• یکشنبه / ۴ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۹
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 97060401346
  • منبع : نمایندگی گیلان

آغاز عملیات اجرایی سد لاسک با حضور وزیر نیرو

آغاز عملیات اجرایی سد لاسک با حضور وزیر نیرو

ایسنا/گیلان نماینده مردم فومن و شفت در مجلس از آغاز عملیات اجرایی سد لاسک با حضور وزیر نیرو در شفت خبر داد.

به گزارش ایسنا،حجت‌الاسلام محمد مهدی افتخاری در جلسه کمیته برنامه‌ریزی فومن که در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان برگزار شد، ضمن تبریک فرا رسیدن هفته دولت و قدردانی از مسئولین شهرستان،اظهار کرد:تعدادی از دستگاه‌ها از عملکرد مطلوب و قابل رضایتی برخوردارند.

وی با بیان اینکه ادارات بنیاد مسکن،راه،برق، آب شهری و روستایی حرکت خوب و ویژه‌ای را در سطح روستاها انجام داده‌اند،افزود:لازم است سرعت خدمات‌رسانی به مردم را افزایش داد تا مردم بدانند خدمتگزاران نظام در انجام وظایف خود ثابت قدم و در حال تلاش هستند.

حجت‌الاسلام افتخاری توجه به زیرساخت‌ها را لازم و ضروری دانست و خاطرنشان کرد: در راستای توسعه زیرساخت‌ها از جذب اعتبارات ملی غافل نخواهیم بود؛چرا که حق شهرستان است و تاکنون اعتبارات خوبی برای شهرستان جذب شده است.

وی با بیان اینکه خوشبختانه اقدامات خوبی در سطح شهرستان صورت گرفته است،گفت:با توجه به پیگیری‌های صورت گرفته سد باغبانان در مرحله افتتاح قرار دارد.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس اضافه کرد:علی‌رغم کارشکنی‌ها و سنگ‌اندازی‌های صورت گرفته طی سال‌های گذشته روز دوشنبه با حضور وزیر نیرو شاهد آغاز عملیات اجرایی سد لاستیکی لاسک در شفت خواهیم بود.

وی با بیان اینکه اعتبار در نظرگرفته شده برای اجرای این پروژه هزار میلیارد تومان است،تصریح کرد:۴۰میلیارد تومان از این اعتبارات فایناس بوده و در تعهد پیمانکار قرار دارد.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه با اجرای این پروژه برای ۳۰۰نفر فرصت شغلی ایجاد می‌شود،گفت:طرح مطالعاتی سد خالصان فومن نیز در فاز دوم قرار دارد و برای اجرای آن نیازمند همکاری دستگاه‌هایی چون منابع‌طبیعی هستیم.

وی با بیان اینکه با اجرای این پروژه بر روی ماسوله‌رودخان آب غرب استان کاملا تامین می‌شود،ادامه داد:با اجرای این پروژه از هدر رفت ۱۳۱میلیون مترمکعب آب جلوگیری می‌شود.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه یکی راهکارها برای جلوگیری از کمبود منابع آبی،احیای سدهای لاستیکی است،اضافه کرد:سد باغبانان با اعتبار ۱۴میلیارد تومانی نقش مهمی را در این زمینه ایفا می‌کند.

وی بر تلاش مسئولین بر جذب حداکثری اعتبارات تاکید کرد و افزود:باید تلاشمان فراهم‌آوری امکانات زیرساختی در روستاها باشد.بخش مرکزی پیشانی شهرستان است ولی متاسفانه ۴۳روستا در این بخش فاقد آب شرب است.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه شهرستان فومن همواره پذیرای گردشگران است و نبود امکانات در خور شان این شهرستان نیست،گفت: مسئولین باید تلاش و همتشان فراهم‌آوری امکانات زیرساختی باشد.

وی با اشاره بر اینکه مطلوب است در کمیته برنامه‌ریزی شهرستان به حوزه‌های آب،راه و برق توجه ویژه شود،گفت:بافت روستایی شهرستان بسیار فرسوده است و با آغاز فصل پاییز مشکلاتی در این خصوص خواهیم داشت.

حجت‌الاسلام افتخاری با بیان اینکه نباید ارباب‌رجوع درگیر اختلافات بین دستگاهی شوند، تصریح کرد: امیدست طی هفته‌های آینده تصیمیمات خوبی برای مردم  گرفته شود.

وی با بیان اینکه در آینده در زمینه دارو با مشکلات زیادی روبه رو خواهیم شد،گفت:وضعیت بیمارستان امام حسن مجتبی فومن(ع)به وضعیت مطلوب و مدنظر ما نرسیده است. این در حالیست که قول‌های زیادی برای رفع مشکلات این بیمارستان داده شده است که همکاری و تعامل مسئولین این حوزه را می‌طلبد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha