• چهارشنبه / ۳۱ مرداد ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97053116490
  • خبرنگار : 71129

کره‌جنوبی حذف توصیف "دشمن" برای ارتش کره شمالی را بررسی می‌کند

کره‌جنوبی حذف توصیف "دشمن" برای ارتش کره شمالی را بررسی می‌کند

منابع دولتی کره جنوبی امروز (چهارشنبه) اعلام کردند، سئول در حال بررسی حذف توصیف "دشمن" برای ارتش کره شمالی در گزارش سالانه دفاعی خود است که قرار است اواخر سال جاری میلادی منتشر شود.

 به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این اقدام در راستای توافق آوریل و در نشست رهبران دو کره به منظور توقف تمامی اقدامات خصمانه علیه یکدیگر و تلاش برای کاهش تنش‌ها و در نهایت از میان برداشتن خطر جنگ صورت می گیرد.

یکی از منابع دولتی کره جنوبی که خواست نامش فاش نشود، گفت: اگر مقام‌های دولت سئول درباره اقداماتی در جهت توقف رفتارهای خصمانه رایزنی کنند، توصیف دشمن درباره ارتش کره شمالی حذف می‌شود.

وی ادامه داد: ما از واژه یا عبارتی به غیر از "دشمن" برای تهدید ارتش کره شمالی استفاده می‌کنیم.

در گزارش سالانه دفاعی ۲۰۱۶ کره جنوبی آمده که تسلیحات کشتار جمعی کره شمالی نظیر تسلیحات اتمی و موشکی، حملات سایبری و تهدیدهای تروریستی، بزرگترین تهدید برای امنیت کره جنوبی است و تا مادامی که این تهدیدها ادامه داشته باشند، دولت کره شمالی و ارتش آن دشمن هستند.

برخی از ناظران می‌گویند که سئول در حال بررسی حذف واژه دشمن برای خطاب قرار دادن و توصیف ارتش کره شمالی است و این اقدام در حالی صورت می‌گیرد که نشانه‌هایی از کاهش تهدیدها از سوی این کشور دیده می‌شود.

نخستین بار در گزارش سالانه دفاعی ۱۹۹۵ کره جنوبی بود که از واژه "دشمن اصلی"‌ برای توصیف ارتش کره شمالی استفاده شد؛ پس از آنکه یکی از مقام‌های پیونگ یانگ تهدید کرد سئول را به دریای شعله‌ور تبدیل می‌کند. در گزارش ۲۰۰۴ نیز عبارت "تهدید مستقیم نظامی" استفاده شد.

در گزارش ۲۰۱۰ نیز کره جنوبی پس از آن این واژه را به کار برد که ۴۶ دریانوردش در جریان حمله توپخانه‌ای مارس همان سال از سوی کره شمالی به یک ناوچه کره جنوبی کشته شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha