• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۹
  • دسته‌بندی: فرهنگ حماسه
  • کد خبر: 97063115215
  • خبرنگار : 71451

انجمن روزنامه‌نگاران دفاع‌مقدس حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد

انجمن روزنامه‌نگاران دفاع‌مقدس حمله تروریستی در اهواز را محکوم کرد

انجمن روزنامه‌نگاران دفاع مقدس با صدور بیانیه‌ای جنایت تروریستی و حمله وحشیانه در مراسم هفته دفاع مقدس اهواز را محکوم کرد.

به گزارش ایسنا، متن بیانیه انجمن روزنامه نگاران دفاع مقدس چنین است:
«بسم‌الله‌المتعال
والذین جاهدو فینا لنهدینهم سبلنا ان‌الله‌لمع‌المحسنین. عنکبوت ۶۹

رخدادهای بزرگ فرهنگ‌ها و ملت‌های اصیل را پرورده‌تر و نیرومندتر می‌کند. ملت‌های بزرگ در مسیر زندگی پر فراز و نشیب خویش در معرض هجمه‌های رذیلانه ای قرار می‌گیرند که به ضعف و فتور آنان منجر نمی‌شود. تاریخمندی آموزگار زاد و زیست کسانی است که از معبر سرگذشت‌ها، سرنوشت خویش را رقم می‌زنند که خدای عز و علا در کتاب جاویدان خویش رقم صدق زده است که : ان‌الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیر ما بانفسهم.


سی و یکم شهریور سال ۱۳۵۹ نه به مثابه یک روز بل به منزله‌ی آغاز یک تاریخ که از گرداب هولناک جنگ برمی‌خیزد، می‌توانست در مسیر سرگذشت خود به مذلت بینجامد. اما شیردلی و پایوری برخاسته از میراث ژرف هیهات من‌الذله، محیط طوفان‌زایِ آن ایام را به ملکوت مقاومت راه نشان داد و ایران پهناور، چون ید واحده جان را آرش وار تیری از چله‌ی کمان رهیده ساخت و قلب خصم را نشانه گرفت.

ما امروز بر خاک گهرآسای میهن، محیطی امن را زندگی می‌کنیم و میراث سال های دفاع مقدس کیمیاگرانه از خشم جنگ، لطف دفاع را خلق کرد و از خلقت موزون مروت و مرارت و مقاومت، رزم آورانی پای به صحنه‌ی گیتی گذاردند که نشانی از فتیان و جوانمردان را چون مشعلی فراراه ما افروختند. اکنون که داغِ فقدان شهیدان‌مان نیک نظر می‌کنیم، اینک که  سیمای زخمدیدگان و  جان‌بر عهدِ دینی و ملی نهاده وطن را می‌نگریم، خواب از چشم انسان بیداردل می‌گریزد و چون رسولی که شرافت را به آزادگان فردا عطیه می‌برد،   خویشتن را مسئول ابلاغ حقیقت ایستادگی در برابر متجاوزان صدامی می‌بینیم.

خلاصی وطن در مجمر خلوصی  از جان فرزندان ملت مهیا شد که پور نیاکان ما هر یک سرداران جهان پهلوانی گشتند که تو گویی اساطیر به میدان حقیقت قدم همت نهاده‌اند تا ایران و اسلام زنده بماند.امروز که برای پاسداشت آن سرگذشت سرنوشت آفرین شمع قلم را افروخته ایم، دریغا که کوردلان تا بن دندان خشم در شهر اهواز تیغ نامردی و نامردمی بر سینه‌ی جوانان و خبرنگاران و مردمان فرود آوردند و با خشمی از سر جنایت تماشاگران و سربازان و خبرنگاران را به رگبار بستند.  

درس تاریخ را نیاموختگان چون نمی‌پسندند، خون شهیدان بر گردن‌شان خواهد نشست تا سزای اعمال پلشت خویش را دریابند. خدای رحیم رحمت خویش را دریغ نخواهد کرد تا شهیدان جنگ و ترور  از خوان مبارک ش روزی گیرند.

یادشان گرامی.
انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha