• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۳۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 97062110708
  • خبرنگار : 71592

روسیه: ساخت نمایش حمله شیمیایی در ادلب سوریه آغاز شده است/ دفاع آمریکا از کلاه سفیدها

روسیه: ساخت نمایش حمله شیمیایی در ادلب سوریه آغاز شده است/ دفاع آمریکا از کلاه سفیدها
تصاویری از حملات شیمیایی ادعایی در سوریه که در گذشته منتشر شد

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا اتهامات روسیه و مقامات سوریه علیه گروه موسوم به "کلاه سفیدها" را بی‌اساس خواند. در همین حال روسیه اعلام کرد، گروه‌های تروریستی ساخت "نمایش حمله شیمیایی" در ادلب را آغاز کرده‌اند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، ‌به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، هدر ناوئرت، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا گفت‌: دولت سوریه و روسیه اتهامات کذبی علیه گروه "کلاه سفیدها " وارد می‌کنند.

کلاه‌سفیدها که خود را یک گروه امدادرسان در مناطق تحت کنترل شورشیان سوری معرفی می‌کنند از سوی سوریه و روسیه متهم هستند که با پرونده سازی‌های دروغ به دنبال متهم جلوه دادن نظام سوریه هستند. ساخت "فیلم‌های دروغین حملات شیمیایی" در سوریه از جمله اتهاماتی است که دمشق و مسکو علیه این گروه مطرح می‌کنند که البته همین فیلم‌ها به عنوان سندی برای حملات آمریکا علیه سوریه استفاده شدند.

از سوی دیگر مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد: ساکنان ادلب می‌گویند ساخت نمایش حمله شیمیایی دروغین توسط کلاه‌سفیدها آغاز شده است و قرار است که ادعا شود ارتش سوریه از سلاح‌های شیمیایی در حملات خود استفاده کرده است.

همچنین یک منبع در شهر جسرالشغور واقع در استان ادلب و تحت کنترل شورشیان سوری گزارش داد، به کلاه‌سفیدها دستور داده شده مواد شیمیایی را به حومه حماه منتقل کنند.

مقامات روس می‌گویند، شبیه‌سازی حمله شیمیایی در جسر الشغور با مشارکت نیروهای تروریستی آغاز شده تا مسؤولیت یک حمله شیمیایی را به گردن دولت دمشق بیندازند.

طبق اعلام مرکز آشتی روسیه، سناریوی حملات شیمیایی در سوریه به این شکل است که کلاه‌سفیدها پس از استفاده ادعایی ارتش سوریه از بشکه‌های انفجاری حامل مواد سمی به غیر نظامیان کمک می‌کنند و از این نمایش فیلم تهیه می‌شود.

بنا بر این گزارش، شورشیان هم اقدام به انتقال دو بسته حامل مواد سمی از جمله "کلر" از شهرک خربه الجوز به شهر جسر الشغور کرده‌اند.

همچنین تیم فیلم‌برداری وابسته به کانال‌های تلویزیونی خاورمیانه و شاخه منطقه‌ای یکی از کانال‌های خبری آمریکا از روز سه‌شنبه در این شهر برای فیلم‌برداری از این نمایش حاضر شده‌اند.

طبق اعلام مرکز آشتی روسیه در سوریه همه تصاویر مربوط به حمله شیمیایی ادعایی در جسر الشغور به رسانه‌ها تحویل داده خواهد شد. فیلم نمایش حمله شیمیایی به سازمان ملل هم ارسال می‌شود.

پیشتر هم وزارت دفاع روسیه هشدار داده بود که اقدامات تحریک‌آمیزی با استفاده سلاح شیمیایی در سوریه در حال انجام است تا بهانه‌ای برای آمریکا، انگلیس و فرانسه برای حمله مجدد به تاسیسات دولت سوریه باشد. سه کشور مذکور قبلا هم با ادعای حمله شیمیایی، مواضع دولت سوریه را هدف قرار داده بودند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha