• شنبه / ۳ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97060300746
  • خبرنگار : 71592

هشدار سازمان ملل نسبت به عملیات نظامی در ادلب و موج جدید آوارگان

هشدار سازمان ملل نسبت به عملیات نظامی در ادلب و موج جدید آوارگان

دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل نسبت به حفظ جان غیرنظامیان در ادلب و مناطق اطراف آن ابراز نگرانی کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه مصری الیوم السابع، دفتر هماهنگی امور انسانی سازمان ملل در بیانیه‌ای اعلام کرد، براساس ارزیابی‌های اخیر، تعداد ساکنان ادلب، مناطق اطراف آن و بخش‌هایی از حومه شمالی حلب و عفرین نزدیک به چهار میلیون تن است که حدود ۲.۹ میلیون تن از آنها نیازمند کمک‌های انسانی هستند.

سازمان ملل هشدار داد، عملیات نظامی در ادلب و مناطق اطراف آن غیرنظامیان را در معرض خطر قرار داده و موجب آواره شدن تعداد زیادی خواهد شد و ممکن است به دلیل تعداد زیاد موارد و افزایش آوارگان، علاوه بر احتمال تعطیلی روند کمک‌رسانی، نیازهای مردم این مناطق فراتر از توانایی کمک‌کنندگان انسانی باشد.

دفتر مذکور سازمان ملل اعلام کرد،‌ این سازمان از طریق عملیاتی از مرزهای ترکیه در ماه میلادی گذشته به حدود ۶۸۰ هزار تن در ادلب و مناطق اطراف آن کمک‌های غذایی ارائه کرده است.

طبق اعلام این دفتر،‌ در نیمه اول ۲۰۱۸ مراکز بهداشتی ادلب ۳۸ مرتبه مورد حمله قرار گرفته‌اند، صندوق کودکان سازمان ملل (یونیسف) در ماه میلادی جاری گزارش داد، سه مرکز بهداشتی تحت حمایت این صندوق در شمال غرب سوریه مورد حمله قرار گرفت و دو مورد از این مراکز از خدمات‌رسانی خارج شده‌اند.

یونیسف ادعا کرد، این منطقه در هفته‌های اخیر شاهد بالاترین سطح خشونت علیه مراکز بهداشتی در سوریه بوده است.

سازمان ملل خواستار توقف خشونت کنونی و اتخاذ تدابیر جدی برای تضمین حفظ جان غیرنظامیان شد و وظایف طرف‌های درگیر در حفاظت از همه غیرنظامیان از جمله امدادگران،‌ اهداف مدنی از جمله مدارس و مراکز بهداشتی و دادن اجازه انتقال کمک‌های انسانی به صورت امن و مستمر به همه نیازمندان براساس قوانین انسانی بین‌المللی را یادآور شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha