• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۲:۵۱
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97063115122
  • خبرنگار : 71443

گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله اهواز را بر عهده گرفت

گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله اهواز را بر عهده گرفت

سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه مسئولیت حمله تروریستی صبح امروز در اهواز را به عهده گرفت.

به گزارش ایسنا، یعقوب حر التسطری سخنگوی گروهک تروریستی الاحوازیه در گفت‌وگو با  شبکه تلویزیونی ایران اینترنشنال حمله تروریستی صبح امروز در رژه نیروهای مسلح در اهواز را پاسخی به آنچه سرکوب عرب‌های اهوازی خواند ، دانست و گفت: ما راهی جز مقاومت نداریم. مقاومت ملی اهواز عملیات امروز را  علیه سپاه و نیروهای نظامی جمهوری اسلامی انجام داد.

وی در پاسخ به سوال مجری برنامه مبنی بر این که آیا الحوازیه مسئولیت این حمله را بر عهده می‌گیرد، گفت: من می‌گویم که مقاومت ملی اهواز این کار را انجام داد.

وی در ادامه این گفت‌وگو مدعی شد که فعالیت این گروه‌های تروریستی تنها علیه سپاه و در جاهایی بوده که غیرنظامیان در آن نبوده‌اند،

این در حالی است که در میان آسیب دیدگان این حمله تعداد زیادی شهروند غیرنظامی شامل کودکان به چشم می‌خورد.

این سخنگو همچنین گفت که هدف اولیه آنها حمله به جایگاه مقامات ایران حاضر در رژه بوده است.

به گزارش ایسنا، گروهک تروریستی الحوازیه در خوزستان، بوشهر و مناطقی از جنوب فارس فعالیت دارد و ادعای تجزیه طلبی دارد که به حرکت‌های جدایی طلبانه دوران شیخ خزعل بازمی‌گردد.

رهبران این گروه ها هرچند داعیه دفاع از خلق عرب را دارند اما مانند داعش، تعصبات دینی و قومی و تندروی‌های تروریستی را مورد تاکید قرار داده و اکنون می‌خواهند با حمله به کشورمان و عملیات تروریستی، زمینه را برای تضعیف اقتدار ایران فراهم آورند.

تجزیه طلبان وهابی الاحوازی که مقر اصلی‌شان در انگلستان و شهر لندن است در تشکیلات رهبری کننده آنها انجمن دوستی ایران و انگلیس وجود دارد  و با سناریوی انگلستان درصدد هستند که بخش‌هایی از خوزستان را  تجزیه کنند و در همین رابطه،  تحرکاتی را در جنوب ایران آغاز و درگیری‌های مسلحانه‌ای را ایجاد کرده‌اند.

این تجزیه طلبان که خود را بنام "الاحوازیه" معرفی کرده اند با تمسک به قوم گرایی عربی که امروزه توسط انگلستان و آمریکا برای ایجاد تفرقه در کشورهای مخالف استکبار رواج داده شده است، اعتقاد دارند که از سال 1925 میلادی، فارس ها منطقه الاحواز را اشغال کرده و اکنون فارس‌ها بایستی به اشغال اهواز پایان دهند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۱۶:۱۵

لعنت خدا بر شما تروریستها،شماها دشمن خدا ومسلمانان وپیغمبر وآل احمدید،احمقها خنده داره که داعیه دفاع از قوم عرب رو دارید،شماکسایی هستید که اوایل جنگ تحمیلی دستتون باصدام تویک کاسه بود وهموطنان عرب زیادی رو به شهادت رسوندید،خدا لعنتتون کنه،دیگه دستتون رو شده لعنتیها

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۱۶:۱۶

مورچه خودش چیه که کله پاچه اش چی باشه

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۱۷:۱۷

بزودی پاسخی 10 برابر بهشان میدهیم انقلاب اسلامی با تکیه بر نیروی مردمی و ایمان استوار و راسخ بجلو حرکت میکند و ایران هرگز تجزیه نمیشود تا ما زنده هستیم .امریکا و انگلیس هم بهتر هست دست از دشمنی با مردم ایران بردارد

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۱ ۰۰:۵۹

فقط حاج قاسم انتقام بگیره

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۱۹:۲۹

گور پدرشون نامردا ما جون میدیم برای ایران اسلامی انقلابی ولایی

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۱۹:۵۸

حاج قاسم سلیمانی حق این مردم مظلوم رو هم از عرب های وحشی بگیر خون اون پسر بچه و سربازای ایرانی نباید پایمال شه

avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۲۰:۴۹

به این خدا نشناس ها میگم خدا لعنتتون کنه به حق امام حسین

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۲ ۰۰:۴۹

مطمئن باشیدجوابتان کوبندتر از همیشه خواهیم داد و این آرزو را به گور خواهید برد که ایران محل جولانگاه شما باشد