران مذاکره کرده‌اند. این آمریکا بود که از برجام خارج شد و نشان داد که قابل اعتماد نیست.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha