• سه‌شنبه / ۳۰ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۰
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97053016144
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۳۰ مرداد بخوانید؛

رونمایی از جنگنده ایرانی/پاسخی به طلبه‌ی پلاکارد به دست/تاکید بر برگزاری علنی دادگاه مشایی و...

رونمایی از جنگنده ایرانی/پاسخی به طلبه‌ی پلاکارد به دست/تاکید بر برگزاری علنی دادگاه مشایی و...

رونمایی از نخستین جنگنده ایرانی، ادامه واکنشها به حواشی تجمع طلاب فیضیه قم، واکنش ترامپ به رد درخواستش از سوی ایران، واکنش منفی دولت و رسانه‌ها به تهدید شرکت‌های انگلیسی از سوی سفیر آمریکا، تاکید وکیل مدافع مشایی بر برگزاری علنی دادگاه موکلش و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز سه شنبه، سی ام مرداد ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، در آستانه ۳۱ مرداد سالروز صنعت دفاعی، تحقیق و تلاش متخصصان صنعت هوایی به ثمر نشست و نخستین هواپیمای بومی جنگنده پیشرفته مجهز به سامانه های اویونیک و کنترل آتش پیشرفته بومی نسل ۴ با نام مبارک کوثر تولید و با حضور رئیس جمهوری رونمایی شد و به پرواز در آمد.

در همایش روز صنعت دفاعی امیر حاتمی، وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: امروز با درایت رهبری و همت دولتمردان در موقعیتی هستیم که مهم‌ترین مزیت آمریکا که قدرت نظامی‌اش است را بی‌اعتبار کرده‌ایم وامروز کسی از تهدید نظامی علیه ایران صحبت نمی‌کند.

در همین همایش رئیس جمهور آمادگی دفاعی ایران را نه به معنی جنگ طلبی، بلکه به معنای صلح طلبی پایدار برشمرد و با بیان اینکه تاریخ به ما آموخته که اگر قدرتمند و استوار نباشیم، ما را از پای در می آورند، تاکید کرد: عدم بازدارندگی دفاعی، یعنی چراغ سبز به دشمن وهمه موظفیم امنیت، قدرت و عزت ملت ایران را با کمترین هزینه تامین کنیم. روحانی با بیان اینکه آمریکا حمله نظامی نمی کند، چون هزینه بسیار بالای آن را می داند گفت: آمریکا  می‌داند نتایج این اقدامش چه خواهد بود و چه هزینه‌هایی را در بر خواهد داشت.

همچنین معاون اول رییس جمهور در جلسه شورای عالی اداری گفت: نظام اداری کشور که با هزینه های فراوانی همراه است در صورتی موفق است که مسیر توسعه کشور را هموار ساخته و منجر به افزایش رضایتمندی مردم شود. جهانگیری افزود: لوایح شفافیت و تعارض منافع نقش مهمی در مبارزه با فساد و سالم سازی اقتصاد کشور دارد.

جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با صدور بیانیه‌ای درواکنش به حواشی تجمع فیضیه آورده است: تحرکات ناشایست، ناآگاهانه و بعضا مغرضانه برخی در حاشیه‌ تجمع طلاب و روحانیون که در راستای مطالبات اقتصادی مردم در مدرسه مبارکه فیضیه قم برگزار شده بود، دانسته یا ندانسته، ضربه و خدشه‌ای بر حوزه و روحانیت وارد ساخت.

همچنین آیت الله مکارم شیرازی در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه استان قم گفت: ناراحتی بنده از بعضی مسائل مطرح شده در مراسم تجمع طلاب در مدرسه فیضیه است.

درهمین ارتباط سیده فاطمه ذوالقدر با بیان اینکه  نیروهای خودسر همیشه باعث وهن نظام هستند گفت: نیروهای خودسر در بسیاری از تجمعات رسمی کشور به نحوی عمل می‌کنند که موجب تفرقه بین مسئولان و سوءاستفاده دشمنان نظام در عرصه‌های بین‌المللی می‌شوند.

پراوانه مافی نیز گفت که عده‌ای محدود و کم جمعیت که موافق وحدت و انسجام داخلی نیستند دست به اقداماتی همچون تجمع روزجمعه طلاب حوزه علمیه قم با آن پلاکارد و شعارها زدند که باید دستگاههای امنیتی وزارت کشور و دستگاههای اطلاعاتی آنها را شناسایی کرده و فعالیت‌هایشان را محدود کنند.

حسام‌الدین آشنان با انتشار توییتی در واکنش به حواشی مربوط به پلاکارد مراسم جمعی از طلاب قم خاطرنشان کرد: مذاکره شعار هیچ مسئولی در جمهوری اسلامی نیست. مشاور فرهنگی رییس جمهور در توییت خود تاکید میکند که لطفا مزاحم طلبه پلاکاردی نشوید فقط او را آگاه کنید .

رئیس جمهور آمریکا به رد درخواستش برای مذاکره با ایران از سوی مقامات در تهران واکنش نشان داد و گفت: برای من مهم نیست که آیا آنها با من دیدار می‌کنند یا نه.

همچنین گزارشگر ویژه حقوق بشر و اقدامات قهری یکجانبه سازمان ملل اعمال مجدد تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان را «نامشروع»، «ظالمانه» و «مضر» دانست و نسبت به گسترش جنگ اقتصادی در جهان هشدار داد.

حمید بعیدی‌نژاد سفیر ایران در انگلیس نیز در اینستاگرام خود از واکنش منفی دولت و رسانه‌ها به تهدید شرکت‌های انگلیسی از سوی سفیر آمریکا نوشت و توضیح داد که سفرای آمریکا به تبعیت از ترامپ به تهدید آشکار شرکت‌ها و بنگاه‌های اقتصادی آنان برای کار با ایران روی آورده‌اند. اما اقدام سفیر آمریکا در انگلیس، واکنش‌های منفی در پی داشته است.

وزیر امور خارجه کشورمان در پیامی توئیتری فرا رسیدن عید قربان را به همه مسلمانان جهان تبریک گفت و نوشت: در شرایط دشوار کنونی و در زمانی که برخی برای ایجاد انشقاق در بین مسلمانان تلاش می‌کنند، مسلمین جهان گردهم آمدند تا عید قربان را جشن بگیرند. عید قربان را به همه مسلمانان در هر جای جهان تبریک عرض می کنم.»

سید علی اصغر حسینی در واکنش به سخنان روز گذشته رییس دادگستری تهران مبنی بر اینکه  نظر ما برگزاری علنی جلسه دادگاه اسفندیار رحیم مشایی است، گفت: اگر قرار باشد دادگاه آقای مشایی علنی برگزار شود، باید خبرنگاران رسانه‌های مختلف اجازه حضور در جلسه دادگاه را داشته باشند و جریان رسیدگی بصورت کامل و نه گزینشی و محدود، پخش و منتشر شود. وی تاکید کرد:دادگاه واقعا علنی باشد نه مثل دادگاه بقایی.

همچنین وکیل مدافع محمد حبیبی- فعال صنفی معلمان- از ارائه درخواست تجدیدنظر خواهی نسبت به حکم دادگاه انقلاب مبنی بر محکومیت موکلش به ۷ سال و نیم حبس، خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۵-۳۰ ۲۰:۱۳

کجای این شعار اشکال دارد ؟ ای اعتدال سراپا منافق !!