• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۷ / ۰۱:۰۸
  • دسته‌بندی: تولید و تجارت
  • کد خبر: 97070302118
  • خبرنگار : 71469

راند دوم افزایش قیمت مواد شوینده، آرایشی و بهداشتی

مواد شوینده به اندازه کافی در بازار وجود دارد

مواد شوینده

درحالی که در نیمه اول امسال فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده تا ۱۵ درصد افزایش قیمت داشتند، ‌از ابتدای مهرماه نیز مجددا مجوز افزایش تا ۱۸درصدی قیمت پودرهای شوینده و مواد بهداشتی، ۲۰ درصدی مایع ظرفشویی و تا ۲۵ درصدی سایر مواد شوینده صادر شده است.

بختیار علم‌بیگی - رییس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده، در ارتباط با مسائل مطرح شده مبنی بر افزایش قیمت مواد شوینده به ویژه پودر و همچنین کمبود این محصولات در بازار، به ایسنا گفت: به هیچ عنوان مشکل کمبود مواد شوینده از جمله پودر شوینده در بازار وجود ندارد و جای هیچ‌گونه نگرانی در این رابطه نیست و با توجه به این که نیازها در این حوزه سه ماه مورد بررسی قرار می‌گیرد، با کمال اطمینان به مردم اعلام می‌کنیم تا سه ماه آینده هیچ‌گونه مشکلی در این راستا وجود ندارد و پس از آن نیز برای ماه‌های آتی تدابیر لازم اندیشیده شده است.

به گفته وی، سه برابر مصرف داخلی پودر شوینده در کشور تولید می‌شود و در مورد سایر شوینده‌ها میزان تولید حداقل دو برابر نیاز مصرف‌کنندگان است و نباید مردم احساس کمبود کنند و در جهت پر کردن انبارهای خانگی گام بردارند.

رییس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده ادامه داد: با توجه به افزایش قیمت مواد اولیه از ابتدای مهرماه سال جاری مجوز افزایش مجدد قیمت‌ها صادر شده است و تولید کنندگان می‌توانند این افزایش‌ها را اعمال کنند. تا یک‌ماه قبل تولیدکنندگان می‌توانستند مواد اولیه مورد نیاز خود را با ارز ۳۷۰۰ تومانی و ۴۲۰۰ تومانی تهیه کنند اما از حدود یک‌ماه قبل باید ارز خود را از سامانه نیما و به قمیت بیش از ۸۰۰۰ تومان تهیه کنند.

علم‌بیگی در پاسخ به این‌که افزایش قیمت مواد شوینده از جمله پودر از ابتدای سال جاری تا قبل از مهرماه یکبار اعمال شده و به چه دلیلی قرار است این افزایش قیمت در دستور کار قرار گیرد و نیز این‌که آیا تولیدکنندگانی که یکبار این افزایش قیمت را در نظر گرفته‌اند مجددا می‌توانند قیمت‌های خود را افزایش دهند؟ تصریح کرد: در مقطع قبلی برخی از تولید کنندگان به دلیل فضای رقابتی در بازار افزایش قیمت محصولات خود را اعمال نکردند و برخی دیگر نیز این افزایش قیمت را در دستور کار قرار دادند، در حال حاضر نیز آنهایی که افزایش قیمت نداشتند می‌توانند قیمت‌های خود را افزایش دهند و آنهایی نیز که یکبار این افزایش قیمت را لحاظ کردند، باید با توجه به فضای رقابتی در این رابطه تصمیم‌گیری کنند.

وی ادامه داد: از ابتدای سال‌جاری تاکنون قیمت ارز و مواد اولیه دستخوش تغییر شده و در مسیر رشد بوده است؛ بنابراین یکی از دلایل افزایش قیمت مواد اولیه افزایش قیمت ارز است.

رییس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده در پاسخ به این‌که آیا افزایش مجدد قیمت‌ها در بخش مواد شوینده نیازمند کسب مجوز از سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان است یا خیر؟ گفت: واحدهای تولیدی در این رابطه نیازی به کسب مجوز از سوی سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان ندارند و می‌توانند افزایش متعارف قیمت‌ها را مدنظر قرار دهند و اگر قیمت‌های مربوطه خارج از عرف سازمان حمایت باشد کنترل‌ها و برخوردهای لازم از سوی انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده و سازمان حمایت مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان در دستور کار قرار می‌گیرد.

به گزارش ایسنا، اواخر تیرماه سال جاری بود که رییس انجمن تولیدکنندگان فرآورده‌های آرایشی، بهداشتی و مواد شوینده از افزایش ۱۵ درصدی قیمت این فرآورده‌ها در سال جاری خبر داد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۴ ۱۲:۳۴

اخه مگه سالی دوبارک افزایش میدن ما که راضی نیستیم همین کارامیکنید که مردم میرن میخرن اخه این گرانی کی میخواد ریشه کن باشه

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۵ ۰۱:۲۳

دوست گرانقدر رضایت من و شما مطرح نیست،مملکت خرتوخره هرکار دوست دارن با این ملت میکنن،سالی 200 بارم افزایش قیمت بدن کک آقایون مسئول نمیگزه...

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۴ ۱۸:۲۴

بله مهم قیمتش است نه وجودش. در زمان جنگ تحمیلی همه چیز وجود داشت ولی قیمتش افزایش داشت حال جنگ نظامی وجود ندارد و بحرانها مدیریت می خواهد. بنابراین قیمت کالاها مهم است نه خودش