• چهارشنبه / ۲۴ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۴:۱۸
  • دسته‌بندی: محور مقاومت
  • کد خبر: 97052412930
  • خبرنگار : 71592

در میان تحریم گروه‌های فلسطینی

بیست‌ونهمین دور از نشست شورای مرکزی ساف امروز آغاز می‌شود

بیست‌ونهمین دور از نشست شورای مرکزی ساف امروز آغاز می‌شود

شورای مرکزی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) امروز (چهارشنبه) بیست و نهمین دور از نشست دو روزه خود را در میان تحریم تعدادی از گروه‌های اصلی فلسطین در رام‌الله آغاز می‌کند.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای القدس العربی، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در آغاز نشست‌های شورای مرکزی تحت عنوان "رزان نجار شهید، انتقال از تشکیلات خودگردان به کشور" سخنرانی خواهد کرد.

تک تیراندازان ارتش رژیم صهیونیستی رزان نجار پرستار جوان فلسطینی را که در حال امدادرسانی به مجروحان و زخمی‌های تظاهرات بازگشت در شرق خان یونس واقع در جنوب نوار غزه بود، به طور عمد و به ضرب مستقیم گلوله جنگی به شهادت رساندند.

"جبهه دموکراتیک برای آزادی‌ فلسطین" روز سه شنبه اعلام کرد، نشست‌های شورای مرکزی را به دلیل نابسامانی اوضاع سیاسی فلسطین و تبدیل تشکیلات خودگردان فلسطین از نظام ریاستی – پارلمانی به نظام ریاستی مستبد تحریم می‌کند.

به همین دلیل علاوه بر جبهه مذکور،‌ "جبهه خلق برای آزادی‌ فلسطین" و دو جنبش حماس و فتح هم این نشست‌ها را تحریم کردند. این دو جبهه بزرگترین گروه در سازمان آزادی‌بخش فلسطین پس از جنبش فتح به رهبری عباس هستند.

همچنین جنبش "طرح ملی فلسطین" اعلام کرد، نمایندگانش در این دور از نشست‌ها مشارکت نخواهند کرد، زیرا عدم اجرای تصمیمات شورای ملی و شوراهای مرکزی سابق ادامه دارد و رایزنی‌های جدی متناسب با اصول شراکت ملی با گروه‌های سازمان آزادی بخش فلسطین به عنوان مقدمه این دور از نشست‌ها انجام نشده است.

در این راستا، شخصیت‌های مستقل در کرانه باختری، نوار غزه و مناطق مختلف اعلام کردند، در این نشست‌ها شرکت نمی‌کنند و دلیل آن را عدم پایبندی حداقلی ریاست شورا به اجرای تصمیمات گرفته شده در نشست‌های ۲۰۱۵ و عدم پیگیری تلاش‌ها برای عملی شدن طرح آشتی ملی فلسطین عنوان کردند.

جنبش مقاومت اسلامی "حماس" هم اعلام کرد، برگزاری نشست شورای مرکزی سازمان آزادی بخش فلسطین به شیوه کنونی و بدون حضور هیچ کدام از گروه‌های تاثیرگذار فلسطینی، باعث می‌شود این شورا نماینده مقامات بانفوذ تشکیلات خودگردان و رهبران جنبش فتح باشد.

حازم قاسم، سخنگوی حماس در صفحه فیسبوک خود نوشت، نشست امروز شورای مرکزی ساف، بیانگر تداوم سیاست حذف و یکجانبه گرایی است که عباس علیه تمامی طرف‌های ملی به کار می‌گیرد.

از سوی دیگر، احمد بحر، معاون رئیس اول پارلمان فلسطین اظهارات برخی مقامات تشکیلات رام الله را که گفته بودند شورای مرکزی ساف جایگزین پارلمان منتخب فلسطین است، کودتایی آشکار علیه قانون اساسی و اقدامی خطرناک در راستای تشدید شکاف داخلی دانست.

بحر خاطرنشان کرد، این طرح به هیچ وجه به نفع ملت فلسطین نیست، بلکه به تشدید شکاف داخلی و اجرای طرح‌های صهیونیستی- آمریکایی موسوم به "معامله قرن" کمک خواهد کرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha