• دوشنبه / ۱۲ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97061206051
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۱۲ شهریور بخوانید؛

آخرین خبر از کنوانسیون خزر/نظری متفاوت درباره تجمع طلاب/آخرین اخبار از وکلای بازداشت شده و...

آخرین خبر از کنوانسیون خزر/نظری متفاوت درباره تجمع طلاب/آخرین اخبار از وکلای بازداشت شده و...

هفتمین جلسه رسیدگی به پرونده حمید باقری درمنی، رایزنی نتانیاهو و فرستاده ویژه آمریکا درباره ایران و سوریه، ورود فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به افزایش قیمت خودرو، انتقال شعله سعدی به بند عمومی فشافویه، من؛ پسرجهانگیری، سرباز و ساکن ایرانم و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز دوشنبه، دوازدهم شهریور ماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، حضرت آیت‌الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار اخیر رئیس جمهوری و اعضای هیات دولت با ایشان که به مناسبت هفته دولت انجام شد، با انتقاد از مصرف بیش از صد میلیون لیتر بنزین در روز در کشور، «بد استفاده کردن از ظرفیت‌ها و منابع داخلی» را یکی از مشکلات موجود در بحث مدیریت اقتصادی عنوان کردند و به وزارت نفت دستور دادند تا موضوع کاهش مصرف بنزین را پیگیری کند.

همچنین در دیدار فرماندهان نیروی هوافضای سپاه و نیروی هوایی ارتش  امیر خلبان عزیز نصیرزاده  گفت: نیروی هوایی ارتش و نیروی هوافضای سپاه در کنار هم می‌توانند با هر نوع تهدیدی مقابله کنند و به هیچ دشمنی اجازه هیچ گونه جسارتی به کشورمان را نخواهند داد.

جلسه شورای ساماندهی مرکز سیاسی و اداری کشور و تمرکز زدایی از تهران  نیز به ریاست معاون اول رییس جمهور با موضوع بررسی موضوع انتقال پایتخت سیاسی و اداری کشور برگزار شد.

پسر اسحاق جهانگیری در واکنش به فیلمی که در فضای مجازی به او منتسب شده است در اینستاگرام خود نوشت که ما نه «فِراری» داریم، نه از ایران عزیز «فَراری» هستیم. اخیرا در فضای مجازی فیلمی از یک فِراری طلایی و سرنشینان آن منتشر و ادعا شده است: این بزرگوار پسر جهانگیری عزیزه که در اسپانیا با ماشین فراری طلائیش داره با پول ملت بیچاره فخر میفروشه فرزندت کجاست آقای جهانگیری؟لابد میگه بیکار و الاف.

همچنین حجت الاسلام حمید روحانی، رئیس بنیاد تاریخ پژوهی انقلاب اسلامی، درباره مسائل سیاسی روز و تجمع اخیر طلاب در قم شعار «ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت»را شعار مقدس و فوق‌العاده اخلاقی خواند، گفت: ارزنده ترین شعار تجمع طلاب«ای آنکه مذاکره شعارت، استخر فرح در انتظارت» بود.

امیر خجسته با انتشار پستی در صفحه شخصی خود در اینستاگرام از ورود فراکسیون مبارزه با مفاسد اقتصادی به بحث افزایش قیمت خودرو در کشور خبر داده و نوشته است:: خودروسازان قطعات را با دلار ۳۲۰۰ تومانی خریده‌اند و خودروهایی را که مشتری زیادی نداشت را در انبار دپو کرده‌اند و اکنون می‌خواهند با دلار ۱۰ هزار تومانی در بازار بفروشند.

نماینده دشتستان نیز در خصوص افزایش قیمت ارز و سکه پس از جلسه‌ی سؤال از رئیس جمهور،گفت: اینکه از رئیس جمهور در مورد مسائل کشور بپرسند و نمایندگان نسبت به پاسخ‌هایشان قانع بشوند یا نشوند، به عقیده‌ بنده ارتباطی با افزایش قیمت ارز و سکه ندارد.

یک کارشناس مسائل عراق با اشاره به ایجاد دو محور عمده در عراق برای تشکیل ائتلافی بزرگ‌تر در راستای تعیین نخست‌وزیر این کشورعربی گفت: امید چندانی به تشکیل یک دولت قوی از سوی هیچ یک از دو محور وجود ندارد . سید رضا قزوینی غرابی با بیان این که هر دوی این محورها در حال انجام  رایزنی‌های سخت و فشرده برای تشکیل ائتلاف بزرگ‌تر هستند و نمی‌توان طرفی را به طور قطعی برنده دانست، ادامه داد: ائتلاف نهایی در عراق باید امضای هر دو طرف آمریکایی و ایرانی را داشته باشد.

همچنین یک عضو حزب دموکرات کردستان عراق به اظهارات اخیر وزیر خارجه ایران در رابطه با اقلیم کردستان عراق واکنش نشان داد و در صفحه فیسبوک خود نوشت: محمد جواد ظریف ، وزیر خارجه ایران  در مجلس کشورش اظهاراتی در رابطه با پرچم کردستان داشت. ما بارها اظهارات نالایق از افراد بی اهمیت و کینه توز شنیده ایم و هیچ اهمیتی به آنها ندادیم اما از وزیر خارجه ایران که یک فرد دیپلمات و آکادمیک است انتظار چنین اظهاراتی را نداشتیم و این مساله موجب تعجب ما شد.

سخنگوی وزارت خارجه نشست آتی سران سه کشور ایران، روسیه و ترکیه در ایران را در ادامه نشست‌های قبلی روند آستانه برای حل بحران سوریه اعلام کرد و افزود: به نتایج این اجلاس خوش‌بین  هستیم  و امیدواریم اجلاسی موفق و کارآمد باشد. بهرام قاسمی با رد برخی اظهار نظرها در مورد دخالت ایران در امور داخلی عراق گفت : ما به انتخاب مردم عراق احترام می‌گذاریم و با هر دولتی از هرجناح و حزبی در  عراق همکاری می کنیم  چرا که ما همسایه هستیم و باید با یکدیگر همکاری کنیم. وی همچنین در پاسخ به سوالی در مورد  پیگیری موضوع هورالعظیم و اقداماتی که وزارت خارجه در این زمینه انجام داده است، گفت: امیدواریم بدون نیاز به محاکم و عناصر ثالث موضوع هورالعظیم را به پایان برسانیم.

محمد جواد ظریف، وزیر امور خارجه کشورمان نیز  در صدر یک هیات سیاسی به دعوت رسمی ولید معلم وزیر امور خارجه سوریه با هدف گفت‌وگو و رایزنی با همتای خود و همچنین بشار اسد، رئیس‌جمهور و عماد خمیس نخست وزیر سوریه در خصوص آخرین تحولات این  کشور و  مناسبات دوجانبه وارد دمشق شد و مورد استقبال فیصل مقداد قائم مقام وزارت امورخارجه سوریه قرار گرفت.

در دیدار ظریف و ولید معلم، طرفین در خصوص موضوعات دوجانبه و آخرین تحولات سوریه، مهاجرین، موضوعات منطقه ای، تاکید بر ادامه و تقویت روند آستانه، افزایش همکاری های اقتصادی، مشارکت شرکت های ایرانی در بازسازی سوریه، همکاری در سازمان های بین المللی بویژه سازمان ملل متحد و بحران یمن گفتگو کردند.

وزیر امورخارجه کشورمان در دیدار با عماد خمیس، نخست‌وزیر سوریه از مشارکت شرکت‌های خصوصی ایرانی در بازسازی سوریه استقبال کرد.

همچنین نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی و نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه ضمن دیدار با یکدیگر در اراضی اشغالی درباره ایران و سوریه رایزنی کردند. بنابر اعلام دفتر نخست وزیری رژیم صهیونیستی، نتانیاهو در این دیدار با فرستاده آمریکایی درباره وضعیت ثبات در منطقه، سوریه، تلاش‌های مشترک برای مقابله با ایران گفت‌وگو کرده است.

مجید صابر، سفیر ایران در قزاقستان در نشست تخصصی گسترش همکاری های خزری گفت: آنچه در نهایت در کنوانسیون حقوقی دریای خزر نهایی شد محصول اجماع نهادهای ملی است. این کنوانسیون و جزییات آن در شورای عالی امنیت ملی بحث و مجوز امضا گرفت و به تایید رهبری نیز رسید. وی که در مذاکرات تدوین کنوانسیون حقوقی دریای خزر وزارت خارجه حضور داشته است اظهار کرد: در خزر خط مبدا بر بستر و زیر بستر تاثیر نخواهد داشت لذا "سر بی صاحب را نتراشیم". خط مبدا فقط برای تعیین آبهای ساحلی در سطح است. در حال حاضر کشورهای شمال خزر بستر و زیر بستر را تقسیم کردند البته بر اساس حقوق حاکمه.

ابوذر نصراللهی از  ادامه تحقیقات از آرش کیخسروی خبر داد و اظهار کرد: روز گذشته (یکشنبه) با مراجعه به دادسرا مطلع شدم که آرش کیخسروی آزاد نمی‌شود، اما آقای قاسم شعله سعدی، دیگر وکیل بازداشت شده به بند عمومی زندان فشافویه تحویل داده شده‌ند.

در همین ارتباط نشست فوق العاده کمیسیون حقوق بشر کانون وکلای دادگستری مرکز در خصوص بررسی وضعیت وکلای بازداشت شده  با حضور شماری از خانواده‌ها و وکلای بازداشت شدگان برگزار شد.

امروز همچنین هفتمین جلسه دادگاه رسیدگی به پرونده اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی  در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی برگزار شد. این سومین جلسه‌ای بود که برای رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی به صورت علنی برگزار می‌شود. ۴ جلسه اول این پرونده به صورت غیر علنی برگزار شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۱۲ ۲۰:۲۳

نطام به اندازه کافی قوی است و نیازی به بازداشت وکلا ندارد