• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۴۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97070301694
  • خبرنگار : 71415

راه‌های امتیازدهی و حفظ تحریم‌های کره شمالی محور گفتگوی ترامپ و رئیس‌جمهور کره جنوبی

راه‌های امتیازدهی و حفظ تحریم‌های کره شمالی محور گفتگوی ترامپ و رئیس‌جمهور کره جنوبی

بر اساس اعلام دولت کره جنوبی، رئیس جمهور این کشور در دیدار روز دوشنبه خود با دونالد ترامپ در مقر سازمان ملل در شهر نیویورک در خصوص راه‌های محتمل برای امتیاز دادن به کره شمالی بر سر تدابیرش برای خلع سلاح هسته‌ای که ظاهرا شامل یک نشست دوم رهبران آمریکا و کره شمالی می‌شود، به بحث نشستند.

به گزارش ایسنا به نقل از خبرگزاری یونهاپ، کیم اوی کیوم، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی گفت: این رهبران در دیدار خود در خصوص ادامه ارتباط نزدیک با یکدیگر درباره تدابیر مربوطه توافق کرده‌اند. همچنین رئیس جمهور آمریکا و کره جنوبی در این دیدار بر سر لزوم نشان دادن آینده‌ای درخشان به کره شمالی در صورت دست زدن به خلع سلاح هسته‌ای توافق کرده‌اند.

این سخنگو اظهار کرد: این رهبران توافق کرده‌اند که به دنبال راه‌هایی برای تشویق کره شمالی به فرآیند خلع سلاح هسته‌ای از جمله از طریق نشان دادن آینده‌ای درخشان در صورت خلع سلاح هسته‌ای کامل توافق کردند. با این حال این سخنگو گفت که این دو رهبر همچنین تاکید کردند که باید تحریم‌های بین‌المللی علیه کره شمالی فعلا حفظ شوند.             

 همچنین به گفته این سخنگو مون جائه این و دونالد ترامپ مذاکراتی جامع در خصوص تاریخ و محل برگزاری دومین دیدار ترامپ با رهبر کره شمالی داشتند و این ممکن است نشان دهد که این رهبران در حال بررسی نشست سه‌جانبه با حضور رئیس‌جمهور کره جنوبی در این دیدار هستند.

این سخنگو در عین حال اظهار داشت که رهبران آمریکا و کره جنوبی بر سر راه تقویت ائتلاف دو کشور نیز گفتگو کردند.

وی گفت: آنها توافق کردند که تلاش‌های مشترکی صورت بگیرد تا ائتلاف آنها تبدیل به یک ائتلاف بزرگتر شود. در عین حال کاخ سفید نیز گفت رهبران آمریکا و کره جنوبی در این دیدار درباره برنامه‌های مربوط به نشست دوم کیم جونگ اون و دونالد ترامپ به بحث پرداخته‌اند.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد مون جائه این در دیدار با ترامپ نتایج نشست اخیرش با کیم جونگ اون را از جمله تعهد مجدد رهبر کره شمالی به خلع سلاح هسته‌ای کامل در شبه جزیره کره ارائه کرد. در این بیانیه آمده است: ترامپ از مون جائه این به سبب برگزاری موفق سومین نشستش با کیم جونگ اون تقدیر کرده و در عین حال تاکید داشته که هنوز برای رسیدن به هدف مشترک آنها به منظور دستیابی به خلع سلاح هسته‌ای کامل و نهایی و بررسی شده کره شمالی باید کارهای فراوانی انجام شود.

به گفته کاخ سفید این دو نفر بر لزوم حفظ تحریم‌ها علیه کره شمالی از طریق "اجرای سفت و سخت" این تحریم‌ها توافق کرده‌اند. کاخ سفید گفت: این دو رهبر درباره برنامه‌های دومین نشست ترامپ و کیم جونگ اون در زمانی نه چندان دور بحث کرده و متعهد به هماهنگی نزدیک در خصوص گام‌های بعدی شدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha