• سه‌شنبه / ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۰۲
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97052312261
  • خبرنگار : 71544

«سمفونی پیروزی» چه حال و هوایی دارد؟ + فیلم و عکس

«سمفونی پیروزی» چه حال و هوایی دارد؟ + فیلم و عکس

رهبر مهمان ارکستر سمفونیک تهران که قرار است «سمفونی پیروزی» را در سالروز ورود آزادگان به کشور روی صحنه ببرد، گفت: رهبری کردن این سمفونی به مراتب مشکل‌تر از رهبری سمفونی‌های کلاسیک و روتین این ارکستر است.

به گزارش ایسنا، نادر مرتضی‌پور که با خبرنگاران گفت‌وگویی داشت، در توضیح مطلب بالا اظهار کرد: رهبری کردن این سمفونی به مراتب مشکل‌تر از رهبری سمفونی‌های کلاسیک و روتین این ارکستر است. به این دلیل که آن سمفونی‌ها قالب تعریف شده مشخص و فرم خاصی دارند. اما این سمفونی به دلیل موضوع و داستانی که توصیف می‌کند، موسیقی توصیفی است و احتیاج دارد توجه ویژه و خاص‌تری به آن شود؛ بنابراین این سمفونی کار بیشتری می‌برد و تمرکز و حساسیت خاصی دارد.

تمرین ارکستر سمفونیک تهران ـ سمفونی پیروزی

او با توضیح اینکه گروه کُری که این اثر را اجرا می‌کنند، ۶۰ نفر و نوازندگان ارکستر  ۶۸ تا ۷۰ نفر هستند، بیان کرد: ویژگی این سمفونی این است که کلام هم دارد، با توجه به این موضوع کمتر شادی در آن وجود دارد و بیشتر حزن است. این اثر حالت خاصی دارد که خواننده و نوازنده‌ها باید در آن فضا قرار بگیرند و اجرا کنند.

تمرین ارکستر سمفونیک تهران ـ سمفونی پیروزی

با این حال مرتضی‌پور درباره وجود اقتدار در این اثر گفت: در جاهایی که همه ارکستر می‌نوازند، اقتدار، قدرت و شکوفایی وجود دارد و مانند آمادگی برای ورود به یک جریان می‌ماند.

تمرین ارکستر سمفونیک تهران ـ سمفونی پیروزی

این کنسرت در چهلمین سال پیروزی انقلاب اسلامی و سالروز ورود آزادگان به ایران برگزار خواهد شد. «سمفونی پیروزی» توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران و به آهنگسازی مجید انتظامی تولید شده است.

در این اجرا قطعات خیزش و اتحاد ـ ایستادگی، مقاومت و مقابله ـ پیروزی، سازندگی و حرکت در مسیر پیشرفت ـ اقتدار و امید به آینده، توسط ارکستر سمفونیک تهران نواخته می‌شود.

ارکستر سمفونیک تهران با مدیریت هنری شهرداد روحانی و رهبر مهمان نادر مرتضی‌پور (۲۴ مرداد ماه) ساعت ۱۸ «سمفونی پیروزی» را در تالار وحدت به روی صحنه می‌برد.  

در ادامه می‌توانید فیلمی از تمرین ارکستر سمفونیک تهران را به رهبری نادر مرتضی پور برای اجرای اثر «سمفونی پیروزی» تماشا کنید:

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha