• یکشنبه / ۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۲۰
  • دسته‌بندی: دین و اندیشه
  • کد خبر: 97070100243
  • خبرنگار : 71461

محکومیت حادثه تروریستی اهواز توسط چند شخصیت حوزوی و سازمان‌ فرهنگ و ارتباطات اسلامی

محکومیت حادثه تروریستی اهواز توسط چند شخصیت حوزوی و سازمان‌ فرهنگ و ارتباطات اسلامی

حمله تروریستی ۳۱ شهریورماه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع‌مقدس در شهر اهواز را که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در استان خوزستان انجامید که شخصیت‌ةای حوزوی و سازمان‌ها ضمن محکوم کردن این حادثه با مردم اهواز ابراز همدردی کردند.

به گزارش ایسنا، به نقل از سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی با انتشار بیانیه‌ای، حمله تروریستی ۳۱ شهریورماه در جریان رژه نیروهای مسلح به مناسبت هفته دفاع مقدس در شهر اهواز را که به شهادت و زخمی شدن تعدادی از هموطنان عزیزمان در استان خوزستان انجامید، محکوم کرد.

در متن این بیانیه آمده است:

«بسم رب الشهداء و الصدیقین

در ایام عزاداری عاشورای حسینی و در روزی که حماسه مقدس ایرانیان در دفاع از آرمان‌ها و ارزش‌های اسلامی و انقلابی گرامی‌ داشته می‌شود، گروهی از تروریست‌های سفاک و خائن برای خوشایند یزیدیان زمانه، اقدام به تیراندازی علیه مردم بی‌دفاع، بی‌گناه و مظلوم کردند.

دفاع مقدس این حقیقت را آشکار ساخت که ملت رشید و بزرگوار ایران و به خصوص مردم همیشه در سنگر خوزستان در قبال دشمنان خود تحت هر شرایطی با تمام وجود از وجب به وجب خاک خود و آرمان‌های نظام جمهوری اسلامی ایران حراست می‌کنند و در این راه از بذل جان و مال خود هیچ دریغ ندارند.

سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این جنایت دهشتناک و حمله کور تروریستی را محکوم کرده و به اربابان تروریست‌های سفاک یادآور می‌شود؛ هر قطره خون بی‌گناه و مظلومی که بر زمین می‌چکد، اراده ملت مسلمان و انقلابی ایران را برای مقابله با استکبار جهانی قوی‌تر می‌کند.

این سازمان همچنین از مجامع بین‌المللی فعال در عرصه مبارزه با نژادپرستی و قوم‌گرایی و مروج اتحاد مسلمین می‌خواهد تا نسبت به آگاهی‌سازی امت اسلامی و همه آحاد جامعه بشری برای دوری از جهالت مدرن، مصمم‌تر باشند.»

پیام تسلیت کانون‌های مساجد کشور، به مناسبت حادثه تروریستی اهواز

همچنین حجت‌الاسلام حبیب‌رضا ارزانی، مشاور وزیر و دبیر ستاد عالی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور به نمایندگی از این خانواده بزرگ، شهادت هموطنان عزیز اهوازی در حادثه تروریستی را تسلیت گفت.

متن پیام حجت‌الاسلام ارزانی به این شرح است؛  

«بسم الله الرحمن الرحیم

اِنَّالِلَه وَاِنَّااِلَیْهِ رَاجِعُوْنَ

خوزستان سرافراز قدمتی دارد به بلندای تاریخ ایران زمین و در دوران پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی و هشت سال نبرد حق علیه باطل، جایگاه علماء و مردمان مؤمنی بوده است که همواره یار و پشتیبان انقلاب و امام شهدا (ره) بوده‌اند.

در این میان مردم صبور، مقاوم و شهیدپرور شهر اهواز با فرهنگی به زلالی کارون و سرافرازی نخل‌های بلندبالایش، در طول‌ تاریخ به ویژه دوران انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، جایگاه راستین حماسه، عشق و ایثار بوده اند؛ سرزمینی که به برکت خون لاله های سرخ و گلگون کفنش، خاکی دارد متبرک به مهر و وفای شهدای سربلند ایران اسلامی. خطه خوزستان و شهر اهواز برای همه‌ی ما یادآور فرهنگ ایثار و شهادت است؛ استانی که مزین به نام کبوتران خونین بالی است که توانسته‌اند از عالم خاک به افلاک درآیند. اقوام شریف این دیار مقاوم اعم از عرب، بختیاری، دزفولی، شوشتری، بهبهانی و ... حافظان غیور مرزهای ایران اسلامی هستند که در لبیک به منویات معمار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی(ره) در دوران درخشان انقلاب اسلامی، برای دفاع از کیان اسلام عزیز و میهن اسلامی آن رشادت‌ها را به منصه ظهور رسانده و با تقدیم هزاران شهید و جانباز، امنیت و آرامش را برای ملت شریف و فداکار ایران به ارمغان آورده‌اند.

اینک دشمنان فرومایه و وابسته به استکبار جهانی این آب و خاک در ماه محرم الحرام، ماه پیروزی خون بر شمشیر و سالگرد پاسداشت حماسه دفاع مقدس، باردیگر به قصد برهم زدن آرامش و اتحاد اقوام دلاور این استان انقلابی و شهید پرور دست به جنایتی هولناک زده و حمام خون به راه انداخته اند.

اینجانب به نمایندگی از خانواده بزرگ کانون‌های فرهنگی هنری مساجد کشور، شهادت مظلومانه جمعی از فرزندان رشید و برومند این آب و خاک را که در میان آنها زنان و کودکان بی‌گناه نیز دیده می‌شوند، به رهبر معظم انقلاب ، ملت شریف ایران، دلاورمردان خدوم نیروهای مسلح و به ویژه خانواده شهدای مظلوم این جنایت تروریستی و مردم مقاوم خوزستان و اهواز، تسلیت عرض نموده و از بارگاه ایزد متعال برای شهدای این حادثه کور تروریستی علو درجات و همنشینی با سید و سالار شهیدان حضرت امام حسین (علیه‌السلام) و برای زخمی‌های این جنایت ددمنشانه، شفای عاجل مسئلت می‌نمایم.»

تسلیت آیت‌الله اعرافی به مردم خوزستان

همچنین در پی این حمله تروریستی آیت الله اعرافی- مدیرحوزه‌های علمیه و رئیس شورای هماهنگی نهادهای عالی حوزوی- در تماسهای جداگانه با آیت الله جزایری نماینده ولی فقیه در استان خوزستان و حجت الاسلام والمسلمین بهرام پور مدیر حوزه علمیه استان، با مردم شریف این استان ابراز همدردی کرد.

«آیت الله اعرافی در این تماس‌ها، ضمن ابراز مراتب تسلیت و تعزیت و همدردی از سوی حوزه‌های علمیه، مدیریت و نهادهای حوزوی با مردم شریف استان و آسیب دیدگان و خانواده‌های شهدا؛ بر پیگیری و رسیدگی کامل به این مساله تاکید نمود و برخورد با مسببان و آمران این حرکت مذموم را ضروری خواند.

وی ضمن تقدیر و ستایش مقاومت و شکیبایی مردم شریف استان قهرمان خوزستان، توصیه‌هایی را نیز در همین راستا به حوزه‌های علمیه استان خاطر نشان کرد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha