• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۰۳
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97061205866
  • خبرنگار : 71567

معاون فرهنگی وزارت علوم:

بسیاری از مسایل مبتلابه دانشگاه‌ها از جامعه سرریز می‌شود

بسیاری از مسایل مبتلابه دانشگاه‌ها از جامعه سرریز می‌شود

معاون فرهنگی وزارت علوم گفت: خیلی از مسایل مبتلابه دانشگاه‌ها از جامعه سرریز می‌شود و این کار ما را سخت تر می‌کند و نباید مسایل موجود در دانشگاه ها را پشت گوش انداخت.

به گزارش ایسنا، دکتر غلامرضا غفاری در پنجاه و یکمین اجلاس معاونان فرهنگی، اجتماعی و دانشجویی دانشگاه های کشور که امروز در دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد با بیان این که انتظارات متفاوتی نسبت به عرصه پژوهش، آموزش و بخش فرهنگی از دانشگاه‌ها وجود دارد، گفت: وضعیت دانشگاه‌ها جدای از شرایط جامعه نیست اما «آنچه که اهمیت دارد، مدیریت وضعیت سخت و مشکل موجود است که بر عهده ما مسئولان فرهنگی قرار دارد.

وی در ادامه افزود: امید است با تعامل فکری بخش های فرهنگی و تقویت آن شاهد سامان، نظام، اثرگذاری و کارایی بیشتری در دانشگاه ها باشیم و در فضایی نسبتا پویا آنچه به عنوان "کار ویژه ها" تدوین شده، تحقق یابد.

دکتر غفاری همچنین اظهار کرد: میدان های آموزش و پژوهش، میدان های سخت و مبتنی بر آیین نامه ها و برنامه های مشخص است و معاونت فرهنگی سخت ترین حوزه در دانشگاه‌ها محسوب می شود و انتظارت نسبت به این حوزه از جامعه بیش از درون دانشگاه‌ها است.

وی با بیان این که بنای ما در فعالیت های فرهنگی دانشگاه ها بر گفت و گو و تعامل است ، تصریح کرد: فاصله و شکاف عمیقی بین ذهنیت و عینیت جامعه امروز ما وجود دارد.

معاون وزیر علوم همچنین با اشاره به نقش تشکل های دانشجویی گفت: تشکل ها به عنوان یک فرصت و نه تهدید و مزاحمت باید دیده شوند. به این تشکل ها فرصت فعالیت بیشتر در چارچوب قواعد و قوانین و آیین های موجود داده شود.
وی افزود: کارویژه دانشگاه ها، تحویل "شهروندان دانشجو" به جامعه است و از این جاست که دانشگاهها زیر سوال می روند.

غفاری همچنین با بیان این که از توان و نیروی بخش دانشجویی در بخش های فرهنگی باید استفاده شود، گفت: توانایی ها و ظرفیت ها محدود است اما با به اشتراک گذاشتن اینها می توان از این ظرفیت استفاده بیشتری کرد.

به گفته معاون فرهنگی وزارت علوم، جامعه متلاطم امروز همواره می طلبد که دانش و شناخت خود را نسبت به شرایطی که در آن قرار داریم بویژه آنچه در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی می‌گذرد، غنای بیشتری دهیم به همین دلیل رصد مسایل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه‌ها انجام می‌شود.

دکتر غفاری در پایان خاطر نشان کرد: شرایط کشور در وضعیت غیر عادی قرار دارد و این بدان معنا نیست که با مسایل خیلی حادی مواجه هستیم اما فرض ما بر این است که در چنین شرایطی باید چگونه کنار آمده و چه تمهیدات و سیاست‌هایی در پیش بگیریم که کارها را سامان بخشیده و پیش برد.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha