• شنبه / ۱۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۵
  • دسته‌بندی: قزوین
  • کد خبر: 97061004886
  • منبع : نمایندگی قزوین

پروژه عمرانی پل جنوب شهر قزوین متوقف نشده است؛

پلی که ذره‌ ذره باغستان را می‌کُشد

پلی که ذره‌ ذره باغستان را می‌کُشد

ایسنا/قزوین باوجود پیگیری اهالی رسانه و تشکل‌های محیط زیستی و اظهار صریح معاون عمرانی استاندار قزوین مبنی بر توقف عملیات عمرانی فاز دوم پروژه پل جنوبی شهر با نام پل امام رضا (ع)، در چند روز اخیر مشاهده‌ شده است که نه تنها فعالیت‌های عمرانی ساخت این پل متوقف نشده، بلکه به صورت کاملاً خزنده و به آرامی همچنان ادامه دارد.

به گزارش ایسنا، علی فرخ‌زاد معاون عمرانی استاندار قزوین در نشست خبری استاندار که در تاریخ 29 مرداد 1397 برگزار شد؛ در پاسخ به سؤال خبرنگار ایسنا مبنی بر ادامه پروژه پل محدوده بلوار جمهوری اسلامی اظهار کرد: احداث این پل بر اساس طرح جامع ترافیکی صورت گرفته و سرمایه‌گذاری آن نیز انجام‌شده است و با ادامه آن حدود 800 متر از باغات باغستان از بین خواهد رفت.

وی افزود: ادامه احداث این پل تا زمانی که تکلیف آن 800 متر از باغات باغستان مشخص نشود میسر نخواهد بود.

معاون عمرانی استاندار قزوین همچنین در نشست خبری خود که هفتم شهریور 1397 برگزار شد در خصوص حفظ باغستان سنتی قزوین گفت: برای جلوگیری از تغییر کاربری‌های احتمالی تصمیم گرفتیم 100 هکتار از زمین‌های بالای اتوبان را به باغداران باغستان سنتی اختصاص دهیم و در عوض 500 هکتار از باغات آن‌ها را که در معرض نابودی قرار دارد به تملک دولت درآوریم.

فرخ‌زاد در این نشست خبری این موضوع را اقدامی عملی برای حفظ باغات سنتی برشمرد.

به گزارش ایسنا، این پل که به علت نامعلومی از میان باغستان سنتی و باستانی قزوین عبور می‌کند به نوعی نماد تخریب روح سبز شهر و تعویض درختان سرسبز پسته با سازه‌های چرک گرفته بتونی است، آنچنانکه به زودی شاهد قطع درخت پسته چندصدساله‌ای خواهیم بود که در برابر سازه عظیم یک پل ایستاده است و نشان می‌دهد این شهر به نفس‌های خودش هم احترام نمی‌گذارد.
 

گفتنی است، خبرنگار ایسنا برای پیگیری موضوع با معاون عمرانی استاندار تماس گرفته اما پاسخی دریافت نکرده است.

در نهایت علی صفری شهردار قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ادامه یافتن ساخت این پل را رد کرد و گفت: این پروژه تا تصمیم‌گیری نهایی استاندار قزوین، در مقابل ورودی باغستان متوقف بوده و هیچ اتفاقی برای ادامه آن نیفتاده است. 

وی افزود: اگر فعالیتی هم رخ داده خارج از آن محدوده است و با توجه به اینکه هنوز توافقی صورت نگرفته و تملکی هم انجام‌نشده پل در همان قسمت باغستان منقطع شده تا تصمیم نهایی در این خصوص گرفته شود. 

صفری اعلام کرد: تصمیم نهایی در خصوص این پروژه اخذ شده و به‌زودی اطلاع‌رسانی لازم در خصوص آن اعلام خواهد شد. 

خبرگزاری ایسنا آماده دریافت پاسخ مسئولان در این خصوص است. 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha