• یکشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۰:۱۸
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 97070100151
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

جلوگیری از مهاجرت و ترک محله با اقدام بازآفرینی شهری

جلوگیری از مهاجرت و ترک محله با اقدام بازآفرینی شهری

ایسنا/اصفهان معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اختصاص 23 میلیارد تومان به عنوان تخفیف عوارض ساخت در محلات هدف به شهرداری‌ها، گفت: دولت برنامه‌ای برای جابجایی مردم ساکن در محلات مورد هدف بازآفرینی شهری ندارد بلکه هدف جلوگیری از ترک محله‌ها توسط افراد بومی است.

 به گزارش ایسنا و به نقل از اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان، ایمان طاهر درباره میزان اعتبارات تخصیصی به بافت‌های ناکارآمد شهری، اظهار کرد: سال گذشته 13.5 میلیارد تومان به بافت‌های ناکارآمد شهری اختصاص یافته که 6 میلیارد تومان جهت اجرای آسفالت، یک میلیارد برای ساخت و احداث خانه سلامت، یک میلیارد جهت احداث سالن ورزشی، 2 میلیارد برای روشنایی معابر بافت‌ها، 190 میلیون تومان جهت مطالعه و اسکان مجدد، 800 میلیون تومان برای مطالعه و ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی و 2 میلیارد و 700 میلیون تومان برای بهسازی و کف سازی محلات اعتبار تخصیص‌یافته است.

وی در توضیح اسکان مجدد، گفت: برخی شهرها دارای مناطقی هستند که بر روی گسل واقع شده و یا از نظر شرایط زندگی شرایط مساعدی ندارند و قرارداد مطالعه جهت شناسایی مراکز خطر و اولویت قرار دادن این مناطق جهت اسکان مجدد آن‌ها مورد بررسی قرار گرفته است.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان هم‌چنین با اشاره به اینکه سال گذشته 23 میلیارد تومان در قالب اسناد خزانه ملی بابت تخفیف عوارض پروانه‌های ساختمانی جهت بهسازی و ساخت بافت‌های ناکارآمد شهری به شهرداری‌ها پرداخت شده است، افزود: به ازای این میزان پرداختی 290 میلیارد تومان تعهد برای شهرداری‌ها ایجاد شده تا در این بافت‌ها خدمات‌رسانی کنند.

وی افزود: در سال جاری نیز 67 میلیارد تومان به وزارتخانه اعلام نیاز شده و در این راستا در محلات و مناطق مختلف توسط شهرداری 50 تا 100 درصد تخفیف عوارض داده می‌شود.

طاهر با بیان اینکه محله همت‌آباد اصفهان با توجه به مشارکت مردمی، سال گذشته به عنوان الگویی در کشور توسط رییس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس کلنگ زنی و مقرر شد تا طبق برنامه 170 واحد مسکونی در این محله بهسازی و تجمیع شود، افزود: در این خصوص 30 میلیارد تومان از محل اعتبارات سازمان ملی زمین و مسکن جهت خرید یک محله از همت‌آباد که شهرداری تملک کرده، طرح ارائه و قرارداد تنظیم شده و در مرحله ابلاغ به پیمانکار است که این کار تا یک ماه آینده شروع می‌شود.

وی با اشاره به اینکه واحدهایی به عنوان پشتیبان نوسازی بافت‌های فرسوده در یک محله در قالب سهم دولت احداث می‌شود، گفت: این واحدها با واحدهای فرسوده تهاتر می‌شود تا با احداث و یا بهسازی واحدهای مورد نظر جهت اسکان موقت در اختیار ساکنان قرار گیرد و سپس با آماده شدن واحدهای مورد نظر مجددا محلات بعدی نوسازی و اجرا شوند و هدف این برنامه جلوگیری از جابجایی و مهاجرت مردم از محلات خود است و در این راستا تسهیلات ودیعه مسکن ارائه می‌شود.

معاون بازآفرینی شهری و مسکن اداره کل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: تسهیلات ارائه شده در حال حاضر در کلان‌شهرها 50 میلیون تومان، در شهرهای بالای 25000 نفر جمعیت 40 میلیون تومان و در شهرهای زیر 25000 نفر جمعیت 30 میلیون تومان با 18 درصد سود ارائه می‌شود که دغدغه وزارت راه وشهرسازی و رییس جمهور کاهش سود بانکی و پرداخت 8 درصد مابه‌التفاوت سود توسط دولت و افزایش تسهیلات به میزان 80 میلیون تومان است که امیدواریم با پیگیری این موارد و صد البته با برنامه اقدام مشترک، بازآفرینی با سرعت بیشتری در استان پیش رود.

وی افزود: سال گذشته حدود 1000 نفر متقاضی جهت دریافت تسهیلات به میزان 52 میلیارد تومان به بانک‌های عامل معرفی شده‌اند و در سال جاری درصدد هستیم تا این اختیار را به شهرستان‌ها تفویض کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha