• دوشنبه / ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۱۳
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 97062613154
  • خبرنگار : 71429

احمدی‌نیاز:

دختران شین‌آباد قربانی خطا و سهل انگاری مسئولین شده‌اند/ به وعده‌ها عمل کنید

دختران شین‌آباد قربانی خطا و سهل انگاری مسئولین شده‌اند/ به وعده‌ها عمل کنید

وکیل مدافع دختران شین آباد در یادداشتی از عمل نکردن مسئولین به وعده‌هایشان برای درمان این کودکان انتقاد کرد.

به گزارش ایسنا، متن یادداشت حسین احمدی نیاز به شرح زیر است:

«دختران شین آباد در حالی وارد کلاس‌های درس  سال تحصیل جدید می شوند که با کوله باری از درد و رنج خلف وعده های مسولین، عمل های جراحی، صورت های دردناک و رنجور، کمبود امکانات، روح و روان خسته و ... به کلاس های درس می روند. بیش از شش سال است که هر ماه زیر تیغ جراحی می روند و بجای درس‌های مدرسه، دردهای جراحی روی تخت بیمارستان و اتاق عمل جراحی را تجربه می کنند.

این دختران دیگر رنگ شادی و خنده را از یاد برده اند، چهار نفر از آنان تاکنون دست به خودکشی ناموفق زده‌اند و سایرین هم وضعیت روحی فلاکت باری دارند. معاون درمان وزیر بهداشت و مسولین مربوطه بیش از دو ماه پیش در پی اعتراض دختران و والدین آنها وعده خرید دستگاههای پیشرفته را دادند اما تاکنون عملی نشده است.

دیداری با خانم ابتکار معاون ریس جمهور داشتیم که چند تا عکس سلفی ماحصل دیدارمان شد. امروز این دختران بیش از هر زمان دیگری خسته شده اند. آنان در حال عبور از دوران نوجوانی و ورود به دوره  جوانی هستند و مفهوم عشق و جوانی را از یاد برده اند.

این دختران نمادی از وضعیت دردناک تحقق وعده‌های مسئولین کشوری محسوب می شوند و به قول یکی از دوستان ای کاش دروغ مسولین جرم انگاری می شد. دختران شین آباد قربانی خطا و سهل انگاری مسئولین دولت شده اند و وعده های عمل نشده بسان نمکی است که بر زخم های بدن های سوخته ی آنان ریخته می‌شود.

این دختران حداقل های درمان را در بیمارستان مناسب می خواهند و این حق شرعی و قانونی آنان است که سلامتی خود را بخواهند. درمان و پرداخت خسارات وارده به آنان جزو حقوق اولیه آنان محسوب می شود. ابتدا وعده اعزام به خارج دادند به نحوی که وزیر بهداشت در حضور همه  والدین از اعزام به خارج حتی با پول شخصی خود خبر داد اما در روز روشن خلف وعده کردند و اکنون این دختران با دریایی از درد و غم مانده‌اند که چه باید کرد؟»

به گزارش ایسنا، چهارشنبه ۱۵ آذر ۱۳۹۱، یک کلاس درس مدرسه ابتدایی روستای شین آباد از توابع شهرستان پیرانشهر دچار آتش سوزی شد که بر اثر این حادثه، حدود ۳۰ دختر دبستانی دچار آتش سوزی شدید شدند و دو نفر از آنان نیز جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha