• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۰:۰۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97061004592
  • خبرنگار : 71516

ائتلاف النصر: بیانیه مربوط به نامزدی فالح الفیاض برای پست نخست‌وزیری ربطی به ما ندارد

ائتلاف النصر: بیانیه مربوط به نامزدی فالح الفیاض برای پست نخست‌وزیری ربطی به ما ندارد

ائتلاف النصر نامزدی الفیاض برای نخست‌وزیری را تکذیب و اعلام کرد که هیچ گونه بیانیه‌ای در این باره صادر نشده است.

در پی اینکه جمعی از رهبران ائتلاف النصر (حیدر العبادی) روز جمعه فالح الفیاض، رئیس سابق حشد شعبی را کاندیدای تصدی پست نخست وزیری کردند، ائتلاف النصر نامزدی فالح الفیاض برای نخست وزیری دولت عراق را تکذیب کرد.

ائتلاف النصر عراق به رهبری حیدر العبادی اعلام کرد، هیچ بیانیه‌ای درباره نامزدی الفیاض برای این سمت منتشر نکرده است.

ائتلاف مذکور نسبت به انتشار بیانیه‌های خیالی مبنی بر موافقت رهبران النصر یا رهبرانی با هر عنوانی دیگر در این باره ابراز تعجب کرد و افزود: ائتلاف النصر نشست دوره‌ای اعضای خود را برگزار و بیانیه‌هایی صریح و متفق القولی منتشر می‌کند که بیانگر دیدگاه‌های ائتلاف است.

ائتلاف النصر افزود: هیچ موضع رسمی از سوی دفتر اطلاع‌رسانی این ائتلاف منتشر نشده و بیانیه‌های منتشر شده منابعی نامشخص دارند که به نمایندگی از ائتلاف النصر نیست.

در بیانیه صادره از سوی تعدادی از رهبران ائتلاف النصر آمده بود: ما به عنوان رهبران اصلی ائتلاف النصر، اعلام می‌کنیم که فالح الفیاض را برای تصدی پست نخست وزیری کاندیدا کرده‌ایم که این امر بر اساس ایمان ما به توانایی‌های وی برای انجام برنامه‌های دولتی که خواسته‌های شهروندان را محقق می‌سازد و همچنین به دلیل مقبولیت ملی گسترده وی صورت گرفته است.

این در حالی است که پیشتر از بروز اختلافاتی میان حیدر العبادی، نخست وزیر کنونی عراق و رهبر ائتلاف النصر با فالح الفیاض گزارش‌هایی منتشر شده بود به طوری روز جمعه العبادی با صدور دستوری، فالح الفیاض را از ریاست حشد شعبی و تمامی پست‌های دولتی‌اش برکنار کرد.

النصر تاکید کرد، آنچه منتشر می‌شود و بیانیه‌هایی به اسم آن صادر می‌شود به منزله سیاست آن و نهادهایش نیست و تنها دفاتر رسمی ائتلاف بیانگر مواضع النصر هستند.

ائتلاف النصر عراق در بیانیه خود آورده است، تصمیم برکناری الفیاض از مسؤولیت‌هایش طبق شروط مسؤولیت دولت از سوی نخست وزیر برای تضمین عملکرد بهتر موسسات دولتی عراق لحاظ شد و ائتلاف النصر تاکید می‌کند که الفیاض در قالب لیست النصر در انتخابات اخیر عراق مشارکت نکرد و به صورت شخصی در انتخابات حضور داشت.

ائتلاف النصر به اراده و تصمیم ملی اشاره کرد که با شرکایش برای نابودی فساد دنبال می‌کند.

این ائتلاف تاکید کرد: بر اصول ملی خود در زمینه حفظ استقلال در تصمیم ‌گیری‌اش و دستاوردهای پیروزی بر تروریسم و سهمیه بندی و اختلاف اصرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha