• سه‌شنبه / ۳ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۴
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97070301852
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم مهر ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز سوم مهر ماه

سوال نماینده زابل از وزیر ورزش، تصویب لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی، الزام دستگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی به اجرای قانون مبارزه با پولشویی، انتخاب ناظران زن، عضو هیأت نظارت بر اندوخته اسکناس، بررسی لوایح پولشویی و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته در مجمع تشخیص مصلحت، و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (سه شنبه) سوم مهر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا،  مجلس شورای اسلامی بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی و ... را در دستور کار جلسه علنی امروز خود داد.

نمایندگان با ۱۴۱ رای موافق، ۴۶ رای مخالف و ۹ رای ممتنع از مجموع ۲۴۴ نماینده حاضر، لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی را جهت تامین نظر شورای نگهبان اصلاح کردند.

در جریان بررسی این لایحه حسینعلی حاجی دلیگانی در اخطاری مستند به اصل ۴ قانون اساسی اظهار کرد: آنچه در حال حاضر به عنوان لایحه الحاق ایران به کنوانسیون سازمان ملل برای مبارزه با جرائم سازمان یافته فراملی در حال بررسی است اصلاح قانون نیست،‌ بلکه الحاق کنوانسیون پالرمو است و براساس مفاد ۱۹ و ۲۰ کنوانسیون وین نمی‌توانیم هیچ شرطی بگذاریم و شروط ما در نهایت قابل اعمال نیست که علی لاریجانی رئیس مجلس در پاسخ به این اخطار گفت: می‌توانیم با حق تحفظ به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان یافته ملحق شویم.

رئیس مجلس پس از تصویب این لایحه افزود: لوایح پولشویی و مبارزه با جرائم سازمان‌یافته در مجمع تشخیص مصلحت بررسی می‌شود

در جلسه علنی امروز همچنین مسعود سلطانی‌فر و در پاسخ به سوال حبیب‌الله ده مرده نماینده زابل درباره برنامه این وزارتخانه برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام ورزشی گفت که بر اساس برنامه ریزی صورت گرفته ۴۹۰ پروژه ورزشی در سال ۹۷ به بهره بردرای می‌رسد. وزیر ورزش و جوانان افزود:پروژه‌های ارگان‌ها، دستگاه‌ها، وزارت‌خانه‌ها و شهرداری‌ها، وضع سرانه ورزشی کشور از جهت امکانات بسیار بهبود پیدا کرده است.

بعد از پاسخ‌های وزیر، حبیب الله دهمرده گفت که از این پاسخ‌ها قانع شده است؛ البته بهتر آنکه وزیر ورزش قول دهد توجه ویژه‌ای به مناطق محروم داشته باشد

ناطقین امروز مجلس

نماینده نوشهر:برخی افراد با هدف ایجاد عدم شفافیت در اموالشان، دنبال تغییر نام‌ و نام‌خانوادگی خود هستند

نماینده سروستان:برخی افراد سعی بر انتقام از انقلاب اسلامی را دارند

دهقان:یک جبهه اقتصادی متشکل از ایران، روسیه و چین برای خنثی‌کردن تحریم‌های آمریکا ایجاد شود

نماینده آبادان:عاملان حادثه تروریستی اهواز از جیره‌خواران استکبار جهانی هستند

کریمی:تیم اقتصادی متناسب با شرایط جنگی کشور در حوزه اقتصادی آرایش‌بندی شود

***

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس از درخواست روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس برای برگزاری نشست با رئیس جمهور و تیم اقتصادی دولت خبر داد. محمدرضا پورابراهیمی افزود: جمع بندی جلسه صبح امروز روسای کمیسیون‌های تخصصی مجلس این بود که درخواست برگزاری نشست با رئیس جمهور، معاون اول ایشان و تیم اقتصادی دولت را ارائه کنیم تا در این نشست مباحث اقتصادی، معیشتی و مسائل ارزی را مورد بررسی قرار دهیم.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس نیز با بیان این که این کمیسیون امروز نظر خود را درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم (CFT) اعلام می‌کند، گفت: احتمالا هیات رییسه این لایحه را در دستور کار هفته‌ آینده مجلس شورای اسلامی قرار خواهد داد. حمشت‌الله فلاحت پیشه همچنین از حضور وزرای اطلاعات و کشور در جلسه امروز این کمیسیون برای بررسی ابعاد حادثه تروریستی اهواز خبر داد.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی در مصوبه‌ای دستگاه‌ها و موسسات غیرانتفاعی را مکلف به اجرای قانون مبارزه با پولشویی کردند.

در همین رابطه بهرام پارسایی از موافقت فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی با لایحه اصلاح قانون مبارزه با پولشویی خبر داد.

امروز خانم‌ها آقاپور و سعیدی  به عنوان ناظران زن ، عضو هیأت نظارت بر اندوخته اسکناس و همچنین  نمایندگان مجلس ناظر در شورای توسعه مدیریت و سرمایه انسانیانتخاب شدند.

تذکرات شفاهی امروز نمایندگان مجلس

امینی‌فرد: رئیس جمهور به حقوق ملیت‌ها اهتمام ویژه‌ای داشته باشد

افضلی: عدم تخصیص معلم موجب ترک تحصیل و مهاجرت دانش آموزان از روستاها شده است

تاکید یک نماینده بر تشکیل استان آذربایجان شمالی

نماینده اردبیل:چرا تیم اقتصادی دولت روزه سکوت گرفته است؟

***

با تصویب مجلس شرکت ملی نفت موظف به تامین چهار میلیون تن مواد اولیه قیر تحویلی به دستگاهای مندرج در قانون بودجه سال جاری شد و نمایندگان با افزایش قیمت مواد اولیه مخالفت کردند.

همچنین نمایندگان مجلس مصادیق تبدیل کالای ترخیص شده به قاچاق را مشخص کردند و با تصویب بندی از لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، هر گونه مغایرت در میزان کالای ترخیص شده با مقدار معین قاچاق محسوب می شود.

لایحه اصلاح اساسنامه سازمان میراث فرهنگی کشور نیز اعلام وصول شد که بر این اساس لایحه الحاق بنادر شهید بهشتی و شهید کلانتری به محدود منطقه آزاد تجاری و صنعتی چابهار، لایحه اصلاح ماده ۱۹ قانون رسیدگی به تخلفات راهنمایی و رانندگی و طرح الحاق یک بند به ماده ۶۸ قانون مدیریت خدمات کشوری اعلام وصول شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۳ ۲۰:۰۸

مجلس قانون انتخابات ریاست جمهوری که بسیار ایراد دارد را اصلاح نماید وقانون وضع کند حداقل مدرک ثبت نام کنندگان اولیه برای انتخابات ریاست جمهوری فوق لیسانس باشد