• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۵
  • دسته‌بندی: علم
  • کد خبر: 97061909308
  • خبرنگار : 30057

رییس دانشگاه علم و صنعت خبر داد

اجرای طرح 2 + 2 برای انتقال فناوری به کشور

اجرای طرح 2 + 2 برای انتقال فناوری به کشور

رئیس دانشگاه علم و صنعت اجباری کردن شریک دانشگاهی در قراردادهای بزرگ بین‌المللی و توسعه مراودات اساتید ایرانی و خارجی را از انتظارات دانشگاهیان برشمرد و گفت: در یکی از قراردادهای مهم، طرح 2+2 را با مشارکت دانشگاه‌ها اجرایی کردیم که این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای انتقال فناوری به کشور باشد.

به گزارش ایسنا جبارعلی ذاکری امروز در نشست رؤسای دانشگاه‌ها، پژوهشگاه‌ها و پارک‌های علم و فناوری با بیان اینکه سال تحصیلی جدید با حضور اعضای خانواده بزرگ دانشگاه‌های کشور آغاز می‌شود، ابراز امیدواری کرد که سال تحصیلی جدید با فعالیت و پشتکار شروع شود و سال موفق برای آموزش عالی در شرایط پیش رو رقم بخورد.

وی با اشاره به شرایط کنونی کشور اظهار کرد: در شرایطی که آحاد جامعه با بحران ذهنی و عدم اطمینان به آینده روبرو است، لازم است تا با همفکری جدی میان دولت و مجموعه‌های مولد فکر راهکارهای برون‌رفت از شرایط فعلی ارائه شود.

رئیس دانشگاه علم و صنعت با تاکید بر اینکه اقداماتی از سوی هیات دولت در این زمینه شروع شده و در حال پیگیری است، ادامه داد: تاکنون چندین جلسه برای برون‌رفت از شرایط کنونی در هیات دولت تشکیل شده و امیداوریم نتایج قابل ملموسی دریافت شود.

ذاکری با اشاره به اقدامات انجام شده،‌ یادآور شد: سازماندهی ارتباط دانشگاه با هیات دولت از طریق تشکیل کارگروهی با حضور اساتید با اهداف آرامش بخشیدن به جامعه در زمینه‌های مختلف انجام شده است.

وی با بیان اینکه احتمالا در این زمینه دفتری در هیات دولت تشکیل می‌شود، اضافه کرد: علاوه بر آن نسبت به سازماندهی ارتباط دانشگاه با سایر نهادهای حکومتی مانند مجلس و مجمع تشخیص مصلحت نظام اقداماتی انجام شده، علاوه بر آن نسبت به دانشگاه‌ها اعتمادسازی شده و در این راستا ماموریت‌های کلان به این نهاد واگذار شده است.

وی با تاکید بر به کارگیری ظرفیت‌های اساتید در مراودات بین‌المللی کشور ادامه داد: علاوه بر آن باید نسبت به افزایش مهارت دانش‌آموختگان و تربیت نیروهای خلاق اقدام شود. وظیفه اشتغال‌زایی جزو رسالت‌های دستگاه‌های اجرایی است.

بازگرداندن اختیار سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان به وزارت علوم

رئیس دانشگاه علم و صنعت به بیان انتظارات دانشگاهیان پرداخت و گفت: بازگرداندن سیاست‌گذاری‌های خرد و کلان که از وزارت علوم،‌تحقیقات و فناوری گرفته شده است، از جمله ضروریات در این حوزه است.

شریک دانشگاهی در قراردادهای بزرگ بین‌المللی اجباری شود

وی همچنین یادآور شد: علاوه بر آن باید نسبت به اجباری کردن شریک دانشگاهی در قراردادهای بزرگ بین‌المللی اقدام شود، ما در یکی از قراردادهای مهم طرح 2+2 را اجرایی کردیم که این امر می‌تواند الگوی مناسبی برای انتقال فناوری به کشور باشد.

وی واگذار کردن امور دانشگاه‌ها به دانشگاه‌ها و تسهیل در فرآیند مراودات علمی میان اساتید ایرانی و خارجی و تلاش برای قرارگیری پنج دانشگاه برتر در میان دویست دانشگاه برتر را از دیگر انتظار دانشگاهیان برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha