• چهارشنبه / ۴ مهر ۱۳۹۷ / ۱۲:۲۴
  • دسته‌بندی: فوتبال، فوتسال
  • کد خبر: 97070402466
  • خبرنگار : 71572

اوکتاویو: لیگ ایران بهترین لیگ دنیاست/ ایران با بهترین تیم جهان فاصله‌ای ندارد

اوکتاویو: لیگ ایران بهترین لیگ دنیاست/ ایران با بهترین تیم جهان فاصله‌ای ندارد

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی می‌گوید فدراسیون فوتبال با وجود مشکلات اقتصادی فراوان از عهده حمایت از فوتبال ساحلی بر آمده است.

مارکو اوکتایو، سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی در گفت‌وگو با ایسنا، درباره آخرین شرایط تیمش در آستانه حضور در رقابت‌های بین قاره‌ای اظهار کرد: ما مراحل آماده‌سازی خوبی را پشت سر گذاشتیم. بازیکنانمان در سطح خوبی در باشگاه‌هایشان بازی کرده‌اند و آماده حضور در رقابت‌های بین قاره‌ای هستند.

او درباره اردوی تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی در کشور پرتغال گفت: ما برای حضور در جام جهانی برنامه‌ریزی کرده‌ایم و اولین کمپ ما در کشور پرتغال است. در ماه ژانویه نیز در ریودوژانیروی برزیل یک کمپ تمرینی داریم و با کشورهای آمریکای جنوبی بازی دوستانه‌ای برگزار خواهیم کرد تا برای حضور در رقابت‌های انتخابی جام جهانی و حضور قدرتمند در جام جهانی آماده شویم.

سرمربی تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی درباره جوانگرایی در تیمش توضیح داد: ما ۶۷ بازیکن جوان را زیر نظر گرفتیم و بازی‌هایشان در کمپ‌های تیم‌ ‌ملی و لیگ برتر بررسی کردیم. ما ۱۵ نفر از بهترین‌های آنها را در نهایت انتخاب کردیم. این پروژه‌ آینده خوبی را برای فوتبال ساحلی ایران رقم خواهد زد.

اوکتاویو در ادامه‌ و در پاسخ به این سوال که آیا می‌توانند جلوی قهرمانی برزیل برای چهارمین مرتبه متوالی در رقابت‌های بین قاره‌ای را بگیرند، ایران قهرمان این رقابت‌ها شود، اظهار کرد: ما احترام زیادی برای برزیل قائل هستیم. این تیم بسیار قدرتمند است. ما یک بار توانستیم برزیل را شکست دهیم که فکر می‌کنم تنها مرتبه‌ای بود که فوتبال ساحلی ایران، برزیل را شکست داد. ما برای رسیدن به این هدف تلاش خواهیم کرد اما کارمان سخت است. ما افکار بزرگی داریم و تلاش می‌کنیم همیشه در سطح بالایی قرار داشته باشیم.

او همچنین درباره امکاناتی که در اختیار تیم‌ ‌ملی فوتبال ساحلی قرار گرفته است، بیان‌ کرد: فدراسیون فوتبال ایران تا این لحظه از عهده تدارکات تیم ملی فوتبال ساحلی برآمده است. ما می‌دانیم که نه تنها فدراسیون فوتبال بلکه تمام ایران دچار مشکلات اقتصادی است. من می‌دانم که فدراسیون فوتبال به فوتبال ساحلی توجه می‌کند. ما توانسته‌ایم مقام سوم جهان را کسب کنیم و خوشحالی زیادی به مردم ایران تزریق کنیم.

سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی در پاسخ به این سوال که  آیا فکر می‌کند این رشته می‌تواند به عنوان اولین رشته ورزشی تیمی قهرمان جام جهانی شود؟ تصریح کرد: من توانایی بازیکنان ایران را می‌دانم. ایران خیلی از بهترین تیم دنیا دور نیست. من فکر می‌کنم در برهه کوتاهی می‌توانیم شانس قهرمانی در رقابت‌های جام جهانی را داشته باشیم. ما سوم جهان شدیم، در نتیجه‌ به برزیل نزدیک هستیم. ما می‌دانیم که  برزیل نزدیک به ۵۰ سال در فوتبال ساحلی فعالیت کرده اما ایران تنها ۱۰ سال است که در این رشته فعالیت می‌کند، با این حال ما به آنها نزدیک هستیم. من فکر می‌کنم لیگ برتر در پیشرفت فوتبال ساحلی ایران بسیار مهم است و باشگاه‌های ما باید حرفه‌ای عمل کنند. آنها باید بازیکنان خارجی با کیفیتی را به لیگ ایران بیاورند تا تجربه بیشتری به بازیکنان ایران تزریق شود. من فکر می‌کنم در آینده شانس زیادی برای  گرفتن یک نتیجه‌ بزرگ برای ایران داریم.

اوکتاویو درباره کیفیت لیگ برتر فوتبال ایران گفت: من فکر می‌کنم که بهترین لیگ دنیا را داریم. لیگ ما به مدت هفت، هشت ماه در حال‌ برگزاری است. باشگاه‌های ما از عهده تمرین دادن و پرورش بازیکنان خوب بر آمده‌اند. ما در لیگ برتر سه، چهار تیم در سطح بین‌المللی داریم. با این حال ‌اسپانسر خوبی باید به فوتبال ساحلی بیایند تا بازیکنان خارجی هم وارد لیگ ایران شوند تا بازیکنان ایرانی بیشتر حرفه‌ای شوند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha