• شنبه / ۲۴ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۷
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97062411876
  • خبرنگار : 71600

مقایسه متوسط درآمد سرانه ایرانیان با سایر کشورها

مقایسه متوسط درآمد سرانه ایرانیان با سایر کشورها

به گفته سازمان ملل متحد، متوسط درآمد سرانه ایرانیان در سال ۲۰۱۸ از بسیاری از کشورهای اروپایی نیز بالاتر است.

به گزارش ایسنا به نقل از دفتر برنامه توسعه سازمان ملل متحد، ایران با متوسط درآمد سرانه ۱۹ هزار و ۱۳۰ دلار در رده شصت و سوم جهان ایستاده است. این درآمد سرانه از کشورهایی چون آرژانتین، بلغارستان، مکزیک، آذربایجان، تایلند، چین، برزیل، صربستان، آفریقای جنوبی، اندونزی و اکوادور بالاتر است.

بیشترین درآمد سرانه در منطقه و در جهان در اختیار قطر با ۱۱۶ هزار و ۸۱۸ دلار است و پس از این کشور، لیختن اشتاین با ۹۷ هزار و ۳۳۶ دلار، سنگاپور با ۸۲ هزار و ۵۰۳ دلار، برونئی با ۷۶ هزار و ۴۲۷ دلار و کویت با ۷۰ هزار و ۵۲۴ دلار در رده های دوم تا پنجم قرار دارند.

در بین سایر کشورهایی که رتبه بالاتری از ایران داشته‌اند، درآمد سرانه نروژی‌ها ۶۸ هزار و ۱۲ دلار، اماراتی‌ها ۶۷ هزار و ۸۰۵ دلار، آمریکایی‌ها ۵۴ هزار و ۹۴۱ دلار، عربستانی ها ۴۹ هزار و ۶۸۰ دلار، آلمانی‌ها ۴۶ هزار و ۱۳۶ دلار، فرانسوی‌ها ۳۹ هزار و ۲۵۴ دلار، انگلیسی‌ها ۳۹ هزار و ۱۱۶ دلار، ترک‌ها ۲۴ هزار و ۸۰۴ دلار و روس‌ها ۲۴ هزار و ۲۳۳ دلار بوده است.

لازم به ذکر است متوسط درآمد سرانه ناخالص از تقسیم تولید ناخالص داخلی سالانه بر جمعیت کشورها به دست می‌آید و طبیعی است که کشورهای با جمعیت کشور در این رتبه بندی می‌توانند در رده‌های بالاتر قرار گیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۱:۳۷

چطوری حساب کردید؟!! اگر 19130 دلار رو با دلار 4 هزار تومنی هم حساب کنید میشه 76 میلیون و 520 هزار تومان که متوسط درآمد سالانه مردم این عدد نیست و اگر با دلار الان حساب کنید که سر به فلک میکشه و اصلا با عقل جور در نمیاد!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۲:۴۷

دقیقآ.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۴

دروغ در روز روشن!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۹:۳۷

درآمد فردی نیست که ، کل تولید ناخالص ملی تقسیم به جمعیت، حالا ماها کم گیرمون میاد ، لابد برای رفاه و امنیتمون صرف می شه !

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۳

اگر با دلار ازاد حساب کنی میشه ماهی 20 میلیون تومان درامد کشور به ازای هر ایرانی نه درامد مردم

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۵

تولید ناخالص داخلی که به جیب من نریزه که به درد نمی خوره - درامد مردم رو باید با دریافتی سالانشون با دلار حساب کرد و عامل قدرت خرید رو هم در ان مرتبط کرد -آمارتون خیلی پولیتیک و غیر واقعیه

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۳۶

ایسنا داداش اشتباه زدی ، دلار19300*7000(تازه با ارز دولتی)=یک میلیارد و سیصد و پنجاه و یک میلیون تومان در سال به عبارتی ماهی 100میلیون تومان از این پول ماهی 1.5میلیونشو میدن به من(که6ماهم هست ندادن) بقیش رو میدن به آقایون که ما نمیبینیمش؟

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۴:۴۰

اتفاقا این آمار نشان میدهد که چه فاجعه عظیمی در ایران رخ داده است زیرا حق هر نفر ایرانی از درآمد کشور، سالانه 19130 دلار است که اگر با دلار 8000 تومنی (کف ارزش دلار امروز) محاسبه کنیم و تقسیم بر 12 کنیم میشود ماهانه 12 میلیون و 753 هزار تومان !!! اما در عمل چه شده؟ تبعیض و رانت و فساد و تسلط گسترده مافیاهای مختلف بر بازارهای مختلف کشور باعث شده میلیونها خانوار ایرانی (حدود 90% جامعه ایران) با متوسط خانوار 4نفره، ماهانه حداکثر 2 میلیون تومان درآمد داشته باشند یعنی هر نفر 500 هزار تومان !!! پس اختلاف این دو عدد یعنی 12253000 تومان حق خوری به ازای هر نفر در کشور، "ماهانه" به جیب آن 10% خواص و ژن خوب ها و متصلین به مافیاها میرود ... خواهشا نظر بنده را منتشر کنید. نه تهمت زده ام نه توهین. فقط با محاسبه نشان داده ام چه بلایی بر سر مردم عادی میهن مان آمده است. ممنونم از ایسنا.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۵:۱۸

این سازمان ملل هم اخیرا داره پرت و پلا داره میگه ها

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۵:۴۵

لطف بفرمایید رفرنسی که در آن سازمان ملل متحد این مطلب رو بیان کرده اند هم ذکر کنید بلکه دانش ما هم اضافه بشه که چطور درآمد سرانه ایرانی ها از 4 تا 5 هزار دلار به یکباره به این عددها رسید!!!!!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۶:۲۸

حقوق من ماهی یک و نیم میلیون تومنه یعنی به عبارتی 100دلار درماه ....

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۷:۴۹

حقوق یه جوون معمولی که اکثر مردمم معمولین یک و پونصد ششصده چجوری حساب کردید؟ این یعنی نادیده گرفتن شعور مخاطب والسلام.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۸:۰۵

شاید اگر اینطور حساب کنید درست دربیاد دو سه میلیون نفر از مردم ایران شامل... با درآمد سرانه 70 هزار دلار و 77 میلیون بقیه با درآمد سرانه هزار دلار، این به واقعیت نزدیکتره. ولی اگر با دلار امروز و کل 80 میلیون نفر را با هم حساب کنیم باز به 5 هزار دلار هم نمی رسیم، نمی دانم منبع آمارتان کجاست ولی با این خبرتان نشان دادید که.... و فرقی با خبرگزاری های جریان انحصارطلب ندارید و ....

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۱۹:۳۲

حتما در آمد سرانه ما ایرانی ها را اجانب تعیین میکنند !!

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۲۲:۰۱

طبیعی است که کشورهای با جمعیت کشور در این رتبه بندی می‌توانند در رده‌های بالاتر قرار گیرند. :))) شما هر وقت تونستی جمله آخرت رو درست بیان کنی بعدا ماشین حساب دستت بگیر

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۴ ۲۳:۰۶

آمار جهانگیری است , طبق این آمار ایران در رده دوم رفاه و رتبه اول تامین اجتماعی و رتبه سوم پاسپورت معتبر را دارد !

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۵ ۱۰:۱۸

توضیحات آماری خیلی مبهم بود. نفهمیدم. این آمار شامل بودجه وهزینه های ملی که هرسال صرف کل جمعیت ایران میشه هستش که بر تعداد جمعیت تقسیم میشه یا نه درامد خالص وصاف شده ایی که تو جیب هر ایرانی وارد میشه؟ اگه منظورتون درامد ناخالص هستش؟ اطلاعات ناکامل هست. یعنی باید بگید که طبق داده های مرکز امار چند درصد برای کشاورزی ، اموزش ، درمان ، حفاظت وامنیت مرزها ، صنعت و هر درصد شامل چه رغم عددی هستش وغیره صرف شده تا خواننده گیح نشه. ممنون

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۶ ۱۱:۰۴

دروغ به این بزرگی؟ درامد سرانه ایران در پایان سال 2017 5.487 دلار حساب شده.

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۲۸ ۱۰:۲۴

فقط یک مقایسه بین خط فقر 5میلیونی و درآمد ماهانه 1200000 داشته باشید کافیه!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۸ ۱۳:۰۸

آره به قول معروف غلی تو تارش میزد ازبسکه درآمد خوبی داریم

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۸ ۱۳:۱۰

بابا اول آمار رو چک کنید خودتون نگاه کنید بعد منتشر کنید. خبرنگار محترم خودتم که عین ما و مردم هستی چرا منتشر می کنی دروغو

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۰۵ ۲۳:۵۶

کو کجاست اقا بخدا قسم من با تحصیلات دانشگاهی یه شغل خیلی معمولی میخواهم با ماهی800 هزارم راضیم تمام شهرم گشتم نبود پس کجاس خدایا ریشه این دزدارو بخوشکون

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۲۶ ۰۹:۱۶

عزیزم نمی گه درآمد شما الان اینقدره که داره می گه درآمد شما باید اینقدر باشه ولی داره کجا میره هممونم می دونیم الله و اعلم نمی خواد برادر نازینیم خداوند هم به هممون صبر داده عرضه که نداریم کاش میشد یکم جرأت هم بده اونوقت میتونستیم حقمون رو از حلقوم...ظالما بکشیم بیرون

avatar
۱۳۹۷-۰۹-۱۳ ۱۱:۰۶

اتفاقا آمار کاملا درسته اگه با دلار 10 تومنی در نظر بگیریم میشه شالی 190 میلیون یا ماهانه 15 میلیون میانگین درامد ایرانی ها، اون وقت درامد 70 درصد ایرانی ها ماهی 1.5 میلیون هست 20 درصد هم ماهی 2 تا 4 میلیون، 0 درصد هم بالای ماهی 30 میلیون که میانگین بگیرید دقیقا میشه ماهی 15 میلیون خخخخ

avatar
۱۳۹۹-۰۱-۲۶ ۱۸:۳۶

اینکه چقدر از این ثروت به هرکس برسدبستگی به سیاست گذاری های مجلس و اجرای درست آنها دارد.

avatar
۱۳۹۹-۰۶-۲۶ ۱۸:۳۰

دقیقا درست فرمودند سهم مردم هر نفر زیر هزار دلار و سهم مسئولین و آقازاده ها هر نفر صدها هزار دلار که اگر میانگین بگیریم همان ۱۹ هزار دلار بدست می آید.

avatar
۱۴۰۱-۰۲-۲۰ ۰۲:۳۵

درامد سرانه یعنی هر نفر بطور میانگین" یعنی هر ایرانی در سال ۵۷۴میلیون در سال یعنی خونواده چهار نفره باید در سال دومیلیاردو سیصد هزار تومن یا ماهانه ۱۹۱میلیون بگیره که خیلی شاغل هم نیستند و این امار مخصوص همه مردم و هر فرد هست پس شاغل باید بیشتر ازین مقدار بگیره به طور میانگین. پس یا تبعیض بسیار فاجعه بار هست یا دروغ هست یا افراد کمی اونقدر سرمایه دار هستند که امار هر فرد رو بالا بردن. چگونه هست با اینهمه درامد یک کارگر ماهی ۴میلیون حقوقش باشه یا بازنشست اینمقدار بگیره.