• چهارشنبه / ۲۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۹
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97062110918
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۱ شهریور بخوانید؛

تاکید ایران بر بازسازی ادلب/سفر ظریف به نیویورک/تاکیدات دوباره بر بازنشستگی بازنشستگان و...

تاکید ایران بر بازسازی ادلب/سفر ظریف به نیویورک/تاکیدات دوباره بر بازنشستگی بازنشستگان و...

تجربه «ایرانِ جوان» در «چهل سالگی»با اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان، دفاع از حق غنی سازی کشورمان، تأکید ایران بر بازسازی سوریه پس از شکست تروریست‌ها در ادلب، تاکید بر ضرورت جذب گردشگر خارجی، چرایی حرکت ایران به سمت ساخت آزمایشگاه "مرجع خلاء"، درخواست گوترش از ایران، روسیه و ترکیه درباره ادلب، پیگیری مشکلات ارزی دانشجویان ایرانی در بلاروس، درخواست برای تحویل فیروز نادری تقلبی و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز چهار شنبه، بیست و یکم شهریورماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا،  ریس سازمان پدافند غیر عامل کشور افرادی را که مردم را تحریک به خرید سکه و ارز می‌کنند سربازان دشمن در جنگ اقتصادی علیه ملت دانست و تاکید کرد: عملیات روانی و شبکه های اجتماعی اصلی ترین نقش را در شرایط جنگ اقتصادی دارند، ما باید در جنگ اقتصادی برنامه راهبردی و نقشه راه داشته باشیم. غلامرضا جلالی افزود: امروز دلار سلاح دشمن در جنگ اقتصادی است.

«ایرانِ جوان» را در «چهل سالگی» هم تجربه کنیم

مقایسه سن مسئولینی که در سال‌های بحرانی ابتدای انقلاب به‌خصوص در دوران هشت‌ساله دفاع مقدس مسئولیت پست‌های کلیدی کشور را به عهده داشته‌اند با مسئولان فعلی جمهوری اسلامی شاید ضرورت جوان‌گرایی و اهمیت تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان را بیش از پیش نشان دهد.

یک وکیل دادگستری:گرفتن فرصت از جوانان جویای شغل وکالت توسط قضات بازنشسته خلاف عدالت است

سید رضا اکرمی: بازنشسته‌ها چطور راضی می‌شوند فرزندان‌شان در خانه بمانند و خودشان مجددا سر کار بروند؟

رسول منتجب‌نیا:به الزامات و مقدمات قانون منع بکارگیری بازنشستگان توجه شود

یک عضو کمیسیون انرژی مجلس: به نسبت کاهش سن مدیران، کارایی بالاتر خواهد رفت

علی لاریجانی در نشست با علمای اهل تسنن و تشیع شهرستان لار با بیان اینکه به‌دنبال سلاح هسته‌ای نیستیم اما از حق غنی‌سازی دفاع می‌کنیمگفت: اکنون ۱۲ سالی است که با ماجرای هسته‌ای در چالش هستیم این در حالی است که جمهوری اسلامی در مسائل بین‌المللی و هسته‌ای، استراتژی روشنی را دنبال کرده است

همچنین پوربافرانی عضو فراکسیون مستقلین مجلس با تاکید بر اینکه باید گردشگر خارجی جذب کنیم، گفت: برای گردشگری هدف این است که جذابیت‌های ایران را آنقدر زیاد کنیم که گردشگران برای سیاحت به کشور بیایند. اما اینکه ایرانی‌ها برای سیاحت به دیگر کشورها بروند با توجه به اینکه جاذبه‌های زیادی در داخل داریم منطقی به نظر نمی‌رسد.

با اشاره به اختیار دولت و مجلس در بررسی FATF سبحانی‌فر، نماینده مردم سبزوار در مجلس تاکید کرد: اجازه ندهیم خواب کشورهایی که منتظر رد FATF هستند، تعبیر شود.

در همین ارتباط بهرام پارسایی، نماینده مردم شیراز در مجلس با طرح این سوال که چرا مخالفان FATF پرچمدار شفاف‌سازی رای نمایندگان شدند، مدعی شد که طرح این موضوع از سوی نمایندگان جبهه پایداری در مجلس و کسانی که در دوره قبل مخالف برجام و این دوره مخالف لوایح چهارگانه هستند، صورت گرفته است. در حالی که این امر باعث می‌شود نمایندگان ملاحظاتی را در دادن رأی خود رعایت کنند.

طبق برنامه پیش‌بینی شده ، وزیر امور خارجه کشورمان اواخر هفته آتی به نیویورک سفر می‌کند. ظریف در جریان سفر به نیویورک علاوه بر همراهی کردن رییس‌جمهور جهت شرکت در نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد ( در صورت سفر روحانی به نیویورک )،  احتمالا در اجلاس وزیران  خارجه عضو سازمان همکاری‌های اقتصادی (اکو) نیز شرکت می‌کند.از مهم‌ترین برنامه‌های ظریف در جریان سفر به نیویورک حضور در نشست وزیران خارجه ایران و گروه 1+4 در ارتباط با موضوع برجام و حفظ این توافق بین‌المللی است.

در حالی که کلیه محصولات داخلی تولید شده در حوزه خلاء فاقد هرگونه استاندارد است، احداث یک آزمایشگاه مرجع در زمینه آزمون و کالیبراسیون تجهیزات خلاء نقطه عطفی در توسعه کیفی صنایع مختلف کشور به ویژه در حوزه انرژی صلح‌آمیز هسته‌ای است.ساخت آزمایشگاه "مرجع خلاء" در سایت فردو یکی از دستاوردها و بهره‌برداری‌های صنعتی از فن‌آوری هسته‌ای کشور است و بنا بر اعلام مسئولان کشور قرار است این آزمایشگاه ۲۰ فروردین سال ۱۳۹۸ هم‌زمان با روز ملی فن‌آوری هسته‌ای افتتاح شود.

آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل متحد از سه کشور ایران، روسیه و ترکیه خواست از هیچ تلاشی برای یافتن راهکارها به منظور حفاظت از غیرنظامیان در ادلب دریغ نکنند و نسبت به وقوع کابوسی انسانی در ادلب هشدار داد.

در همین رابطه غلامعلی خوشرو، نماینده دائم ایران در سازمان ملل نیز گفت: پس از شکست تررویست‌ها در ادلب، دنیا باید به بازسازی سوریه و بازگشت آوارگان کمک کند.

همچنین ولید معلم، وزیر خارجه سوریه گفت که سوریه در جنگ با تروریست‌ها از دوستان خود ایران و روسیه کمک خواست. بنابراین در روند بازسازی نیز طبیعتا اولویت به این کشورها داده خواهد شد.

در حاشیه افتتاح کنسولگری جدید ایران در بصره سفیر جمهوری اسلامی ایران در بغداد گفت که حمله به کنسولگری ایران در بصره تاثیری بر روابط دوجانبه ما نمی گذارد زیرا روابط ما با عراق استراتژیک و برادرانه است.مسجدی در بخش دیگری از صحبتهایش تاکید کرد: مشکل کم آبی بصره به ایران مربوط نمی‌شود.

همچنین سفیر کشورمان در بلاروس با تشریح نتایج و تفاهم‌های انجام شده در جریان سفر رئیس مجلس به این کشور، از پی‌گیری‌ها برای در نظر گرفتن تسهیلات مربوط به ارز دانشجویی و انتقال فناوری تولید اتوبوس‌های برقی به ایران خبر داد.

یک وکیل دادگستری ضمن تشریح پرونده‌ای که طی آن فردی با عناوین جعلی همچون دکترفیروز نادری اقدام به کلاهبرداری از حدود ۵۰۰ نفر کرده است از دولت سوئد به عنوان کشور اقامتگاه این فرد خواست تا او را به ایران مسترد کند.

نهمین جلسه رسیدگی به اتهامات حمید باقری درمنی متهم فساد اقتصادی نیز ساعت ۱۰ صبح شنبه ۲۴ شهریور ماه در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی و به صورت علنی برگزار خواهند داشت.

مدیرکل زندان های استان تهران با بیان اینکه زندان‌ها در جمهوری اسلامی نشان داده است که بستر اصلاح و تربیت و رشد و بالندگی است، گفت: یک مددجو  به نام «آ.ع» از مددجویان زندان رجایی شهر که به جرم قتل و با محکومیت قصاص نفس در حین تحمل ۵ سال حبس در آزمون کارشناسی ارشد ۹۷ شرکت کرده،  با قبولی در آزمون، دانشجوی کارشناسی ارشد رشته مهندسی پزشکی دانشگاه تربیت مدرس شد.

*همچنین می‌توانید گفت و گوهای اعضای کابینه دوازدهم در حاشیه جلسه امروز هیات دولت با خبرنگاران را اینجا دنبال کنید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۱ ۱۶:۱۰

وزیر کشور به نفع شهرداران ازمجلس استفساریه نگیرد .قانون را دستکاری نکنید بگذارید قانون یکسان برای همه اجراشود.