• سه‌شنبه / ۱۳ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۴۲
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97061306729
  • خبرنگار : 71461

نقشه جامع راهبردی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) رونمایی می‌شود

نقشه جامع راهبردی مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) رونمایی می‌شود

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) با اعلام این خبر که همایش شیرخوارگان حسینی در بیش از ۵۳۰۰ جلسه در ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار می‌شود، گفت: ممکن است امسال بنا به دلایلی نتوانیم مراسم شیرخوارگان حسینی را در مصلای تهران برگزار کنیم. ما برای تمام برنامه‌هایی که در مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) داریم، برنامه تدوین کرده‌ایم.

به گزارش ایسنا، داود منافی‌پور ظهر امروز (سه‌شنبه ۱۳ شهریور) در نشست خبری شانزدهمین مراسم بزرگداشت جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام با بیان این مطلب که در سال گذشته این مراسم در حدود ۴۵۰۰ نقطه از ایران و جهان برگزار شد، اظهار کرد: ما دو بخش برنامه برای بزرگداشت مجمع جهانی حضرت علی اصغر علیه‌السلام داریم که امسال در آستانه ۱۵ سال دوم این مراسم هستیم و طبق برآوردها پیش‌بینی شده است که بیش از ۵۳۰۰ جلسه در ایران و ۴۱ کشور جهان برگزار شود. اما منابع غیررسمی حاکی از آن است که مراسم بالای ۶۰۰۰ در کشور داریم.

وی در ادامه با اشاره به این مطلب که بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی (ع) در حرم علی بن موسی الرضا (ع) برگزار می‌شود و مساحت صحن بیش از ۱۰ هزار هکتار است، گفت: ما درصدد هستیم که این مراسم را در شهرهای سنی نشین و سایر کشورها برگزار کنیم و دومین شهری که بر روی آن تمرکز داشته‌ایم، استان اصفهان است که اجتماع شیرخوارگان حسینی در میدان امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) یادآور شد: نکته‌ای که در تهران اتفاق افتاده و قابل تامل بوده، این است که امسال بنا به دلایلی به ما اجازه برگزاری این مجلس را در مصلی نداده‌اند. در حالی که همواره این مراسم مردمی بوده است و هیچگاه به صورت دولتی و یا با بودجه دولتی برگزار نشده است. در خارج از کشور نیز به دو علت پسرفت داشته‌ایم. یکی به دلیل گرانی بوده که ما نتوانسته‌ایم همچون هر سال پارچه‌های لباس شیرخوارگان را تهیه کرده و در اختیار شرکت‌کنندگان قرار بدهیم. اگر سال گذشته برای تهیه بیش از ۱۲۰۰۰ لباس، چهار میلیون تومان هزینه می‌شد امسال باید ۱۵ میلیون تومان پرداخت کنیم و این خود باعث شده که نتوانیم به صورت گسترده این مراسم را در سایر کشورها برگزار کنیم و همان گونه که گفتم به دلیل مشکلاتی که با مصلا به وجود آمده است، تمام سفرها به خارج کنسل شده است.

او در ادامه با تاکید بر این مطلب که ما درصدد هستیم از داوران گینس دعوت کنیم که این مراسم را به ثبت جهانی برسانند، خاطرنشان کرد: از دیگر برنامه‌های ما رونمایی از نقشه جامع راهبردی مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) است. دکترین مجمع را سال گذشته رونمایی کردیم و به محضر رهبری ارائه داده‌ایم و امیدواریم پس از تایید ایشان به پنج زبان زنده دنیا ترجمه شود. این دکتری بر مبنای پیام امام صادق (ع) تهیه شده است که امام فرمودند: «شیعه قبل از ظهور باید حیات خود را از کربلا بگیرد» و اولین پیام ما این است که مظلومیت حضرت علی اصغر (ع) را به جهان معرفی کنیم. ما با برگزاری این مجالس حتی به مسیحیت نیز ورود پیدا کرده‌ایم و کشورها اروپایی درصدد هستند که این مراسم را تحریم کنند اما ما برای تحریم آنها نیز برنامه‌هایی داریم.

دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) با اشاره به این موضوع که CNN بارها علیه این مجالس برنامه‌هایی را داشته‌اند و درصدد هستند که این مجالس را زیر سوال ببرند، گفت: طبق آمار از هر ۱۰ بانو یک نفر در این مراسم شرکت می‌کنند و طبق پیش‌بینی‌های ما درصدد هستیم این آمار را تا چند سال آینده به عدد پنج برسانیم. برنامه‌هایی نیز در بخش بین الملل داریم و در بخش فرهنگی نیز درصددیم نمایشگاه بین‌المللی را در حرم رضوی داشته باشیم. تمام امکانات ما مردمی است و هرگز برای برپایی این مراسم از بودجه‌های دولتی استفاده نکرده‌ایم.

وی با تاکید بر این که سوالی که امسال مطرح  می‌شود این است که چرا با وجود مردمی بودن این مراسم مانع حضور ما در مصلی شده‌اند. ما از مسئولان فرهنگی و مدیران مصلا توقع داریم که این مجموعه مردمی را نادیده نگیرند. ما برای تک تک مراسم‌ها و برنامه‌هایی که داشته‌ایم، برنامه‌ریزی کرده‌ایم. مراسم نذرنامه‌خوانی که در مصلا و سایر مناطق کشور برگزار می‌شود، مورد توجه دشمنان قرار گرفته است و آنها درصددند این نذرنامه‌خوانی را از بین ببرند. ما از مسئولان فرهنگی این توقع را داریم که زیربناهای فرهنگی که برای این موضوع شده است را در نظر بگیرند نه اینکه ۱۲ روز مانده به محرم به ما بگویند که نمی‌توان در مصلا برنامه برگزار کرد. ما توقع نداریم که کار فرهنگی که از سوی مردم است نادیده گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha