• دوشنبه / ۱۹ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۷:۰۸
  • دسته‌بندی: هرمزگان
  • کد خبر: 97061909788
  • منبع : نمایندگی هرمزگان

استقبال مسئولان هرمزگانی از ‌مدال آور المپیک آسیایی جاکارتا

استقبال مسئولان هرمزگانی از ‌مدال آور المپیک آسیایی جاکارتا

ایسنا/هرمزگان ‌هدیه کاظمی بانوی مدال آور رشته قایقرانی در المپیک آسیایی جاکارتا در میان استقبال مسئولین استان هرمزگان وارد بندرعباس شد.

‌به گزارش ایسنا، ‌این مراسم که با حضور احمد مرادی و حسین هاشمی تختی(نمایندگان هرمزگان در مجلس)، احمد پویافر(فرماندار بندرعباس)، شیبانی(مدیرکل بانوان و خانواده استانداری هرمزگان)، غلامعلی دانشور(مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان)، رضا کمالی(مدیرکل روابط عمومی و اموربین الملل استانداری هرمزگان) و جمعی از علاقه مندان به ورزش در سالن فرودگاه بندرعباس برگزار شد.

عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در مجلس در گفت و گو با ایسنا، افزود: باید بگویم که در حقیقت استان هرمزگان استعداد های زیادی دارد؛ در بخش ها و در رشته های مختلف هم در سطح ملی هم در سطح جهانی حرف برای گفتن داریم و دلیل آن قهرمانی های زیادی است که ورزشکاران هرمزگان به دست آوردند.

حسین هاشمی تختی اضافه کرد: تلاش می کنیم که به پیشرفت همه رشته ها کمک کنیم و هر پنج نماینده هرمزگان در مجلس در خصوص حمایت از ورزش با استاندار صحبت کرده تا بتوانیم بخش ورزشی را توسعه و تقویت کنیم.

وی با بیان اینکه باید استعداد های نهفته جوانان ورزشکار هرمزگانی را کشف کنیم، اظهار کرد: قطعا کاظمی یکی از افتخارات استان هرمزگان هستند که برای هرمزگانی ها افتخار آفریدند و مایه فخر و مباهات ما هستند.

هاشمی تختی ادامه داد: انتظار داریم که مسئولین اجرایی به خصوص شخص استاندار که همیشه همراه بوده و هست، تقدیر ویژه ای از این ورزشکار افتخارآفرین داشته باشد.

این نماینده مجلس با اشاره به اینکه رشته قایقرانی در استان هرمزگان و در شهر بندرعباس واقعا با مشکل مواجه است، اضافه کرد: آن موقع که مسئولیت استانداری برعهده داشتم،  جایگاهی برای تمرین قایقرانی وجود نداشت که با پیگیری های صورت گرفته حوضچه پشت استانداری قدیم به این رشته روزشی اختصاص یافت.

وی با بیان اینکه  از سوی وزارت راه و شهرسازی و سازمان بنادر دریانوردی در حال پیگیری هستیم که بین اسکله شهید رجایی و اسکله شیلات یک موج شکن ساخته که بازی های مفرح در جهت توسعه گردشکری و ورزشی طراحی کنیم، اظهار کرد: این اتفاق امکان پذیر است و امیدوارم بتوانیم این پروژه را به نتیجه برسانیم تا بتوانیم هدیه ای به به ورزشکاران و قایقرانان استان هرمزگان اعطا شود.

همچنین رئیس شورای اسلامی شهر بندرعباس در گفت و گو با ایسنا، افزود: اتفاق بسیار مهمی در ورزش استان هرمزگان به وقوع پیوسته و ما صاحب اولین مدال المپیک آسیایی توسط یک بانوی هرمزگانی شده ایم و این مدال به سادگی به دست نخواهد آمد.

فیصل دانش با اشاره به اینکه از آخرین دفعه ای که هرمزگان صاحب یک مدال المپیک شده که توسط بنده به دست آمد تا به امروز که مدال آسیایی هدیه کاظمی را می بینیم حدود سی سال می گذرد، خاطرنشان کرد: سوال بنده اینجاست که ورزش استان در این سی سال چه جایگاهی داشته است؟ آیا باید سی سال سکوت می کردیم در المپیک، چرا توجه ویژه ای به ورزش نشده که تا به امروز یک اتفاق مبارکی بیفتد و هدیه کاظمی نخست با توانایی خودش و بعد با توانایی مربیانش بتواند این مدال ارزشمند آسیایی را کسب کند.

وی با بیان اینکه چرا ورزش استان اینقدر عقب مانده و باید به داد ورزش استان رسید، عنوان کرد: آرزوی موفقیت دارم برای هدیه کاظمی و امیدوارم رکورد من را در المپیک جهانی سال 2020 بشکند و نمره بیست برای استان و کشور به ارمغان بیاورد.

دانش در پاسخ به سوال ایسنا مبنی بر اینکه شورای شهر بندرعباس قرار است چه حمایتی انجام دهد، گفت:  از طرف شورا در حال حاضر نمی توانم صحبت کنم طبیعی است که وجود من و همه همکاران علاقه مند به روزشم که در مراسم امروز حاضر شدند، نشان دهنده این است که نگاه ویژه ای به این قهرمان داری ، شاید جزو اولین ارگانی بودیم که در سایت شورا شهر کسب مدال هدیه کاظمی را تبریک گفتیم، قطعا همه همکاران من در شورا شهر توجه ویژه ای به ورزش و  این مساله دارند و با همفکری جمعی بتوانیم نتیجه خوبی بگیریم و در آینده نتیجه جمع بندی رو اعلام کنیم.

بانوی ملی پوش کشورمان در گفت و گو با ایسنا، با توجه به شرایط نامناسب و رقابت بسیار سخت در پالمبانگ موفق به کسب مدال نقره بازیهای آسیایی شد و با ابراز خوش حالی گفت: موفق به کسب اولین مدال نقره تاریخ ایران را در بازیهای آسیایی شدم و یک ایران یک صدا را در حمایت ورزشکاران از یک دیگر دیدم.

هدیه کاظمی با اشاره وضعیت نامناسب پالمبانگ گفت: بعد از پایان اردوی نهایی به اندونزی رفتیم و دو هفته در پالمبانگ تمرین کردیم و مسابقات روئینگ هم در زمان حضور ما در پیست قایقرانی در حال برگزاری بود و اتفافات تلخ و شیرینی که برای پاروزنان روئینگ می افتاد هیجان و استرس مسابقات را چند برابر می کرد و آب و هوای نامناسب و مشکلات قایق این استرس را برایم تشدید می کرد.

وی افرود: به هرحال روز مسابقه ای که چند سال سختی و پستی بلندی های زیادی را برایش تحمل کردم فرا رسید و سعی کردم احساسات و شرایط روحی ام را کنترل کنم اما آمادگی بسیار خوبی داشتم و واقعا احساس می کردم توانایی مدال گرفتن را دارم. زمانی که دارور استارت مسابقه را زد همانطور که برنامه ریزی کرده بودم مسیر را طی کردم اما تا 200 متر آخر قایق چهارم بودم و 200 متر آخر موفق شدم از حریفانم پیشی بگیرم.

کاظمی در خصوص اینکه پس از عبور از خط پایان به چه چیزی فکر می کرد، تصریح کرد: پس از عبور از خط پایان به این فکر می کردم چرا چند ثانیه کم آوردم تا مدال طلا را از دست دهم و امیدوارم در مسابقات بعدی به ویژه کسب سهمیه المپیک بتوانم بازهم برای کشورم افتخارآفرین باشم.

بانوی ملی پوش کشورمان ادامه داد: زمانی که از خط پایان عبور کردم هم ناراحت بودم هم خوش حال، ناراحت به دلیل طلایی نشدن مدالم و خیلی خوش حال بودم که مدال گرفتم و برای اولین بار در تاریخ ایران موفق به کسب مدال نفره در بازیهای آسیایی شدم اما خودم هم نفهمیدم گریه کردم یا خندیدم.

قایقران نقره ای کشورمان با اشاره به رقابت سختی که در قایق دو نفره همراه آرزو حکیمی داشت گفت: بعد از کسب مدال نقره و طلایی نشدن مدالم تمام تمرکزم را روی قایق کایاک دونفره 500 متر گذاشتم که در این ماده مدال طلا بگیریم و بدون هیچ افسوسی به کشور عزیمان برگردم و فکر می کردم اگر مدال طلا نگیریم نقره حتما می گیریم اما واقعا مسابقات مخصوصا بازیهای آسیایی غیر قابل پیش بینی است و حریفانمان بهتر از ما بودند و حتی موفق به کسب مدال نشدیم.

هدیه کاظمی در پایان گفت: از همه افرادی که در این راه حامی و پشتیبانم بودند سپاس گزاری می کنم و همیشه دعا هایشان بدرقه راه ما است و از ورزشکارانی که در زمان مسابقه ما تشریف آوردن و از ما حمایت کردن سپاس گزارم و همه نمایندگان کشورمان پشتیبان هم بودند و واقعا شعار یک ایران یک صدا را در عمل دیدم. به امید موفقیت روز افزون همه ورزشکاران ایرانی.

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم علاوه بر اعطا پاداش مدیرکل ورزش و جوانان استان هرمزگان به این مدال آور آسیایی، از سوی هاشمی تختی(نماینده مردم هرمزگان در مجلس) وعده پرداخت 5 میلیون تومان به کاظمی اعلام شد.

***

برای دیدن گزارش ویدئویی ایسنا کلیک کنید


انتهای پیام
  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha