• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۳۴
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97070301504
  • خبرنگار : 71516

فیصل مقداد: وارد ادلب خواهیم شد/بعد از آزادی تمامی مناطق، جولان را هم آزاد می‌کنیم

فیصل مقداد: وارد ادلب خواهیم شد/بعد از آزادی تمامی مناطق، جولان را هم آزاد می‌کنیم

معاون وزیر خارجه سوریه تأکید کرد که نیروهای این کشور چه با جنگ و چه با صلح وارد ادلب می‌شوند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، فیصل مقداد، معاون وزیر خارجه سوریه در افتتاحیه جشنواره باشگاه خبرنگاران در دمشق گفت: ما به سوی ادلب می‌رویم چه با صلح و چه با جنگ اما دولت سوریه گزینه صلح را بر جنگ ترجیح می‌دهد.

مقداد گفت: روابط روسیه و سوریه عمیقا در چارچوب جنگ علیه تروریسم تغییر کرد. تلاشی که روسیه در چارچوب مبارزه با تروریسم انجام داد تلاشی خالصانه بود. تمامی تلاش سیاسی و دیپلماتیکی که در طول دوره گذشته انجام داده‌ایم با هدف کنترل ارتش بر تمامی خاک کشور است. زمانی که سوریه خاک خود را از وجود تروریسم آزاد کند از یکسو قطعنامه‌های شورای امنیت اجرا می‌شود و از سوی دیگر سوریه حاکمیت بر خاک خود را باز می‌یابد برای همین کنترل ارتش سوریه بر ادلب یک مسئله طبیعی است.

وی گفت: برخی گروه‌های کرد همچنان بر عامل خارجی حساب باز می‌کنند. این‌ها گروه‌های سیاسی هستند که موضع یا نظر مردم سوریه را در قبال تمامیت ارضی کشور ندارند و این‌ها گروه‌های کوچکی هستند و مردم ما می‌دانند چگونه با آن‌ها برخورد کنند.

مقداد تأکید کرد: چگونه آمریکا و عربستان حق دارند تروریست‌هایشان را از سرتاسر جهان حمایت کنند و دولت سوریه حق ندارد از دوستانش کمک بگیرد. بازی آمریکا فاش شده و حیله و نیرنگ به پایان رسیده و سوریه پیروز شده است.

وی گفت: همانطور که در بقیه مناطق پیروز شدیم در ادلب نیز پیروز خواهیم شد. کسانی که به آمریکایی‌ها اعتماد کرده‌اند باید بدانند که ارتش سوریه به هر مکانی در این کشور خواهد رسید و کنترل تمامی خاکمان را در دست خواهد گرفت.

مقداد توافق روسیه و ترکیه درباره ادلب را به توافق "مناطق کاهش تنش" تشبیه کرد و گفت: ما به این توافق به عنوان راه ورودی به آشتی‌ها و حل و فصل اوضاع می‌نگریم.

ترکیه و روسیه هفته گذشته به توافقی درباره ایجاد منطقه عاری از سلاح در استان ادلب تا ۱۵ اکتبر دست یافتند که براساس آن سلاح تمامی گروه‌های شورشی از آن‌ها گرفته شده و منطقه از تمامی گروه‌های تندرو از جمله جبهه النصره تخلیه می‌شود.

از سوی دیگر، مقداد اسرائیل را تهدید کرد و گفت: ارتش سوریه تمامی مناطق را آزاد خواهد کرد تا بتواند با خیال راحت به نزاع با اسرائیل و آزادی جولان بپردازد.

معاون وزیر خارجه سوریه در ادمه تاکید کرد: حتی یک وجب از خاک کشور نخواهد بود که خارج از کنترل ارتش سوریه و دولت باشد.

وی افزود: ارتش سوریه کل خاک سوریه را به دست می‌گیرد و در ادلب پیروز می‌شود و این پیامی روشن است کسانی که به آمریکایی‌ها تکیه‌ کرده‌اند بدانند که ارتش سوریه برای بسط حاکمیت ملی خود به هر نقطه‌ای از سوریه دست می‌یابد.

این مقام سوری ادامه داد، برخی گروه‌های کرد که روی عامل بیگانه حساب بازکرده‌اند گروه‌های سیاسی هستند که نماینده همه ملت سوریه نیستند که بر تمامیت ارضی و وحدت ملی سوریه تاکید دارند.

مقداد خاطرنشان کرد: روابط روسیه و سوریه در حال عمیق‌تر شدن و روابط صادقانه‌ای است و رهبری روسیه نقش سازنده‌ای داشته و ما تصور می‌کنیم تلاش روسیه در مبارزه با تروریسم صادقانه بوده از این رو ما از هر تحولی در روابط روسیه و سوریه غافلگیر نمی‌شویم زیرا ما در جنگ علیه تروریسم در یک جبهه هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha