• چهارشنبه / ۷ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۲۶
  • دسته‌بندی: گردشگری و میراث
  • کد خبر: 97060703739
  • خبرنگار : 71454

سازمان‌ جهانی گردشگری اعلام کرد:

رشد ۷ درصد گردشگری بین‌المللی در سراسر جهان

رشد ۷ درصد گردشگری بین‌المللی در سراسر جهان

سازمان جهانی گردشگری (WTO) از رشد ۷ درصدی گردشگری بین‌المللی و سفر ۱.۳۲۳ میلیارد نفر در سال ۲۰۱۷ و همچنین ثبت چند رکورد جدید خبر داد.

به گزارش ایسنا، بر اساس جدیدترین آمار ارقام ارائه شده از سوی سازمان جهانی گردشگری، رشد ۷ درصدی گردشگری ورود گردشگران بین‌المللی در سال گذشته میلادی بالاترین رشد از سال ۲۰۱۰ تاکنون بوده است که در راستای آن با افزایش چشمگیر صادرات ایجاد شده توسط گردشگری به ارزش ۱.۶ تریلیون دلار همراه بوده است تا این صنعت نام خود را به عنوان سومین بخش صادراتی بزرگ جهان به ثبت برساند. 

بر این اساس، شمار گردشگران بین‌المللی در سال ۲۰۱۷ به رقم ۱.۳۲۳ میلیارد نفر رسیده است که در مقایسه با سال گذشته آن با رشد ۸۴ میلیون نفری همراه بوده است. این هشتمین سال پیاپی است که گردشگری بین‌المللی با رشد مثبت همراه بوده است اما بالاترین رشد آن با ۷ درصد در سال ۲۰۱۷ به ثبت رسیده که مناطق اروپا و آفریقا به ترتیب با رشد ۸ و ۹ درصدی بهترین عملکرد را داشته‌اند. 

شمار گردشگران بین‌المللی از سال ۲۰۰۸ تا ۲۰۱۰۷ بیش از ۳۹۴ میلیو نفر افزایش داشته است. 

همچنین میزان درآمدهای حاصل از گردشگری نیز در سال ۲۰۱۷ با ۵ درصد افزایش به ۱.۳ تریلیون دلار رسیده است. از سویی دیگر گردشگران بین‌المللی ۲۴۰ میلیون دلار دیگر نیز بواسطه حمل و نقل برای کشورهای مختلف درآمدزایی کرده‌اند که این امر موجب رسیدن ارزش صادرات گردشگری به ۱.۶ تریلیون دلار (برابر با روزانه ۴ میلیارد دلار) شده است. 

آمارهای مثبت گردشگری در سال ۲۰۱۷ از رشد پایدار این صنعت در تمامی مناطق جهان حکایت دارد، بویژه برای کشورهایی که در چند سال اخیر به سبب چالش‌های امنیتی در صنعت گردشگری خود زیان دیده بودند.

از مجموع ۱.۳۲۳ مییلیارد گردشگر بین‌المللی ثبت شده در سال ۲۰۱۷، قاره اروپا با ۵۱ درصد (۶۷۱ میلیون نفر گردشگر) بیشترین سهم را به خود اختصاص داده است که در مقایسه با آمار سال ۲۰۱۶ نشان از رشد ۸ درصدی دارد. 

منطقه آسیا-اقیانوسیه نیز با جذب ۳۲۴ مییلون گردشگر، ۲۵ درصد از سهم گردشگری بین‌المللی را به نام خود ثبت کرده که با رشد ۶ درصدی نسبت به سال گذشته آن همراه بوده است. قاره آمریکا نیز با جذب ۲۰۷ میلیون نفر، سهم ۱۶ درصد داشته و قاره آفریقا و منطقه خاورمیانه نیز به ترتیب میزبان ۶۳ میلیون نفر (۵ درصد) و ۵۸ میلیون نفر (۵ درصد) از کل گردشگران بین‌المللی۲۰۱۷ بوده‌اند. 

آمارهای جذب گردشگر آمریکا، آفریقا و خاورمیانه در مقایسه با سال ۲۰۱۶ به ترتیب شاهد رشد ۳، ۹ و ۴ درصدی بوده‌اند تا بتوان قاره آفریقا را شاهد بیشترین رشد در جذب گردشگری در سال ۲۰۱۷ و در سراسر جهان دانست. 

همچنین آمارهای تفکیکی نیز از رشد ورود گردشگری در مناطق گوناگون جهان منتشر شده است. بر این اساس و در قاره اروپا،  در بازه زمانی ۲۰۱۶-۲۰۱۷، منطقه جنوب اروپاو مدیترانه با ۱۲.۴ درصد بالاترین رشد را داشته و در منطقه آسیا-پاسیفیک نیز بیشترین رشد با ۱۰.۴ درصد مربوط به جنوب آن بوده است. 

همچنین شمال قاره آفریقا با ۱۵ درصد و جنوب قاره آمریکا با ۸.۴ درصد بالاترین رشد را در قاره‌های خودبه ثبت رسانده‌اند. منطقه خاورمیانه نیز که در بازه ۲۰۱۵-۲۰۱۶ رشد منفی ۴.۳ درصدی را در جذب گردشگر به ثبت رسانده بود در باره ۲۰۱۶-۲۰۱۷ شاهد رشد این رقم به  مثبت ۴.۴ درصد بوده است. 

از لحاط میزان هزینه‌کرد گردشگران چینی‌ها با ۲۵۸ میلیارددلار (رشد ۵ درصدی) همچنان پرخرج‌ترین گردشگران جهان هستند و پس از گردشگران آمریکایی با ۱۳۵ میلیارد دلار (رشد ۹ درصدی)، آلمانی‌ها با ۸۴ میلیارد دلار (رشد ۳ درصدی)، گردشگران بریتانیایی با ۶۲ میلیارد دلار (رشد ۳ درصدی) و فرانسوی‌ها با ۴۱ میلیارد دلار (رشد ۱ درصدی) در جایگاه‌های بعدی پرخرج‌ترین گردشگران بین‌المللی قرار گرفته‌اند.

سازمان جهانی گردشگری (WTO) در پیش‌بینی خود درباره وضعیت گردشگری بین‌المللی در سال ۲۰۱۸، بیشترین رشد را با ۵ تا ۷ درصد برای قاره آفریقا متصور شد است و انتظار می‌رود منطقه خاورمیانه نیز در سال جاری میلادی شاهد رشد ۴ تا ۶ درصدی در عرصه جذب گردشگر بین‌المللی باشد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha