• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۲۰
  • دسته‌بندی: سینما و تئاتر
  • کد خبر: 97053016049
  • خبرنگار : 71583

کتایون ریاحی: سلامت روانی در سینما نگاه جدی‌تری می‌طلبد

کتایون ریاحی: سلامت روانی در سینما نگاه جدی‌تری می‌طلبد

کتایون ریاحی با بیان اینکه در حال حاضر سینمای سلامت در ایران، بیشتر متمرکز برحوزه پزشکی و سلامت جسم است، می‌گوید: سلامت روانی در سینما، نگاه جدی‌تری را می‌طلبد.

بازیگر و داور بخش سینمایی سومین جشنواره فیلم سلامت، درباره تاثیر سینما بر تقویت سلامت روح و روان جامعه به ایسنا گفت: در حال حاضر سینمای سلامت در ایران، بیشتر متمرکز در حوزه پزشکی و سلامت جسم است که البته همین موضوع هم حرکت بسیار خوبی به‌شمار می‌رود، از این منظر که هرچه جامعه ما بیشتر آگاهی پیدا کند، سطح فرهنگی آن هم با ارتقای بیشتری مواجه می‌شود.

بازیگر «شام آخر» با بیان اینکه چقدر خوب می‌شد در زمینه سلامت روانی نیز نگاه جدی‌تری می‌داشتیم، ادامه داد: امروزه از این منظر سلامت روانی دارای اهمیت بیشتری شده است که به‌خاطر عواملی چون به‌وجود آمدن تکنولوژی، کم شدن روابط انسان‌ها با یکدیگر و تمامی اختراعات جدید، هنوز مغز و جسم انسان نتوانسته آن‌طور که باید و شاید تمامی این‌ها را آنالیز کند، بنابراین از این لحاظ، روان آدمی کم و بیش تحت فشار است. به همین خاطر فکر می‌کنم تمامی انسان‌ها برای به روزشدن به یک روانشناس نیاز دارند.

بازیگر «شب دهم» با اشاره به اینکه حتی فکر می‌کنم انسان‌ها نیازمند یک نوع روانشناسی جدید هستند، می‌افزاید: حتی حس می‌کنم در سال‌های آینده یک سیاست جدید به جهان معرفی می‌شود. به این معنا که کم‌تر از 10 سال دیگر ممکن است ما در جهان با سیاستمدارانی مواجه شویم که نیمی ارگانیک و نیمی مکانیک باشند و آنان به سیاست‌گذاری در جهان بپردازند. بنابراین در این عصر ناشناخته‌ای که مشغول زندگی هستیم، جامعه باید از هر لحاظ آمادگی هر چیزی را داشته باشد.

ریاحی با اشاره به نکات یادشده، برگزاری جشنواره فیلم سلامت را اتفاقی دیر اما در عین حال خوبی عنوان کرد و گفت: خوشبختانه جشنواره فیلم سلامت که سه سالگی خود را پیش رو دارد، گرچه به اعتقاد من دیر شروع به کار کرده است، اما با این حال چون انواع بیماری‌های روانی و جسمی به شدت در حال افزایش است، در کل می‌توان آن را گامی رو به جلو در راستای ارتقای سلامت جامعه خواند.

او در ادامه بیان کرد: اضافه شدن بخش سلامت شبکه‌های اجتماعی در جشنواره فیلم سلامت واجب است، چون به شدت در معرض بیماری‌های شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته‌ایم. برای نمونه همین اعتیاد به شبکه‌های اجتماعی که این روزها گریبان‌گیر خانواده‌ها شده است.

کتایون ریاحی درباره معیارهای هیات داوران برای بررسی فیلم‌ها در بخش سینمایی این جشنواره گفت: هیات داوران فیلم‌ها را از چهار منظر مورد بررسی قرار می‌دهد که در برداشتن موضوع سلامت، اینکه سلامت در حاشیه فیلم قرار دارد یا موضوع اصلی آن است، دیدگاه علمی فیلم و بررسی مسائل فنی و ساختاری آن، چهار فاکتور مورد نظر هیات داوران شمرده می‌شود.

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha