• سه‌شنبه / ۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۳:۴۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97060603003
  • خبرنگار : 71610

شویگو: ارتش روسیه در حال مذاکره با گروه‌های مخالف سوری در ادلب است

شویگو: ارتش روسیه در حال مذاکره با گروه‌های مخالف سوری در ادلب است

وزیر دفاع روسیه اعلام کرد که ارتش این کشور در حال مذاکره با گروه‌های مخالف در ادلب است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اظهار داشت که کارمندان مرکز آشتی روسیه در پایگاه حمیمیم سوریه در حال انجام مذاکرات سختی در تمامی زمینه‌ها با فرماندهان گروه‌های مخالف در ادلب بوده و همچنین در حال فعالیت با شیوخ قبایل این منطقه هستند.

وی افزود: مهمترین محور این گفت‌وگوها بازگشت آوارگان سوری و اوضاع مناطق کاهش تنش در استان ادلب است.

وزیر دفاع روسیه در ادامه گفت: هدف اصلی این مذاکرات همانطور که پیشتر در "درعا" و "غوطه شرقی دمشق" اتفاق افتاد، حل و فصل مسالمت آمیز مساله ادلب است و افسران ما در حال تلاش برای تحقق این امر هستند و به همین دلیل می‌خواهم تا بار دیگر از آن‌ها تشکر کنم، چراکه آن‌ها این کار را در نهایت حرفه‌ای‌گری انجام می‌دهند.

وی در ادامه با دیدن میزان سلاح‌های تحویل داده شده توسط تروریست‌ها ابراز شگفتی کرد و گفت: روزهایی بوده که ما پنج و یا شش تانک و توپ را از آنها تحویل گرفتیم.

این مقام روس درباره بازگشت آوارگان سوریه نیز گفت: فعالیت‌هایی که در زمینه بازسازی خانه‌ها و زیربناهای سوریه انجام شده امکان بازگشت حدود یک میلیون آواره سوری به خانه‌هایشان را فراهم می‌کند.

وی تاکید کرد: زیرساخت‌ها، بزرگراه‌ها و ایست بازرسی‌های سوریه در دست بازسازی هستند تا بدین واسطه مقامات سوریه استقبال از آوارگان را آغاز کنند. در حال حاضر حدود ۱.۵ میلیون آواره سوری در اردن و لبنان ساکن هستند.

 وزیر دفاع روسیه ادامه داد: همزمان با آزادسازی مناطق مختلف سوریه توسط ارتش این کشور، بیش از یک میلیون آواره به خانه‌های خود بازگشته‌اند و در حال حاضر تمامی امکانات لازم برای بازگشت حدود یک میلیون آواره دیگر فراهم شده است.

وی افزود: در حال حاضر مساحت زیادی از خاک سوریه که توسط گروه‌های تروریستی اشغال شده بود توسط ارتش این کشور آزاد شده است.

این مقام روس در ادامه ضمن ابراز تعجب از موضع برخی از طرف‌های سیاسی نسبت به مساله بازگشت آوارگان اظهار کرد: روز به روز اوضاع در سوریه بهتر می‌شود، اما طرف‌های سیاسی شروط خود را بیشتر می‌کنند.

وی در پایان ضمن درخواست از جامعه بین‌المللی مبنی بر مشارکت در عملیات بازسازی سوریه، تاکید کرد: ما به دنبال قانع کردن هیچ شخصی به ویژه رهبران اروپایی برای این کار نیستیم. چنانچه با این امر مشکلی دارید پس در این عملیات مشارکت نکنید.

سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه همچنین گفت، مانور نظامی موسوم به "ووستوک-۲۰۱۸ (شرق-۲۰۱۸)" قرار است در مناطق نظامی شرق و مرکزی روسیه برگزار شود و حدود ۳۰۰ هزار نیرو، بیش از ۱۰۰۰ جنگنده، دو یگان نیروی دریایی روسیه و یگان‌های هوابرد این کشور در آن حضور خواهند داشت.

وزیر دفاع روسیه همچنین ادامه داد، این بزرگترین مانور نظامی روسیه در چهار دهه گذشته و از ۱۹۸۱ خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha