• دوشنبه / ۲۹ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 97052915331
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان:

دولتی‌ها در پرداخت برق وضعیت خوبی ندارند/با معضل سارقین تاسیسات برق مواجه ایم

دولتی‌ها در پرداخت برق وضعیت خوبی ندارند/با معضل سارقین تاسیسات برق مواجه ایم

ایسنا/هرمزگان مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان گفت: در بخش‌های دولتی پرداختی مناسبی وجود ندارد که این میزان به 100 میلیارد تومان می‌رسد درحالی‌که در بخش تجاری و خانگی به 60 میلیارد تومان می‌رسد و حتی در سال گذشته 27 مورد از ادارات نیز به دلیل بدهی به قطعی رسیدند.

‌به گزارش ایسنا، ‌محمد ذاکری صبح امروز در نشستی خبری بابیان اینکه با روند مثبت کاهشی خاموشی‌های برق در بخش توزیع در چهارماهه نخست سال جاری روبه‌رو هستیم ، افزود: متوسط خاموشی‌ها از 1.7 دقیقه در هزار به 1.2 دقیقه در هزار در سال جاری رسیده‌ایم.

وی بابیان اینکه زمان خاموشی به ازای هر مشترک از 2.3 دقیقه در روزبه 1.8 دقیقه در روز رسیده است، اظهار کرد: تعداد قطعی هر مشترک در چهارماهه نخست سال جاری از 21 مورد به 15 مورد رسیده و شاهد کاهش 25 درصدی هستیم.

ذاکری با اشاره به اینکه در تابستان امسال به دلیل کمبود تولید در سطح شبکه با خاموشی‌ها مواجه بودیم، اضافه کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته بازه زمانی این موضوع از 15 خرداد تا 15 شهریور بود که خوشبختانه با بهبود وضعیت آب و هوایی از هفته گذشته دیگر خاموشی در این زمینه نداشتیم.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان با بیان اینکه حداکثر سعی ما در این موضوع برقراری عدالت بود، خاطرنشان کرد: در این موضوع گرچه مشکلاتی وجود داشت و در تیرماه پنج هزار و 504 مورد خاموشی صورت گرفت که متوسط خاموشی بین یک ساعت تا یک ساعت و نیم بوده است.

وی با اشاره به اینکه توان پاسخگویی مرکز 121 را افزایش دادیم و در چهارماهه نخست سال جاری 516 هزار تماس پاسخ داده شد، بیان کرد: از این تعداد تنها 229 هزار تماس در تیرماه صورت گرفته است.

ذاکری با تأکید بر راه‌اندازی 300 دستگاه ترانس با هدف بهبود کیفیت تولید برق در استان هرمزگان، تصریح کرد: با توجه به وضعیت اقتصادی کنونی کشور با مشکل در تأمین منابع مالی اجرای پروژه‌ها مواجه هستیم و نیاز است مشترکان و متقاضیان برق در این مسیر همراهی بیشتری داشته باشند.

وی وضعیت پرداخت صورت‌وضعیت برق مصرفی در استان هرمزگان را کند و نگران‌کننده دانست و عنوان کرد: در بخش مشترکان غیرنظامی با وصول 82 درصدی روبه‌رو هستیم که آمار مناسبی نیست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق هرمزگان بابیان اینکه هر زمان هزینه‌ها افزایش یابد، سرقت‌ها بیشتر می‌شود و دستبرد به تأسیسات برق رو به افزایش می‌رود، اظهار کرد: از بهار 96 تا بهار سال جاری سرقت سیم مسی از 8 هزار و 400 کیلو به 28 هزار کیلو رسیده است که حتی در چندین مورد به سارقین آسیب‌ رسیده است و این وضعیت نگران‌کننده و به معضل جدی تبدیل‌ شده است.

وی با اشاره به اینکه در سال جاری 9 هزار و 236 مشترک جدید به شبکه توزیع اضافه‌شده است و تا پایان سال جاری به 30 هزار مشترک می‌رسد، اضافه کرد: مصرف انرژی در سال گذشته 2 میلیارد و 685 میلیون کیلوولت بر ساعت بوده که امسال به 2 میلیارد و 657 میلیون کیلوولت بر ساعت رسیده است.

ذاکری اضافه کرد: در هفته دولت در سال جاری یک هزار و 747 پروژه به اعتبار 777 میلیارد ریال به بهره‌برداری می‌رسد.

وی بابیان اینکه خاموشی‌های چراغ‌های موجود در معابر به زیر 3 درصد رسیده است، افزود: در بخش‌های دولتی پرداختی مناسبی وجود ندارد که این میزان به 100 میلیارد تومان می‌رسد، درحالی‌که در بخش تجاری و خانگی به 60 میلیارد تومان می‌رسد و حتی در سال گذشته 27 مورد از ادارات نیز به دلیل بدهی به قطعی رسیدند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha