• سه‌شنبه / ۲۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97062010092
  • خبرنگار : 71448

تقوی نژاد اعلام کرد

معافیت خرید کمتر از ۲۵ سکه از مالیات/ مالیات ۳۵ درصدی برای ۱۰۰۰ سکه

معافیت خرید کمتر از ۲۵ سکه از مالیات/ مالیات ۳۵ درصدی برای ۱۰۰۰ سکه

رئیس سازمان امور مالیاتی از وصول درآمد بیش از ۳۶ هزار میلیارد تومان در پنج ماهه نخست سال جاری خبر داد.

به گزارش ایسنا، سید کامل تقوی‌نژاد صبح امروز در نشستی خبری با بیان اینکه تا پایان مرداد ماه سال جاری ۳۶ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان مالیات وصول شده است، اظهار کرد: برای ۲۲ هزار میلیارد تومان فرار مالیاتی برگ تشخیص صادر شده است.

وی همچنین در خصوص موضوع ارز و سکه نیز، تصریح کرد: در مورد ارز اطلاعات اشخاص حقوقی به هر میزان که باشد درخواست داده‌ایم که در اختیار ما قرار گیرد و در مورد اشخاص حقیقی نیز بر اساس دستورالعملی از بیش از یک میزان مشخص اطلاعات در اختیار ما قرار خواهد گرفت.

رئیس سازمان امور مالیاتی افزود: در مورد سکه تا ۲۵ سکه معافیت مالیاتی در نظر گرفته شده است و بیش از آن بر اساس یک جدول میزان مالیات آن‌ها مشخص شده است، به طوریکه برای ۱۰۰۰ سکه می‌توانیم تا ۳۵ درصد مالیات بگیریم.

تقوی نژاد در مورد اخذ مالیات از واردکنندگان خودرو توضیح داد: آنچه که ما می‌خواستیم این است که تمام وادکنندگان خودرو در سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۷ علاوه بر مالیات معمول ۶۰ درصد مالیات دیگر نیز پرداخت کنند که پیشنهاد این موارد در خصوص سوداگران ارز، سکه و خودرو در اختیار شورای عالی اقتصاد کشور قرار گرفته است.

رئیس سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: در مورد خودرو مشخص نبود که ردیف درآمدی برای مالیات اخذ شده مربوط به کدام سازمان است چرا که در بودجه، گمرک به عنوان سازمان اخذ کننده مالیات ذکر شده بود که ما در این خصوص به دولت نامه نوشتیم که در صورتی که ما به عنوان سازمان اخذ کننده مالیات شناسایی شویم، می‌توانیم مالیات خودرو را نیز دریافت کنیم.

تقوی نژاد با اشاره به بررسی اطلاعات مودیان مالیاتی از محل ماده ۱۸۱ اظهار کرد: جمع فروش ابرازی این مودیان ۴۲۴۰ میلیارد تومان بود اما زمانی که اطلاعات را استخراج کردیم مالیات آن‌ها به ۹۸۳۰ میلیارد تومان رسید.

به گفته وی همچنین ۶۰۰۰  مودی از کارت بازرگانی غیر استفاده می‌کردند و حتی در موردی یکی از مودیان با پرداخت تنها ۳ میلیون تومان به شخصی از شناسنامه وی برای واردات استفاده کرده بود که در مورد شناسایی کارت‌های بازرگانی ۵ هزار میلیارد تومان مالیات شناسایی شد.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه پدیده تشکیل شرکت‌های صوری یکی از مسائل مهم کشور در حوزه مالیات است  گفت: بیش از ۶۰۰۰ مورد شرکت صوری تشخیص داده شده است که ۴۰۰۰ شرکت مورد شناسایی نهایی قرار گرفته و در لیست سیاه سازمان امور مالیاتی قرار گرفته‌اند و اگر کسانی با این افراد معامله انجام دهند قطعا متضرر می‌شوند.

تقوی نژاد درخصوص بررسی اظهارنامه‌های مالیاتی از طریق سامانه یکپارچه مالیاتی کشور ادامه داد: در طرح جامع مالیاتی در سال ۱۳۹۵، پانزده درصد از پرونده‌ها در سال ۱۳۹۶ حدود ۲۷ درصد و در سال جاری ۱۰۰ درصد مالیات‌ها را در سامانه یکپارچه مالیاتی کشور اجرایی می‌کنیم.

وی در ادامه در خصوص حمایت دولت از بخش تولید و کاهش مالیات این بخش اظهار کرد: دولت لایحه‌ای را در سال ۱۳۹۵ به مجلس در این باره ارائه کرده که کمیسیون اقتصادی مجلس نیز جلسات بسیار زیادی در این مورد برگزار کرده است و اکنون مراحل نهایی آن در کمیسیون اقتصادی در حال انجام است که ظرف دو ماه آینده به پایان خواهد رسید.

رئیس سازمان امور مالیاتی با بیان اینکه مالکان خانه‌های خالی و سازندگان ملک نیز باید مالیات بدهند تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی مکلف است که سامانه املاک را تهیه کرده و اطلاعات مربوط به منازل مسکونی خالی را در اختیار ما قرار دهد که تاکنون این کار انجام نشده است. آنچه که ما شنیده‌ایم وزیر راه اعلام کرده که این کار از عهده وزارت راه و شهرسازی خارج است و پیشنهاد داده که به شهرداری‌ها واگذار شود و مالیات این منازل نیز توسط خود شهرداری‌ها اخذ شود.

به گفته تقوی‌نژاد افرادی که در حوزه مسکن سرمایه‌گذاری می‌کنند و به نوعی در ساخت و ساز دست دارند، باید مانند صنعت همان ۲۵ درصد مالیات را پرداخت کنند.

وی با اشاره به طرح راه‌اندازی صندوق‌های مکانیزه فروش در واحدهای صنفی گفت: نصب دستگاه پوز در واحدهای فروش هیچ گونه الزام قانونی ندارد، اما به دنبال این هستیم که پس از تصویب قانون صندوق‌های مکانیزه فروش این صندوق‌ها در واحدهای مختلف نصب شده تا بتوانیم مالیات را به صورت دقیق از طریق آن‌ها محاسبه کنیم که در این مورد تاکنون ۴۵۰ هزار نفر در سامانه‌های ما برای صندوق ثبت نام کرده‌اند.

رئیس سازمان امور مالیاتی خاطرنشان کرد که این طرح هم‌اکنون منتظر مطرح شدن در صحن علنی مجلس شورای اسلامی است.

تقوی‌نژاد همچنین درباره اخذ مالیات از سپرده‌های بانکی نیز تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای دنیا از سپرده‌های بانکی مالیات اخذ می‌شود و ما نیز به دنبال این هستیم که اگر دولت این موضوع را بپذیرد از سپرده‌های بانکی از طریق اطلاعاتی که از بانک مرکزی دریافت می‌کنیم مالیات اخذ کنیم.

وی افزود: در حال حاضر تمامی اطلاعات مربوط به تسهیلات بانک‌ها در اختیار ما قرار دارد و اطلاعات مربوط به سپرده‌ها و گردش مالی به جز یک بانک و یک موسسه که در آستانه ادغام قرار دارند در اختیار بانک مرکزی قرار گرفته که پس از تجمیع بانک مرکزی آن‌ها را به ما ارائه کند که فکر می‌کنم طی همین ماه این کار اجرایی شود.

رئیس سازمان امور مالیاتی اضافه کرد: از سوی دیگر هر شخص حقیقی که بیش از ۵ هزار دلار خرید و فروش ارز داشته باشد، اطلاعاتش در اختیار ما قرار می‌گیرد و باید برای آن مالیات پرداخت کند.

تقوی‌نژاد درباره دریافت مالیات از واحدهای پتروشیمی گفت: برنامه‌ای را به رئیس جمهوری ارائه داده‌ایم که پتروشیمی‌هایی که پس از صادرات، ارز خود را از طریق سامانه‌های مشخص نمی‌فروشند، مالیات بر ارزش افزوده آن‌ها پس از صادرات مسترد نمی‌شود و در واقع از معافیت ملغی می‌شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۲:۱۶

خدعه زدید به مردم. این کار بی قانونیه. زمان فروش سکه بانک مرکزی کتبا نامه داد سکه مالیات ندارد. نتیجه این بی اعتمادی را خواهید دید.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۲ ۲۳:۲۳

همه کشورها قوانینی دارند که از اول مشخصه و همه تابع ان قوانین هستند.و خریدار از اول میدونه شرایط چیه و بر اساس ان قوانین انتخاب میکنه که اینکارو انجام بده یانه.متاسفانه بانک مرکزی از بهمن ماه مردم رو تشویق به خرید کرده و تضمین داده که قیمت قطعی تحویل در سررسید و بدون محدودیت تعداد و بدون هیچ مالیاتی میباشد.کجای دنیابعد از عقد قرارداد و گرفتن پول مردم انهم به دعوت خودشان مردم را سوداگر و اخلالگر و سودجو مینامند.کجای دنیا بعد از عقد قرارداد طرح میدن که سکه رو تحویل ندیم یا ده تا بدیم یامالیات سنگین بگیریم و یا قانون تصویب کنیم و عطف به ما سبق کنیم.هموطن عزیز به این میگن خیانت در امانت. به این میگن کلاهبرداری و دزدی مسولین از مردم.به این میگن عدم وفای به عهد یعنی همان کاری که ترامپ کرد

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۳:۰۵

عاقلان زمان خرید سکه گفتند به حرفهاشان مبنی بر معافیت سکه از مالیات گوش ندهید بعدا مالیات میگیرن ولی خیلی احمق بودیم گوش ندادیم.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۳:۰۷

اگر قرار بود مالیات گرفته شود. از بازار پیش‌خرید می‌کردیم. در طرح پیش‌فروش سکه، بانک مرکزی اعلام کرد که فاقد مالیات است.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۳:۱۶

از شورای هماهنگی اقتصاد درخواست داریم تا این طرح غیر قانونی را که بر خلاف تعهدات اولیه است و عطف به ماسبق می شود تصویب ننماید.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۳:۵۳

زمان پیش فروش سکه از بانک مرکزی کتبا استعلام کردم که پیش فروش سکه مالیات اخذ خواهد شد یا نه، کتبا اعلام کردند مالیات ندارد(نامه موجود است). بنابراین مالیات را خود بانک مرکزی باید بدهد.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۶:۲۸

کاش از بازار سکه تهیه میکردیم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۶:۳۷

سلام؛ اگه براتون ممکن نامه رو منتشر کنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۷:۰۴

جناب سینا، نامه را لطفا در گروه ها نشر دهید تا جلوی این مصوبه گرفته شود.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۷:۲۹

اینا به راحتی گذشته رو فراموش میکنن و قانون جدید وضع میکنن

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۲۱:۵۷

منظور سکه های پیش فروشی نیست قانون عطف به ما سبق نمیشود

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۰ ۰۱:۵۰

کارمندان اداره شما روزانه واریزی حقوق دارن،مگه شما در ماه چند بار حقوق می گیرید؟شما اگه راست میگید صورت حساب حقوقی یکی از کارمندای خودت رو افشا کن

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۶:۲۲

من خودم زیر ۲۵ تا ثبت نام کردم ولی این حرف خلاف وعده های ثبت نامه ، اگر متحمل ضرر میشدیم ایشون حداقل سود رو بانکی رو واسه سپرده ای که یکسال توی بانک خوابیده به ما میداد؟ از طرفی، به همان اندازه ی مالیات شما ، سکه ها گرون تر خواهد شد و به دنبالش ارز و ...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۱۴

درود برشما هم وطن عزیز که خریداران سکه را تنها نگذاشتین

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۶:۳۹

قرار نبوده مالیاتی گرفته بشه که کسی رو معاف کنن یا نه . پول زور و حرام از مردم گرفتن هنر دولت هست آیا ؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۷:۱۵

همین بلا را بعدا سر خریداران پیش فروش خودرو در می آورند.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۰۷:۲۰

معاون بانک مرکزی رسما در شبکه‌های خبری اعلام کرد که پیش فروش سکه معاف از مالیات است. اگر در اینترنت جستجو کنید، سایت‌های خبری مختلف این موضوع را منتشر کرده‌اند که قابل مشاهده است.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۸:۱۰

ایشان حرف های دهان پر کن عوام پسند زیاد می زنند برادر دوستانه بگویم هفت نسل شما و 5 رده بالاتر از شما هم نمی توانند از سپرده های بانکی مالیات بگیرند.این مطلب کل اقتصاد کلان را دچار چالش می کند و ممکن است صدها هزار میلیارد تومان سپرده بانکی را مانند سال 96 پس از کاهش سود بانکی راهی بازارهای سودا گری کند انهم در شرایطی که الان هم سود بانکی حداکثر 24 درصدی در کنار افزایش نرخ ارز 300 درصدی و افزایش نقدینگی 25 درصدی جذابیتی ندارد لذا تصمیم گیری در باره آن حتی در صلاحیت وزیر و رئیس کل بانک مرکزی هم نمی باشد و لازمه اش تغییر قانون مجلس است .در مورد سکه هم بانک مرکزی بخش نامه رسمی داشته که فروش آن معاف از مالیات است و هر نوع ادعای مالیاتی در دیوان عدالت اداری قابل ابطال کردن است کما اینکه مخالفین واگزاری سکه های مردم کاری از پیش نبردند.به جز آن برای اخذ مالیات خارج عرف نیاز به قانون جدید مجلس است و نه بخشنامه صادره از سوی یک کارمند امور مالیاتی که ان هم عطف به ماسبق نمی شود مگر شما کی هستید؟ اگر شما خیلی رستمی نرخ ارز را کاهش بدهید.من اگر جای وزیر اقتصاد بودم حتما ایشان را به جرم عوام فریبی بر کنار می کردم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۸:۱۱

اخذ مالیات از تمامی دلالان، خریداران سکه و ارز با تعداد زیاد، صاحبان املاک بیش از نیازشان و تمامی افرادی که بدون فعالیت اقتصادی پولی به جیب می زنند بهترین کار است. میشود این مالیات را به سمت تولید هدایت کرد. اینطوری افراد یاد میگیرند که باید در جهت افزایش تولید حرکت کنند نه دلالی و نابود کردن اقتصاد.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۱۱

پول من 10 سال تو بانک بود میبردن تو تولید نه الان که پولم هر روز کمتر میشه.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۸:۱۷

آسیب زدن به اعتماد مردم چه کسی که داره چه کسی که نداره

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۸:۲۱

این خودش اعتبار نظام اقتصادی رو زیر سوال میبره

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۸:۳۰

با سلام زمان پيش فروش از ما ماليات گرفته شده و ما به صورت شفاف خريد كرديم ،بانك با اين كارش اعتماد ما رو از دست خواهد داد ،ما به صورت قطعي خريد كرديد ، واقعا متاسفم كه گول بانك مركزي رو خوردم،من ميتونستم دلار بخرم يا همون موقع سكه بدون هيچ مالياتي

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۱۸:۴۱

دزدی آشکار است.قبلا مالیاتش اخذ شده است.کسی که برای مهریه 500عددی در شرف رفتن به زندان اقدام به خرید سکه کرده باید پول بی حساب از کجا بیاورد؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۲۱:۲۸

خیلی هاخودرو 30تومنی100تومن می فروشن، خانه 200تومنی700میفروشن مالیات نمیگیرند این وسط فقط خریداران سکه باید مالیات بدن عجیبه اونم 35درصد دیگه عجیب تر شد این طرح مالیات با محدودیت هیچ فرقی نمیکنه فقط شکلش قشنگ تر، درود بر داروغه ناتینگهام

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۲۲:۱۸

قرون،قرون با زحمت جمع کردیم حالا باید تومن، تومن مالیات بدیم در صورتی که گفته بودن مالیات نمیگریم حتی بخشنامه شده بود اگه قرار بود مالیات بدیم دیگه از بانک مرکزی نمی خریدیم چون بازار به صرفه تر بود

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۲۲:۳۳

بانک مرکزی فقط روز به روز بی اعتبار تر میشه . من ماشین خریده بود یا از بازار آزاد خرید کرده بودم هیچ گاه خودم رو اسیر این بانک مرکزی بی اعتبار نکرده بودم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۲۲:۵۳

اگر شما مالیات بگیر هستی برو از پزشکان و واسطه ها که هیچ مالیاتی نمی دهند، مالیات بگیر. نکنه کمبود فعالیت مالیاتی خودتان را می خواهید از کسانی که به نظام اعتماد کردند جبران کنید...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۲۳:۱۲

مردم باید پولاشونو از بیرون طلا بخریم وتو خونه نگهدارن تا اینا باشن تو حساب مردم سرک نکشن اول دون نداشت بعد توربندازن تازه از سپرده ها هم میخوام مالیات بگیرم تا دیر نشده طلا بخریم اینجوری ارزش پولتون حفظ میشه وخودتون نگهدارین

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۰ ۲۳:۵۲

این طرح اگر هم تصویب شود باید از این به بعد اگر خرید و فروشی شد صورت بگیرد و نباید خریدهای قبل را شامل شود

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۰۸:۵۲

من نمیدونم با این مالیاتها چه کار میکنن به خدا همه شهر را آشغال و موش برداشته برای مردم که حتی این کارهای اولیه هم انجام نمیدهند من موندم پس این اجوز و مجوز با این همه چپاول چه کار میکنن من که دیگه یک ۱ریالی هم توی بانک نمیذارم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۰۹:۱۷

اين ماليات براي تمام كساني است كه خريد و فروش سكه انجام دادن،كه احتمالا واسه پيش خريد كنندگان هم مي باشد،كساني كه در بازار بصورت دستي خريد كردن چجوري قراره شناسايي بشن؟؟؟؟؟؟ كسايي كه خانه،ماشين،طلا... هم خريدن با اين منطق بايد ماليات بدن چون قيمت همچي سه برابر شده فقط سكه گرون نشده!!!!!! هميشه به كسايي كه شفاف خريد كردن و دم دست هستن گير ميدن والا اون دلال بازار كه كارشو بلده،نه به اسم خودش ميخره نه خريدش رو جايي ثبت مي كنه

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۱۵

من کارمندم و به حرف عاقلان گوش ندادم سکه پیش خرید کردم. اینا فقط از کارمندان و اشخاصی که شفاف معامله کنند مالیات میگیرن. ولی حقمونه این حماقت.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۲۲

مدیرکل ریالی و نشر بانک مرکزی؛ پیش فروش سکه مالیات بر ارزش افزوده ندارد رحیمی اعلام کرد: در طرح پیش فروش سکه، مالیات بر ارزش افزوده دریافت نمی شود. کد خبر: ۲۰۳۴۸۷۸ تاریخ: ۲۸ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۴:۱۶ پیش فروش سکه مالیات بر ارزش افزوده نداردبه گزارش خبرگزاری صداو سیما ، مسعود رحیمی با اشاره به پیش فروش سکه از امروز با قیمت‌های جدید یک میلیون و ۴۰۰ هزار تومان در دوره زمانی ۶ ماهه و یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان برای بازه زمانی یکساله، اظهارداشت: از متقاضی در هنگام ثبت نام فقط این مبالغ ذکر شده دریافت خواهد شد و در هنگام تحویل سکه‌ پولی دریافت نمی‌شود. وی تصریح کرد: بنابراین در طرح پیش فروش سکه متقاضی، علاوه بر این مبالغ، پولی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده نمی‌پردازد.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۲۴

08 تیر 1397 - 11:41 مدیر کل دفتر نظارت بر امور اجرایی مالیات ارزی افزوده سازمان امور مالیاتی، گفت:‌ خرید و فروش سکه مشمول مالیات ارزش افزوده نیست

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۲۸

………………. 10/02/1397 ندارد اداره روابط عمومی احتراماً، بازگشت به نامه شماره ...... مورخ ........ موضوع درخواست آقای ........ به اطلاع می رساند، در طرح پیش فروش سکه طلا، مبلغی به عنوان مالیات بر ارزش افزوده از مشتریان اخذ نخواهد شد.‏‏/3734296 اداره نشر اسکناس و خزانه

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۳۲

فتوای شرعی بیع سلف(پیش فروش) اگر مبیع بصورت بيع سلف خريدارى شده و همه ثمن در مجلس بيع، نقد باشد، فروشنده بايد آنچه را که مبيع با تمامى اوصافش بر آن صادق است به خريدار تحويل دهد و حق ندارد از او براى تحويل مصداق مبيع پول بيشترى را مطالبه کند، همانگونه که نمى‏تواند چيزى را که مصداق مبيع نيست به او تحويل دهد و مشترى هم ملزم به قبول آن نيست هرچند آن را به همان قيمت به او بدهد چه رسد به اينکه مبلغ بيشترى را از او مطالبه نمايد.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۴۰

اینم از تعهدات دولت تدبیر و امید.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۰:۵۲

طبق ماده ۱۱۹ و ۱۲۰ ق.م.م: درآمد نقدی یا غیرنقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به‌صورت بلاعوض و یا از طریق معاملات محاباتی و یا به‌عنوان جایزه یا هر عنوان دیگر از این قبیل تحصیل می‌کند، مشمول مالیات اتفاقی به نرخ مقرر در ماده ۱۳۱ خواهد شد. درآمد مشمول مالیات این قسمت عبارت است از ۱۰۰ درصد درآمد حاصله و در صورتی که غیرنقدی باشد به بهای روز تحقق درآمد و... 1- مالیات نمی‌تواند، هرگز به‌عنوان یک ابزار برای جبران ناکارآمدی‌ها استفاده شود. ۲- وصول مالیات، طبق قانون است و هر کسی نمی‌تواند با نظر خودش، تفسیر قانون انجام دهد و... ۳- در هیچ یک از مبانی قانونی، عبارتی به نام سود اتفاقی نداریم. احتمالا شاید بتوان حدس زد، منظور از سود اتفاقی، سود چندبرابری در یک معامله است. اگر چنین است ما خیلی از معاملات رسمی این چنینی داریم مثل معاملات سهام، املاک و... چرا مالیات این قسمت به‌صورت اتفاقی مطالبه نمی‌شود؟ آیا طبق ماده ۱۱۹ به فرض محال که فروش سکه و ارز صورت گرفته باشد و سازمان مالیاتی آن را اثبات کند آیا معامله از طریق بلاعوض، محاباتی و جایزه بوده است... آیا به تبعات این تصمیم فکر کرده‌اید؟ ۴- هرگز نمی‌توان از روی خرید مالیات مطالبه کرد. ۵- درآمد تحقق یافته باید بر اساس ماخذ صحیح و متکی به دلایل و اطلاعات کافی مشخص شود (ماده ۲۳۷ ق.م.م). ۶- به فرض محال که سامانه‌های سازمان مالیاتی بتواند خریداران سکه و ارز را شناسایی کند، آیا می‌توان فروش آنها را با اسناد و مدارک و...، اثبات کرد؟ دولتمردان دقت کنند جواب بی قانونی را نباید با بی قانونی داد، این راه نیست.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۱:۰۷

طبق قانون درآمد نقدی یا غیرنقدی که شخص حقیقی یا حقوقی به‌صورت بلاعوض و یا از طریق معاملات محاباتی و یا به‌عنوان جایزه یا هر عنوان دیگر از این قبیل تحصیل می‌کند مشمول مالیات بر سود اتفاقی میشه خرید سکه نه بلاعوض بوده نه محاباتی بوده نه جایزه بوده ضمنا سود زمانی قابل شناسایی هست که بابت خرید یک فروشی صورت بگیره نمیشه برای فقط خرید مالیات وضع کرد.این عین بی قانونی هست و به سرمایه گذاران میگه به هیچ وجه شفاف عمل نکنید و به دولت اعتماد نکنید.این طرح حتی اعتماد مردم رو به نظام از بین می بره.ببینید با یک مثال کسی که این سکه ها رو خرید مهریه بده چه سودی کرده که مالیات بده

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۱:۵۰

اگه از پیش فروش ها مالیات بگیرن این که میشه کلاهبرداری!. از اول میگفتید x% مالیات داره هیچ کس نمی خرید و سکه هاتون میماند تو خزانه تماشاش میکردین.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۲:۵۸

اخذ مالیات از پیش فروش سکه خلاف قانون مالیات از خرید طی دادنامه ۵۶۰ هیات عمومی محترم دیوان عدالت اداری مندرج در روزنامه رسمی شماره ۱۷۷۸۴ به تاریخ ۲۲/ ۱۲/ ۱۳۸۴ ابطال شده است.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۳:۰۵

به موجب بند 14 تفاهمنامه مورخ 02/12/1390 فيمابين سازمان متبوع و اتحاديه طلا و جواهر، نقره و سکه تهران «خريد و فروش سکه طلا که توسط بانک مرکزي جمهوري اسلامي ايران ضرب شده باشد، بعد از اولين فروش توسط بانک مزبور مشمول ماليات و عوارض ارزش افزوده نخواهد بود.»

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۳:۵۹

بی انصافیه. من و مامانمو داداشم با هم پولامونو گذاشتیم رو هم و من رفتم سکه ثبت نام کردم. در حالیکه اگه از اول میگفتن هرکدوم مال خودمونو ثتنام میکردیم. ضمنا من مالیات دادم وقتی حقوق گرفتم. ولی زورشون به دکترا نمیرسه مالیات ازشون بگیرن در حالیکه اونا هزارتا هزارتا سکه رو یک ماهه خریدنو گرفتن

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۳

دوستان بر غیر قانونی بودن اینکار به اندازه کافی دلیل آوردن من می خوام اضافه کنم چرا سازمان امور مالیاتی در موقع پیش فروش عنوان نکرده اینها مشمول مالیات سود اتفاقی میشن.آیا این کلاهبرداری نیست ؟ آیا این سلب اعتماد مردم به سیستم بانکی نیست ؟ ثانیا چون در این جا مالیات ارزش افزوده توسط بانک مرکزی پرداخت میشه پس خریدار سکه مصرف کننده نهایی تلقی میشه و سازمان امور مالیاتی نمی تونه خودسرانه از خرید مالیات بگیره یادمون نره به دلیل اشتباه بانکها در سالهای 90 و 91 در مورد سپرده های ارزی به ریالی برگردوندن به مردم با نرخ دلخواه هیچ کس حاظر نیست سپرده ارزی افتتاح کنه چون سلب اعتماد کردن الان همتی با التماس هم نمی تونه مردم 30 میلیارد دلار خانگی رو به بانکها بسپرن

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۴:۳۵

سلام. مطمین باشید این گونه رفتارها رتبه اقتصادی ایران را در موسسات مالی بین المللی بشدت کاهش می دهد و سرمایه گذاری در ایران را کاهش می دهد.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۷:۴۶

شما میخواهید این مملکت رو ... کنید. شماها به خاطر این که خودی نشون بدید دارید اعتبار مملکت و نظام و بانک مرکزی رو از بین می‌برید

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۸:۰۱

حدیث از امام سجاد اگر کسی که پدرم را کشته شمشیرش را نزد من یه امانت گذاشته باشد من شمشیر او را پس خواهم دادن جهت اطلاع مسئولین

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۸:۰۳

امام علی (ع):امانت داری روزی را زیاد وخیانت باعث فقر میشود

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۲۰:۲۱

ظاهرا زور گیری با مالیات گیری ترکیب شده ، اصلا قرار بر مالیات نبود . اگر هم مالیایتی هست باید از فروشنده بگیرید . اگر هم هدف کنترل بازار هست اونس که افت کرده قیمت دلار رو دارید گرون میفروشید ، دلار رو کنترل کنید. الان اونی که هزار و خورده ای سکه خریده برای پرداخت مهریه چه غلطی باید بکنه ؟ به جای اینکه ما یقه شمارو بگیریم که چرا وضع اقتصادی اینطوری شده شما دارید فرار رو به جلو میکنید به سمت ما مالیات بگیرید منت هم سر ما بگذارید که اینقدر رو معاف میکنیم ؟!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۲۱:۳۳

با سلام ،شما نميتوانيد هر وقت كه دوست داريد قانون بزاريد،مردم كه مسخره نيستن،من اگه همون موقع از بازار خريد كرده بودم الان ميتونستم بفروشم و دلار بخرم و باز هم جا به جا كنم كلي بيشتر هم سود ميكردم،ولي به بانك اعتماد كردم و به نظام بانكي،من قبلش استعلام كردم از بانك گفتن ماليات رو همون اول از ما دريافت ميكنند بعد خريد كردم،لطفا اعتماد مردم رو از دست ندهيد،بزاريد مردم در شرايط سخت كنارتون باشن،من خودم مهريه ميدم و روي اين سكه حساب كرده بودم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۲ ۰۸:۴۵

می خواستم سپرده ارزی باز کنم منصرف شدم میزنن زیرش و مالیات میگیرن.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۲ ۰۸:۵۹

حافظ 600 سال پیش گفته: باده با محتسب شهر ننوشی زنهار، بخورد باده ات و سنگ به جام اندازد. از هرچی دولتیه فرار کنید.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۲ ۱۵:۲۶

سازمان امور مالیاتی باید در موقع پیش فروش عنوان می کرد اینها مشمول مالیات بر سود اتفاقی میشه نمیشه. اگر وسط بازی قاعده را به هم بزنی و اگر سیاست‌ها را قاعده‌مند نکنیم و ضابطه رفتاری برای مقام دولتی و سیاست گذار پولی نگذاریم سنگ روی سنگ بند نمی‌شود.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۳ ۱۶:۴۴

اولا از کسانی که سکه ها را یک ماهه و 3 ماهه تحویل گرفتن مالیاتی اخذ نشد پس از بقیه هم که نوبتشون نرسیده نباید اخذ شود. ثانیا این آقای تقوی نژاد باید یه خودی هم نشان بده تا به اصطلاح بگه ما هم هستیم ! ثالثا قرآن درباره شکستن عهد و میثاق می فرماید : وَ الَّذينَ يَنْقُضُونَ عَهْدَ اللَّهِ مِنْ بَعْدِ ميثاقِهِ وَ يَقْطَعُونَ ما أَمَرَ اللَّهُ بِهِ أَنْ يُوصَلَ وَ يُفْسِدُونَ فِي الْأَرْضِ أُولئِکَ لَهُمُ اللَّعْنَةُ وَ لَهُمْ سُوءُ الدَّارِ : و کسانى که عهدشان را پس از بستن آن مى شکنند و آنچه را خدا به پیوستن آن فرمان داده است مى گسلند، و با انجام کارهاى ناشایسته در زمین فساد مى کنند، براى آنان دورى از رحمت خدا خواهد بود و ناگوارى این سرا را خواهند داشت. رابعا پیامبر اکرم (ص) می فرمایند : المُلکَ یَبقَی مَعَ الکُفرِ وَ لا یَبقَی مَعَ الظُّلم: حکومت با کفر باقی می ماند اما با ظلم دوامی نخواهد داشت. خامسا : طبق قانون اساسی قانون عطف به ما سبق نمیشود.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۱:۰۹

مردم از طرح پیش فروش غیر قطعی استقبال نکردند برای اینکه نقدینگی را آن موقع فریزش کنند یک حقه ای بنام پیش فروش قطعی سکه بدون مالیات اجرا کردند.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۱:۱۱

لطفا نظرات خودتون در خصوص اين طرح رو در صفحه اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس منعكس كنيد

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۳:۰۸

صفحه اعضا کمیسیون اقتصادی مجلس کجاست؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۲

اكثرا در اينستاگرام صفحه دارن دكتر پورابراهيمي،زارع،حسن زاده،كعبي،سعيدي مباركه،....

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۵۰

شماره مجلس رو بگيرید بگید وصل كنن كميسيون اقتصادي،نظرات رو بصورت شفاهي هم منتقل كنيد،تاثير گذار هست

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۶ ۱۷:۴۸

یعنی چه ؟ دزدی از اموال مردم . من طلا و سکه کل خونوادم رو فروختم با قیمت سی درصد بالاتر از پیش فروش. حالا اگر از سکه هاشون مالیات بگیرن باید از جیب بزارم تا اصل سکه و طلا رو پس بدم . دقیقا خانواده رو توجیه کردم ک دارید ب کشور کمک هم میکنید با فروش طلا و پیش خرید التهاب کم میشه . آینده ای هم هست من امکان نداره دیگه ب حکومت اعتماد کنم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۷ ۱۰:۴۳

دزدی تو روز روشن به اسم قانون !!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۷ ۱۵:۰۷

الان دیگه مردم ب چی اعتماد کنن . چشم دلارهاشون رو هم میزارن تو بانک تا براش نقشه بکشید . جان هم داریم اگر لازم شد بگید تقدیم کنیم ...

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۸ ۱۵:۱۰

البته دولت می تواند برای دارایی بدست آمده از این طریق مالیات دریافت بکند. یا اینکه مشخص بشود آیا این مبلغی که برای دریافت سکه پرداخت شده مالیات آن پرداخت شده یا نه.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۳ ۲۱:۴۱

بد از ما نوبت شماست تا بجای اقتصاد اسلامی،اقتصاد غارتگری پیاده بشه و همه را به نحوی سر کیسه کنند اگر اعتماد نبودمردم ثبت نام نمیکردند حتی یک سکه مثل الان که سپرده گذاری ارزی شکست خورد حکومت با کفر پابرجاست اما ظلم هرگز با مردم صداقت داشته باشید واز نیت پاکشون سو استفاده نفرمایید

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۴ ۰۹:۳۰

ما برای پولمان زحمت کشیدم رنج بردیم ما این پول را یک شبه بدست نیاوردیم بلکه این ها سپرده چندین سال کار وتلاش بوده اونا رو تقدیم بانک مرکزی کردیم چون اعتماد کردیم وگرنه الان هر کسی میدونه که گرانی سکه تقصیر خریداران سکه نیست و مربوط به سیاست داخلی و خارجی است اعتماد مردم به نظام بازیچه نیست ارزش سکه ها سود نیست چون پول بی ارزش شده این مردم میتوانست با قیمت بانک مرکزی اون زمان که حباب سکه ودوره ای خواب پولم حساب کرده بود از بازار خرید بکنندولی اعتماد کردن وسزای کسی که اعتماد کرده این نیست

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۷ ۱۵:۳۰

اعتراضات خودتون رو در صفحه اجتماعي اعضاي كميسيون اقتصادي مجلس منعكس كنيد