• جمعه / ۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۹:۴۴
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97060904279
  • خبرنگار : 30054

عضو هیات مدیره اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف ایران :

خوشه‌های فرش، مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی را از مزایای فرش ارگانیک آگاه کنند

خوشه‌های فرش، مصرف‌کنندگان داخلی و خارجی را از مزایای فرش ارگانیک آگاه کنند

رییس اتحادیه صادرکنندگان فرش دستباف فارس با تقدیر از فعالیت‌های انجام شده در قالب پروژه‌های توسعه خوشه‌های فرش دستباف گفت: بافندگان و تولیدکنندگان فرش باید توسط خوشه‌ها با مزایای تولید فرش ارگانیک آشنا شوند و به سمت تولیدات سبز سوق پیدا کنند.

به گزارش سرویس بازار ایسنا، به نقل از روابط‌عمومی دبیرخانه خوشه‌های فرش دستباف کشور، حمید ذوالانواری درباره بیست و هفتمین نمایشگاه فرش دستباف ایران گفت: انتظار می‌رفت نمایشگاه امسال به دلیل افزایش نرخ ارز و به صرفه شدن صادرات، با دعوت و حضور تجار خارجی همراه باشد اما این اتفاق نیفتاد و استقبال صادرکنندگان و تجار از نمایشگاه به اندازه ای که انتظار داشتیم نبود. وی تصریح کرد: باید اذعان کرد بازگشت تحریم‌های آمریکا بر بازار صادرات فرش ایرانی تاثیر منفی دارد و این نکته را می توان در نمایشگاه امسال حس کرد.

عضو هیات مدیره اتحادیه فرش ایران با بیان این که برای خنثی کردن اثر تحریم بر بازار فرش نیازمند کمک دستگاه‌های مسئول هستیم، افزود: دستگاه دیپلماسی کشور و سازمان‌هایی مثل گمرک و مالیات باید در شرایط کنونی به کمک این محصول ملی بیایند و موانع صادرات را تا حد امکان برطرف کنند.

وی با اشاره به اقداماتی که طی سال های اخیر در جهت ترویج تولید و تجارت فرش انجام شده است، افزود: یکی از این اقدامات، ایجاد خوشه‌های فرش دستباف است که این مراکز، حلقه های مفقوده در زنجیره فرش را به خوبی شناسایی کرده‌اند و اقدامات موثر و شایسته تقدیری در برطرف کردن کمبودهای این زنجیره انجام داده اند.

ذوالانواری افزود: یکی از اقداماتی که خوشه های فرش باید مدنظر قرار دهند، معرفی هر چه بیشتر مزیت رقابتی تولید فرش ارگانیک به بافندگان و تولیدکنندگان است. در حال حاضر این نوع فرش که با مواد اولیه طبیعی و غیرشیمیایی و رنگزاهای گیاهی تولید می شود، و شرکت فرش ذولانواری به عنوان اولین تولیدکننده ایرانی موفق به دریافت گواهی تولید این نوع فرش -فرش سبز- از اتریش شده ، در جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

وی گفت: خوشه های فرش باید تولیدکنندگان را از مزیت های  این نوع فرش در بازار جهانی آگاه کنند و زیرساخت ها و مواد اولیه لازم برای تولید فرش سبز را در سراسر ایران توسعه دهند و علاوه بر آن نسبت به اطلاع رسانی این موضوع در بین مصرف کنندگان داخلی و خارجی اقدامات لازم را بعمل آورند.

انتهای پیام/

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha