• جمعه / ۳۰ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۵:۱۱
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97063014719
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۲۹ و ۳۰ شهریور بخوانید؛

واکنش‌ها به توهمی برای مذاکره موشکی باایران/هشدار به مدعیان ولایت‌مداری/جزییات رژه نیروهای مسلح

واکنش‌ها به توهمی برای مذاکره موشکی باایران/هشدار به مدعیان ولایت‌مداری/جزییات رژه نیروهای مسلح

احضار سفیر عراق در تهران به بغداد، انتقاد سفیر ایران از هشدار انگلیس به شهروندان دوتابعیتی، هشدار وزیر اطلاعات به مدعیان ولایت‌مداری، امید متوهمانه آمریکا به جلوگیری از توان دفاعی ایران، واکنش ظریف به اظهارات مقام آمریکایی درباره انعقاد پیمان با ایران، واکنش وزارت خارجه به مطلب موهن به امام حسین(ع) و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز پنج شنبه و جمعه، بیست ونهم و سی ام شهریورماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش  ایسنا، سردار رمضان شریف از برگزاری رژه نیروهای مسلح به میزبانی سپاه در بندرعباس خبر داد و گفت: براساس تدبیر فرماندهی معظم کل قوا (مدظله العالی) و ابلاغ ستاد کل نیروهای مسلح ، رژه ۳۱ شهریور نیروهای مسلح از سال ۱۳۹۵ همزمان با تهران در بندرعباس به میزبانی یکی از سازمانهای نیروهای مسلح برگزار می شود.

درهمین ارتباط سخنگوی ارتش نیز گفت: به مناسبت سی و هشتمین سالگرد دفاع مقدس، رژه نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، روز شنبه در سراسر کشور برگزار می‌شود.

حجت الاسلام ابوترابی فرد در  نماز جمعه این هفته تهران، گفت: اگر امنیت اعتقادی در جان انسان و جامعه شکل بگیرد و انسان به اصول عرفانی و وحیانی آراسته شود راه برای دستیابی به امنیت سیاسی، دفاعی، اقتصادی و اجتماعی هموار خواهد شد.اما اگر امنیت فکری و اعتقادی شکل نگیرد سایر حوزه های امنیت در خطر است.

وزیر اطلاعات هم در مراسم عزاداری و سوگواری حضرت اباعبدالله الحسین(ع) در حرم امام خمینی(ره) با هشدار به مدعیان ولایت‌مداری گفت :ولایتمداری زمانی خود را نشان می‌دهد که در جایی که نظر من با نظر ولی‌فقیه متفاوت است، نظر ولی فقیه خود را بپذیرم.حجت الاسلام سید محمود علوی اظهار کرد: وقتی مقام معظم رهبری حرکت عده‌ای را در هو کشیدن یادگار امام (ره) در حرم امام (ره) و پرتاب کردن کفش و مهر را در قم به سمت رئیس مجلس را تقبیح و محکوم کردند، اگر آن حرکت را تکرار نکردیم، امتحان خود پس داده‌ایم و الا این که مقام معظم رهبری عملی را تقبیح کنند اما ما حرکت زشت خود را توجیه کنیم و بگوییم که تکلیف رهبری آن است که آن صحبت‌ها را بزنند و تکلیف ما نیز این است که این‌گونه عمل کنیم، این ولایت‌مداری نیست.

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی گفت که این کمیسیون هفته آینده از رئیس سازمان برنامه و بودجه و رئیس کل بانک مرکزی برای ارائه توضیح درباره نحو تخصیص ۱۱ میلیارد دلار ارز دولتی به وارد کنندگان دعوت خواهد کرد.

رئیس گروه اقدام ایران، در آستانه نشست سازمان ملل در نیویورک در اظهاراتی بلندپروازانه و مداخله جویانه گفت که آمریکا به دنبال دستیابی به توافقی با تهران درباره برنامه موشک‌های بالستیک و همچنین رویکردهای منطقه‌ای ایران است.

در پی این اظهار نظر وزیر امور خارجه امارات ضمن جدی گرفتن اظهارات متوهمانه آمریکا برای مذاکره با ایران اعلام کرد که متحدان آمریکا در حاشیه خلیج فارس باید در مذاکرات معاهده پیشنهادی با تهران بر سر مسئله موشک‌های بالستیک و رویکردهای ایران در منطقه شرکت کنند.

محمد جواد ظریف در توییتر خود به اظهارات یک مقام آمریکایی درباره انعقاد پیمان با ایران واکنش نشان داد و نوشت:آمریکا برجام را "توافقی شخصی میان دو دولت" خوانده و ادعا کرده که "به دنبال یک پیمان است." غلط است. این یک توافقنامه بین‌المللی است که مورد تایید یک قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار گرفته است. به علاوه، آمریکا تعهدات پیمانی خود را هم نقض کرده و با دو پرونده در دیوان بین‌المللی دادگستری روبروست. ظاهرا آمریکا درخواست برای صلح را فقط به سخره می‌گیرد.

حسین امیرعبداللهیان نیز در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: رؤیا کلید خوردن مذاکره موشکی ایران هرگز تعبیر نمی‌شود.

سرگئی ریابکوف، معاون وزیر امور خارجه روسیه هم با بیان اینکه مسکو باور دارد که ارتقای برنامه موشکی ایران، حق مسلم تهران استف گفت: ایران حق دارد که سیستم موشکی‌ ارتقا دهد.

همچنین بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت امور خارجه خبر منتشره از سوی یکی از خبرگزاری های خارجی به نقل از نیکی هیلی، نماینده آمریکا در سارمان ملل متحد مبنی بر درخواستی از سوی طرف ایرانی برای  ملاقات با رئیس جمهور آمریکا در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد را مضحک  و در جهت ایجاد یک فضای روانی با اهداف مشخص خواند و آن‌را تکذیب و تاکید کرد که درخواستی برای ملاقات با ترامپ نداشته‌ایم.

روابط عمومی وزارت امور خارجه در واکنش به انتشار مطلبی موهن علیه امام حسین (ع) توسط فردی تحت عنوان "مترجم وزارت امور خارجه" تاکید کرد: دامان وزارت امور خارجه از لوث افکار و افراد موهن به اهل بیت علیهم السلام کاملا مبری است.

همچنین سفیر ایران در لندن در صفحه توییتر خود از هشدار انگلیس به شهروندان دوتابعیتی انتقاد کرد و نوشت: مقامات ایران مکرر اطمینان داده اند که تابعیت مضاعف به خودی خود جرم یا نقض قانون محسوب نمی شود و کسی به این دلیل مورد پیگرد قرار نمی گیرد. بعیدی نژاد افزود: سیاسی کردن موضوع سفر ایرانیان به میهن خود موجب تاسف است.

ایران خواستار محکومیت تهدید هسته ای رژیم صهیونیستی از سوی سازمان ملل شد و نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل طی نامه ای به دبیرکل و شورای امنیت این سازمان از این تهدید که چندی قبل توسط نتانیاهو در کنار تأسیسات هسته‌ای آن رژیم صورت گرفته بود، به عنوان تهدیدی جدی علیه صلح و امنیت بین المللی یاد کرده است.

سفیر عراق در تهران که در طول کنفرانس خبری در تهران، بر سر مهاجران عراقی فریاد کشیده بود، به عراق احضار شد. ویدیویی از فریاد کشیدن راجح الموسوی بر سر مهاجران عراقی در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است که باعث ناخشنودی بسیاری از عراقی‌ها و احضار الموسوی به بغداد شده است.  مردم در رسانه‌های اجتماعی از دولت خواستار بازخواست الموسوی برای نوع برخوردش شدند.

دستیار ویژه رئیس مجلس در امور بین الملل نیز با تاکید بر انتشار مستندات تماس تلفنی رییسان مجلس ایران و عراق گفت: روابط تهران و بغداد راهبردیست و اعمال فشار های کاخ سفید به مقامات سیاسی و پارلمانی عراق نمی تواند این روابط مستحکم را تخریب کند. امیرعبداللهیان افزود: تکذیب بخشی از محتوای گفت‌وگوی الحلبوسی با لاریجانی، از سوی وی قابل درک است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha