• یکشنبه / ۱۸ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۸:۴۸
  • دسته‌بندی: عمران و اشتغال
  • کد خبر: 97061809206
  • خبرنگار : 80001

افتتاح و کلنگ‌زنی پروژه‌هایی به ارزش ۴۵۵ میلیارد تومان

قول سازمان برنامه برای پرداخت بودجه مترو هشتگرد

قول سازمان برنامه برای پرداخت بودجه مترو هشتگرد

امروز مراسم افتتاح و کلنگ‌زنی هشت پروژه به ارزش ۴۵۵ میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد برگزار شد که مدیرعامل عمران هشتگرد اظهار امیدواری کرددر روزهای آینده بودجه مترو از طرف سازمان برنامه پرداخت شود.

به گزارش ایسنا، حبیب الله طاهرخانی مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید در مراسم «افتتاح و کلنگ زنی پروژه‌هایی به ارزش ۴۵۵ میلیارد تومان در شهر جدید هشتگرد» اظهار کرد: امروز مجموعه‌ای از پروژه‌های آموزشی، مذهبی، ورزشی و مسکونی در قالب مسکن مهر را افتتاح می‌کنیم که نشان می‌دهد شهر جدید هشتگرد با همت مدیریت جدید در حال برخورداری از سرانه‌های خدماتی است.

وی افزود: امروز ۵۱ میلیارد تومان پروژه در شهر جدید هشتگرد افتتاح می‌شود که تماما متکی به منابع داخلی شرکت عمران است و همچنین آغاز عملیات احداث پروژه‌هایی به ارزش ۴۰۰ میلیارد تومان امروز انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید با اظهار امیدواری از اینکه متروی گلشهر – هشتگرد در سال جاری به بهره برداری برسد، گفت: هشتگرد در بین ۱۷ شهر جدید منحصر به فرد است. در دهه اول که شاهد احداث این شهر بودیم با توجه به اینکه مشکلات دسترسی کرج به تهران کمتر از امروز بود هشتگرد بالاترین اقبال را در بین شهرهای جدید داشت که امروز با توجه به ترافیک این محور شاهد کاهش جذابیت آن هستیم. اما قطعا با افتتاح مترو و احداث سرانه‌های خدماتی، فرهنگی، درمانی و ورزشی مجددا هشتگرد رونق خواهد گرفت.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه شرکت عمران شهرهای جدید طی چهار پنج سال گذشته در دولت تدبیر و امید همه توان خود را بر روی خدمات پایه گذاشت که در این زمینه دچار کمبود بودیم.

طاهرخانی با بیان اینکه از ظرفیت بخش خصوصی برای توسعه زیرساخت‌ها استفاده می‌کنیم تصریح کرد: امروز دو مرکز محله را با سرمایه‌گذاری بخش خصوصی آغاز می‌کنیم. حسن این کار این است که فضاهای فرهنگی در کنار فضاهای تجاری ایجاد می‌شود همچنین امسال احداث ۵۰ مرکز محله را در شهرهای جدید در دستور کار قرار داده‌ایم.

برنامه ساخت ۵۰ هزار واحد مسکونی

طاهرخانی با اشاره به برنامه شرکت عمران برای احداث ۵۰ هزار واحد مسکونی در شهرهای جدید گفت: تمام این واحدها را با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و بدون هیچ گونه دخالت دولت آغاز می‌کنیم که می‌تواند به تعدیل قیمت مسکن در کلانشهرها کمک کند.

قول سازمان برنامه برای بودجه متروی هشتگرد

همچنین سید مهدی هدایت، مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد اظهار کرد: بودجه تکمیل متروی گلشهر – هشتگرد که سازمان برنامه و بودجه قول آن را به ما داده قرار است طی هفته‌های آینده پرداخت شود و قول داده‌ایم به محض دریافت بودجه تابلوی روزشمار را برای افتتاح مترو نصب کنیم.

وی عملیات احداث اتوبان همت – کرج، قطعه اول آزادراه تهران – شمال و احداث کنارگذر جنوبی تهران را از جمله پروژه‌هایی دانست که به جذابیت شهر هشتگرد منجر خواهد شد.

وی ادامه داد: موضوع تامین آب شرب هشتگرد به طور کامل برطرف شده و با اختصاص آب از سد طالقان هم اکنون برای ۲۵۰ تا ۳۰۰ هزار نفر آب کافی وجود دارد. همچنین پهنه بندی شهر جدید هشتگرد در استانداری تصویب شده، ۱۵۰ هزار هکتار از اراضی اتوبان نیز برای استقرار صنایع های تک جهت افزایش اشتغال در این شهر اختصاص یافته است.

افتتاح ۵۰۴ واحد مسکن مهر

هدایت با اشاره به افتتاح ۵۰۴ واحد مسکن مهر با بیان اینکه امروز شاهد افتتاح ۵۰۴ واحد مسکن مهر هستیم، گفت: ۲۰۰۰ واحد دیگر نیز آماده افتتاح است که به محض نصب انشعابات تحویل می‌شود.

مدیرعامل شرکت عمران شهر جدید هشتگرد خاطرنشان کرد: ۴۹ هزار واحد مسکن مهر برای هشتگرد تعریف شده که از این تعداد ۲۵ هزار و ۶۰۰ واحد افتتاح شده است. ۹۰۰۰ واحد دیگر هم انشالله تا شهریور ماه سال آینده آماده می‌شود. تا پرونده مسکن مهر را در شهر جدید هشتگرد ببندیم.

هدایت همچنین خبر داد: در آینده نزدیک عملیات احداث ۱۰ هزار واحد مسکونی با رویکرد جدید و مشارکت بخش خصوصی را خواهیم داشت که در واقع این تعداد بخشی از ۵۰ هزار واحد مسکونی است که در برنامه‌های شرکت عمران شهرهای جدید قرار دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha