رییس دانشگاه فنی‌وحرفه‌ای:

شناخت واقعی از رشته‌های مهارتی در کشور وجود ندارد

دکتر ابراهیم صالحی‌ عمرانی سرپرست دانشگاه فنی حرفه ای

رییس دانشگاه فنی و حرفه‌ای با بیان اینکه بیش از 80 درصد دانشجویان کشور در 20 رشته تحصیلی تحصیل می‌کنند، گفت: اگر شناخت واقعی از رشته‌های مهارتی در کشور وجود داشته باشد، گرایش به سمت این رشته‌ها نیز بیشتر خواهد بود.

دکتر ابراهیم صالحی عمران در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا ضمن بیان این مطلب تربیت نیروی انسانی ماهر و متعهد را رسالت اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای دانست و اظهار کرد: در 6 ماه اول امسال با توجه به اجرای طرح تحول در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌های مراکز تابعه با هزینه یکصد میلیارد ریالی در تابستان سال جاری و با نظارت مستمر دانشگاه بر اجرای مطلوب این طرح و با تامین اعتبار تعمیرات و تجهیزات در خوابگاه‌ها و سلف سرویس‌ها بر مبنای اعلام نیاز مراکز و دستورالعمل نحوه هزینه‌کرد اعتبارات، سعی شد تا فضای ایمن و آرامی برای گذراندن اوقات دانشجویان در سال تحصیلی جدید در خوابگاه رقم بخورد.

وی در ادامه تصریح کرد: دانشگاه فنی و حرفه‌ای عزم جدی برای توسعه مهارت‌های فنی و حرفه‌ای در سراسر کشور دارد و در همین راستا جلسات متعددی با استانداران، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، صندوق رفاه دانشجویان، صندوق نوآوری و شکوفایی، اتاق بازرگانی و ...داشته‌ایم که حاصل این جلسات انعقاد و امضای تفاهم‌نامه‌های همکاری در جهت گسترش و ارتقای جایگاه مهارت‌آموزی در کشور بوده است. 

دکتر صالحی عمران با اشاره به برگزاری موفق مسابقات فرهنگی و هنری و ورزشی دانشجویان فنی و حرفه‌ای در تابستان امسال و کسب عناوین نائب قهرمانی دانشگاه فنی و حرفه‌ای در المپیاد ورزشی دانشجویان وزارت علوم و مقام دوم بخش دانشگاهی شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم، گفت: برنامه‌ریزی بلند مدت و گسترده‌ای در زمینه ارتقای برنامه‌های فرهنگی، هنری و  ورزشی برای دانشجویان ترسیم شده است.

به گفته وی، صالحی عمران با اشاره به اینکه در دنیا شاخص‌های سرمایه انسانی از ثبت نام در دانشگاه تا مشارکت در صنعت و بازار کار رصد می‌شود، گفت: «سرمایه انسانی» یکی از با ارزش‌ترین ذخایر اقتصادی کشورهاست. در این رابطه «مجمع جهانی اقتصاد» در تازه‌ترین گزارش از سلسله گزارش‌های سالانه سرمایه انسانی خود، رتبه‌بندی «شاخص سرمایه‌ انسانی ۲۰۱۷» را منتشر کرد. این رتبه‌بندی برای ۱۳۰ کشور در چهار زیر شاخص «ظرفیت»، «به‌کارگیری»، «توسعه» و «دانش فنی» ارائه شده است و با استانداردهای فوق تا نقطه مطلوب فاصله زیادی داریم.

دکتر صالح عمران در پایان گفت: پیگیری مسوولین دانشگاه در جهت تجهیز کارگاه‌ها و آزمایشگاه‌های مراکز در فاز اول به مبلغ 227 میلیارد ریال، دریافت مجوز برنامه‌ریزی آموزش‌های عالی فنی و حرفه‌ای از وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، دریافت مجور ایجاد 230 رشته کارشناسی جدید در مراکز، رونمایی از سند راهبردی دانشگاه، برگزاری طرح سفیران جوان اقتصاد مقاومتی (سجا 3)، رسیدگی به یک هزار و 496 پرونده  متقاضیان جذب هیأت علمی کارشناسی ارشد و دکتری فراخوان سال‌های 95 و 96 و برگزاری دوره آموزشی نوآوری برای اساتید و مدرسین با همکاری دانشگاه لایپزیک آلمان از جمله اقدامات مهم صورت گرفته در  سال جاری است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.