• شنبه / ۳۱ شهریور ۱۳۹۷ / ۱۴:۵۲
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 97063115247
  • خبرنگار : 71381

در گزیده اخبار سیاسی ۳۱ شهریور بخوانید؛

واکنش‌ها به حمله تروریستی امروز/برنامه‌های هیات ایرانی در نیویورک/نمایش اقتدار نظامی ایران ...

واکنش‌ها به حمله تروریستی امروز/برنامه‌های هیات ایرانی در نیویورک/نمایش اقتدار نظامی ایران ...

گزارش کامل ایسنا از جزییات حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز، بخشی از رفتارهای غیرعادی و بی‌ثبات کننده آمریکا از نگاه ظریف، برنامه‌های مهم هیات ایرانی در نیویورک، نمایش جدیدترین دستاوردهای دفاعی ارتش، اجرای حکم اعدام ۹ متجاوز به عنف در شیراز، نشست بررسی CFT با حضور رییس مجلس، وزرای اطلاعات و خارجه و... از جمله گزیده اخبار سیاسی ایسنا در روز شنبه، سی و یکم شهریورماه ۱۳۹۷ است.

به گزارش ایسنا، مراسم رژه نیروهای مسلح به مناسبت آغاز هفته دفاع مقدس در جوار حرم امام راحل برگزار شد، حجت‌الاسلام والمسلمین حسن روحانی در این مراسم خطاب به دشمنان جمهوری اسلامی ایران ، خاطر نشان کرد: این که شما از موشک‌های ما عصبانی هستید، معنای آن این است که تاثیرگذارترین سلاح ما امروز موشک ما است؛ با هر کش و قوس ما امروز قدر موشک‌های خود را بیش از گذشته می دانیم.

در این مراسم جدیدترین دستاوردهای دفاعی نیروهای زمینی، دریایی، هوایی و پدافند هوایی خاتم‌الانبیا ارتش به نمایش درآمد.

همچنین علی لاریجانی در مراسم رژه دریایی نیروهای مسلح در بندرعباس که با حضور فرماندهان عالی رتبه سپاه و ارتش برگزار شد، گفت: نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران در صورت هر نوع تجاوزگری آمریکا در منطقه دهان آنها را خرد خواهند کرد و به آمریکایی ها اجازه نمی‌دهند خلیج آرام فارس را به خلیج آتش تبدیل کنند.رئیس مجلس شورای اسلامی همچنین در  مراسم رونمایی از سامانه راداری فرودگاه بین‌المللی بندرعباس گفت: بخشی از تسلط اطلاعاتی برای امنیت پروازی حاصل شد و باید به بخش داخلی بهای بیشتری داده شود تا نیاز کشور تامین شود.

در حاشیه رژه دریایی فرمانده کل سپاه مهمترین مولفه قدرت ایران اسلامی را مردم مومن و انقلابی و مقاوم توصیف و تصریح کرد: به دشمنان ما بارها ثابت شده که فشارها بر روی ملتی که با درس گرفتن از عاشورا در برابر ظلم ایستادگی کرده اند، به هیچ عنوان ثمربخش نبوده است.

جزئیات حمله تروریستی در رژه نیروهای مسلح اهواز +فیلم و عکس

در مراسم امروز رژه‌ نیروهای  مسلح در اهواز چند عنصر مسلح ، حاضرین در این رژه  را به گلوله بستند. گزارش‌های اولیه از این حادثه تروریستی  حاکی از این بود که شماری به شهادت رسیده یا زخمی شده‌اند. تاکنون دو گروهک تروریستی "داعش" و "الاحوازیه" مسئولیت این حمله تروریستی را بر عهده گرفته‌اند.

در همین رابطه عباسعلی کدخدایی با انتشار عکسی از حمله تروریستی در رژه اهواز در توییتر به این حادثه واکنش نشان داد و نوشت: چه رمزی بین همزمانی حادثه تروریستی اهواز با سالروز حمله صدام وجود دارد؟

حسام‌الدین آشنا مشاور رئیس‌جمهوری هم با انتشار تصاویری از حمله ترویستی صبح امروز در اهواز در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: اهواز می‌ایستد و تسلیم تروریست‌ها نمی‌شود. خوزستان پاسخ خواهد داد، ولی نه فقط با گلوله!

همچنین وزارت امور خارجه پاکستان با انتشار بیانیه ای حمله گروهک تروریستی الاحوازیه به رژه نیروهای مسلح در اهواز را محکوم کرد.

ولادیمیر پوتین رییس‌جمهور روسیه نیز در پیامی به رییس‌جمهور کشورمان شهادت تعدادی از هموطنان در حادثه تروریستی صبح امروز در اهواز را تسلیت گفت.

سفیر انگلیس در تهران هم در پیامی توییتری حمله تروریستی به رژه نیروهای مسلح در اهواز را محکوم کرد و نوشت: این حمله تروریستی شوکه‌کننده‌ای بود. تروریسم در هر جا که رخ دهد، باید محکوم شود.

همچنین سفیر ایران در لندن خواستار برخورد جدی نهاد نظارتی در انگلیس (آفکام) با شبکه ایران اینترنشنال به دلیل پخش مصاحبه سخنگوی گروه تروریستی "الاحوازیه" شد.

وزیر کشور عراق نیز ضمن محکوم کردن حمله تروریست‌ها در اهواز، گفت: این حمله بار دیگر خصومت تروریست ها و عناصر استکباری‌شان علیه ملت مسلمان ایران را نشان داد و تاکید کرد که چنین اقداماتی نباید موجب تضعیف اقتدار ملت ایران شود.

در ادامه واکنشها به حمله تروریستی امروز سفیر اتریش در ایران به خانواده قربانیان حمله تروریستی در اهواز تسلیت گفت.

برنامه‌های مهم هیات ایرانی در نیویورک

رییس‌جمهوری کشورمان و وزیر امورخارجه در هفته جاری در سفر به نیویورک یکی از حساس‌ترین سفرهای تاریخ روسای جمهور و مقامات کشورمان به مجمع عمومی سازمان ملل را در چهل سال گذشته تجربه خواهند کرد؛ یکی از مهم ترین دیدارهای هفته جاری در نیویورک، برگزاری دومین نشست وزیران خارجه ایران و ۱+۴ درباره برجام و بررسی آخرین تحولات و اقدامات برای حفظ این توافق بین‌المللی در روز دوشنبه ۲۴ سپتامبر (ساعت ۲۰ به وقت محلی، ساعت ۳:۳۰ بامداد سه شنبه به وقت تهران) است که دولت دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا در اردیبهشت ماه سال جاری به طور یک جانبه از آن خارج شد.

همچنین وزیر امور خارجه کشورمان در جدیدترین توییت خود لیست بخشی از رفتارهای غیرعادی و بی‌ثبات کننده آمریکا در منطقه و جهان را برشمرد.

اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس‌جمهوری نیز ضمن بازدید از انبارهای عمومی در گمرک تهران، از نزدیک در جریان مسائل و مشکلات ترخیص کالا قرار گرفت. وی پس از این بازدید در جلسه بررسی مسائل و مشکلات صادرات و واردات کشور بر ضرورت تلاش جدی در جهت سرعت بخشیدن به رویه‌های گمرکی و بهبود جریان ترخیص کالا تاکید کرد و گفت: پر بودن انبارها معنای بدی ندارد، بلکه به معنای وفور کالا در کشور است و انتظار داریم صدا و سیما و رسانه‌ها تلاش کنند تا بخش خصوصی و وارد کنندگان کالا برای انتقال کالا از گمرکات کشور به انبارهای خود دغدغه‌ای نداشته باشند.

مدیرکل مرزی وزارت کشور درباره صحت خبر بسته شدن مرز شلمچه گفت: مرز شلمچه بسته نشده، اما مراقبت‌ها بیشتر شده است.شهریار حیدری اظهار کرد: مراقبت‌ها در این مرز بیشتر شده است و به همین دلیل ترددها کمی کند شده است که تا چند ساعت آینده تردد در این مرز نیز به حالت عادی برمی‌گردد.

همچنین سخنگوی هیات رییسه مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشستی برای بررسی CFT به عنوان یکی از لوایح چهارگانه FATF با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزرای اطلاعات و خارجه و مسئولین مربوطه در مجلس خبر داد.بهروز نعمتی افزود: قرار است در این نشست که صر امروز(شنبه) برگزار میشود، موانع موجود بر سر راه این لایحه و جوانب مختلف آن مورد بررسی عمیق قرار گیرد تا جمع‌بندی دقیقی درباره‌ی آن انجام شود. وی همچنین از حضور فرمانده قرارگاه مرکزی خاتم‌الانبیاء در نشست روز سه‌شنبه مجلس شورای اسلامی به مناسبت هفته دفاع مقدس خبر داد.

حکم اعدام ۹ مجرم متجاوز به عنف پس از تایید، با حضور نماینده دستگاه قضایی در شیراز اجرا شد.این متجاوزان به عنف در اقدامی مجرمانه، شبانه به یک باغ ویلایی در اطراف شیراز وارد شده و بانویی را مورد آزاد و اذیت قرار داده بودند.

همچنین وکیل مدافع رضا خندان -همسر نسرین ستوده- از برگشت پرونده موکلش از دادگاه انقلاب به دادسرا برای رفع نقص خبر داد. محمد مقیمی ۲۰ شهریور ماه به ایسنا گفته بود که کیفرخواست پرونده آقای خندان صادر شده و پرونده به دادگاه انقلاب ارسال می شود البته  فعلا تعیین شعبه نشده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۶-۳۱ ۲۰:۰۴

حاج قاسم سلیمانی حساب اینها رو کف دستشان بذار .... تروریستا باید بدونن خون اون پسر بچه و سربازای ایرانی تاوان داره