• شنبه / ۲۷ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۰:۵۳
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97052713955
  • خبرنگار : 71093

سامانه سهام عدالت برای ثبت اطلاعات وراث متوفیان باز می‌شود

سامانه سهام عدالت برای ثبت اطلاعات وراث متوفیان باز می‌شود

از امروز سامانه سهام عدالت برای ثبت اطلاعات وراث متوفیان مشمول سهام عدالت شروع به فعالیت می‌کند.

به گزارش ایسنا، از اوایل اردیبهشت ماه سال گذشته مشمولان سهام عدالت می‌توانستند در سامانه سهام عدالت شماره شبای بانکی خود را وارد کنند تا در زمان توزیع سود، مبالغ سود سهام عدالت آنها به حسابشان واریز شود.

چندی پیش رئیس سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد که افرادی که تاکنون شماره شبای بانکی خود را اعلام نکرده‌اند و در نتیجه سود سهام عدالت سال ۱۳۹۵ را دریافت نکرده‌اند، در صورتی که اقدام به ثبت شمارش حساب بانکی خود در سامانه سهام عدالت کنند، کل سود سال ۱۳۹۵ یکجا به حسابشان واریز می‌شود. البته این به شرطی بود که شماره حساب آنها راستی‌آزمایی شود.

سازمان خصوصی‌سازی در این مورد اعلام کرده بود که ۱۵ مرداد ماهی که گذشت، آخرین فرصت ثبت شماره شبای بانکی برای مشمولان سهام عدالت است.

به تازگی سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرده سامانه ثبت اطلاعات وراث متوفیان مشمول سهام عدالت از امروز مجددا فعالیت خود را شروع می‌کند. در این اطلاعیه آمده است که وراث مشمولانی که فوت شده‌اند می‌توانند با رعایت شرایطی خاص در طول ایام هفته از ساعت ۸ صبح تا ۱۴ به جز ایام پنجشنبه و جمعه و ایام تعطیل به دفاتر واجد شرایط پیشخوان خدمات الکترونیک دولت مراجعه کرده و تقاضای تقسیم سود سهام عدالت متوفی را داشته باشند. از جمله شرایطی که نیاز است تا سود سهام عدالت متوفی به وراث پرداخت شود، این است که کلیه وراث در قید حیات باشند، کلیه وراث قانونی آن را یا وکیل، قیم و ولی قانونی وراث به یکی از دفاتر واجد شرایط پیشخوان دولت مراجعه نمایند.

مدارک لازم برای ارائه به دفاتر پیشخوان، اصل گواهی حصر وراثت صادره از مراجع ذیربط قانونی، اصل کارت ملی وراث، شماره شناشنامه و تاریخ تولد ورثه، کد پستی و نشانی محل اقامت، لااقل یکی از وراث، شماره تلفن همراه هر یک از وراث، شماره شبای بانکی تمامی وراث، اصل وکالتنامه کاری وکیل از ورثه، اصل مدارک تعیین شده قیومیت هر یک از ورثه و همچنین اصل کارت ملی وکیل، قیم و ولی وراث می‌باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۰-۰۲-۰۷ ۱۴:۵۴

سلام هر کدام دفتر پیشخوان دولت مراجعه میکنیم اعلام میکنن که هنوز دستور العمل نیانده و نمیدانم کجا برم برای انتقال سهام عدالت برادرم که فوت کرده

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۰۳ ۲۰:۳۸

سلام بله همینطوره من هم مراجعه کردم گفتن فعلاسایت بسته هست

avatar
۱۴۰۰-۰۲-۱۲ ۰۲:۵۲

خواهشمندیم در خصوص انتقال سهام عدالت متوفیان پیگیری و گزارش تهیه نمایید. چرا در این خصوص اطلاع رسانی دقیقی صورت نمی‌دهند. بالاخره تکلیف مان چی میشه؟! چرا پاس کاری میکنن به قوه قضائیه و میگن سازو کارش دست قوه قضائیه ست

avatar
۱۴۰۰-۰۳-۲۰ ۱۸:۲۷

منم چند بار رفتم گفتن هنوز اعلام نشده نمیدونم باید چکار کنم

avatar
۱۴۰۰-۰۷-۱۲ ۱۵:۰۵

والله من خیلی وقت ازپارسال کل مدارکم رواماده کردم ولی تاالان هنوزهیچ خبری نشد رفتم دفترپیشخوان میگن سایت مردگان بازنیست تاکی یعنی نیست واین کلی ماهزینه کردم خدایش

avatar
۱۴۰۰-۱۱-۲۴ ۱۵:۵۸

سلام.بنده هم چندین بار به دفاتر پیشخوان برای تعین تکلیف سهام عدالت پدر و مادر که فوت شدن مراجعه کردم،فقط میگویند سایت باز نیست! حقیقتا یکبار وضعیت را مشخص واطلاع رسانی کنید تا مردمی که با این مشکل مواجه هستند بدونند چکار کنند.

avatar
۱۴۰۱-۰۵-۲۳ ۱۸:۴۴

سلام ولا منم دو ساله در انتظار تعیین سهام عدالت بابام هستم هر دفتر پیشخوان میرم میگن سایت بسته است تو رو خدا رسیدگی کنید

avatar
۱۴۰۲-۱۰-۲۶ ۱۷:۰۶

مادرمادرسال ۸۵برج۵فوت کرده درصورتی که برگه سهام راگرفته حالا ۳تابچه فوت شوده ولی ۳نفردیگه هستند،تکلیف شان چی میشه