• جمعه / ۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97060904367
  • خبرنگار : 71467

ارز دانشجویی با نرخ بازار پرداخت می‌شود

ارز دانشجویی با نرخ بازار پرداخت می‌شود

بانک مرکزی از تعیین تکلیف ارز دانشجویی و پرداخت با نرخ بازار خبر داد.

به گزارش ایسنا، در جریان اجرایی شدن بسته جدید ارزی و ورود ۲۳ ارز خدماتی به بازار و پرداخت از کانال صرافی‌ها، قیمت این ارز نیز هم سطح بازار شده است. این در حالی است که تا ‌پیش از این ارزهای خدماتی با نرخ ۴۲۰۰ تومان پرداخت می‌شد.

از جمله ارزهای خدماتی، ارز دانشجویی بود که با نرخ ۴۲۰۰ تومان و از کانال چند بانک عامل قابل پرداخت بود، ولی با تغییرات جدید اعمال شده در حوزه ارزی و با حذف ارز ۴۲۰۰ تومانی برای واردات(به استثنای کالاهای اساسی) از این پس عمده واردات کالا در بازار ثانویه و در سامانه نیما تامین ارز می‌شود و خدمات در بازار آزاد و از کانال صرافی‌ها.
 
آنطور که بانک مرکزی اعلام کرده است، ارز دانشجویی بابت نیمسال اول تحصیلی سال ۲۰۱۸ و تا تاریخ ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ قابل پرداخت بوده و پس از تاریخ مورد اشاره ارز دانشجویی به نرخ بازار و از طریق دو بانک پرداخت می‌شود.

این در حالی است که قرار بر این بود تا صرافی‌ها ارز خدماتی را با یک درصد بالاتر از نرخ بازار ثانویه(بین ۸۰۰۰تا ۹۰۰۰تومان) بفروشند اما اکنون صرافی‌ها ارز را هم قیمت بازار و با اختلاف حدود ۱۰۰ تومانی به متقاضیان ارز با ارائه مدرک می فروشند. دلار در حال حاضر تا  حدود۱۱ هزار تومان و یورو تا ۱۳ هزار تومان در بازار آزاد معامله می‌شود.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۹ ۱۴:۰۵

خیلی ممنون از لطف مدیریت بانک مرکزی

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۰۹ ۱۵:۱۸

با سلام. خواهشا در مورد بی عدالتی هایی که در آزمون دکتری امسال از طرف دانشگاه ها شده و کاملا سلیقه ای دانشجویان رو پذیرش کردن و خیلی از رتبه های برتر و تک رقمی پذیرش نشن از مسئولان وزارت علوم سوال کنید و صدای ما رو به گوششون برسونید. واقعا داره در حق ما ظلم میشه. یعنی چی یکسال یا دو سال زحمت بکشیم رتبه تک رقمی بیاریم ولی آخرش یکی با رتبه 120 پذیرش بشه در حالی که مصاحبه ها رو به بهترین شکل ممکن دادیم. خواهشا بررسی کنید. درخواست تکمیل ظرفیت هم داریم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۰ ۱۸:۳۴

هر روز چندش تر از دیروز.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۱ ۱۱:۲۶

بهتر از این رو نمیشد از شما انتظار داشت....

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۲۲ ۱۱:۳۱

الان تکلیف ما دانشجوهای دکترای خارج از کشور که حدود ۵۰۰ میلیون تا الان خرج کردیم و یک سوم تحصیلمون باقی مونده چیه ؟ په راه پس داریم و نه راه پیش

avatar
۱۳۹۷-۰۸-۱۰ ۱۸:۰۷

هیچ زمانی نرخ ارز دانشجویی قطع نشده بود؛ حتی زمان جنگ. لطفا دوباره فعالش کنید. حداقل برای دانشجویان دکترا و در دانشگاههای خاص

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۱ ۰۲:۳۳

اگر ارز ۴۲۰۰ برای تامین کالاهای اساسی مصرفی مصوب شده بایستی برای دانشجویان خارج از کشور بخصوص در مقطع دکترای رشته های مهم هم اعمال شود که فرقی بین این ۲ مورد نیست . یکی برای تامین کالاهای مورد نیاز مردم برای امروز ودیگری برای تامین مالی نخبگان ایرانی که اینده ساز متخصص این مرز و بوم خواهند بود که دیگر نیازی به واردات چه کالاهای اساسی و چه تکنولوزی وابسته نداشته باشیم . اگر ایرانی هستی و به ایران متحول فاخر قدرتمند باور داری با هزینه اندک امروز این امر محقق میشود . حمایت امروز از قشر فرهیخته مشغول به تحصیل با هزینه شخصی سعادت فردا را بارمغان می اورد.

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۱ ۲۲:۱۶

واقعا الان دانشجویان دکترای در حال تحصیل ما در خارج که خودشون و خانودشون از عمر و سرمایه‌ی مادی و معنوی خودشون مایه گذاشتن لازمه دولت عالیه‌ی محترم ما ارز به نرخ قبلی یعنی 4200 تومان بهشون بده تا این سرمایه‌ی عظیم ما هدر نره. الان بزرگمردان ما جاش هست مصلحت رو بدونن.