• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۷ / ۰۱:۳۴
  • دسته‌بندی: تجسمی و موسیقی
  • کد خبر: 97070402859
  • خبرنگار : 71544

پیشنهادهایی برای گالری‌گردی آخر هفته

الخاص، فرشچیان، اویسی، احصایی و ... مهمان گالری‌های تهران

الخاص، فرشچیان، اویسی، احصایی و ... مهمان گالری‌های تهران

گالری‌های تهران در حالی نمایشگاه‌های خود را در اول پاییز افتتاح می‌کنند که قرار است آثار هنرمندان شناخته‌شده‌ای مانند محمود فرشچیان، هانیبال الخاص، ناصر اویسی، علی‌اکبر صادقی، نصرالله افجه‌ای و ... به نمایش گذاشته شود.

خانه هنرمندان ایران

دومین نمایشگاه آثار چهره‌های ماندگار ایران با عنوان «قاب تجلی» جمعه (ششم مهر) در خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود و تا ۱۵ مهر ادامه دارد.

در این نمایشگاه که توسط ماهنامه چهره‌های ماندگار و خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود٬ آثاری از محمود فرشچیان، محمد احصایی، غلامحسین امیرخانی، نصرالله افجه‌ای، جلیل رسولی، یدالله کابلی، کیخسرو خروش، محمدحسین حلیمی، محمد سلحشور، عباس اخوین، علی‌اکبر صادقی، حبیب‌الله آیت‌اللهی، عبدالصمد حاج صمدی٬ امیر احمد فلسفی٬ علی شیرازی٬ اسرافیل شیرچی٬ جواد بختیاری و عین‌الله صادق‌زاده در گالری استاد ممیز خانه هنرمندان ایران در معرض دید مخاطبان گذاشته می‌شود.

***

به مناسبت پانزدهمین سالگرد تاسیس انجمن تصویرگران ایران، نمایشگاه برگزیده پوسترهای تصویرگری جمعه (ششم مهر) ساعت ۱۷ در گالری‌های پاییز و میرمیران خانه هنرمندان ایران افتتاح می‌شود.

نمایشگاه گزیده آرشیو پوستر انجمن تصویرگران ایران از ۶ تا ۱۷ مهر در خانه هنرمندان ایران میزبان علاقه‌مندان است.

***

«کیمیای خاک» عنوان نمایشگاه سفالگران سمنان است که از ۶ تا ۱۷ مهر در گالری زمستان خانه هنرمندان ایران برگزار می‌شود.در این نمایشگاه ۳۹ اثر با تکنیک زیر لعابی، نقش برجسته و لعاب احیاء از ۱۶ هنرمند به نمایش گذاشته می‌شود.

 نمایشگاه «کیمیای خاک» تا ۱۷ مهر میزبان علاقه‌مندان است.

گالری فرشته

به گزارش ایسنا، نمایشگاه انفرادی «این یادگار خون سرو است» با آثاری از امیر کبیرنژاد و به یاد صفرعلی بهرام نیاکان معروف به «استاد صفر فولادگر» در گالری فرشته برگزار می‌شود. این نمایشگاه با آثاری از امیر کبیرنژاد در حوزه هنر علم سازی و فرم آشنای سرو در آن است. هنر علم سازی که پیشینه‌ای بسیار طولانی در ایران دارد در حقیقت ریشه در آیین باستانی سوگ سیاوش داشته و نقش مایه های آن در نگاره های کهن ایرانی به وفور دیده می شود.

نمایشگاه «این یادگار خون سرو است» روز جمعه ششم مهرماه، ساعت ۱۶ در گالری فرشته به نشانی: خیابان دکترعلی شریعتی، پایین‌تر از پلِ صدر، پلاک ۱۶۷۱ افتتاح خواهد شد و تا پانزدهم مهرماه ادامه دارد.

گالری شماره ۴

نمایشگاهی از آثار استاد ناصر اویسی با عنوان مجموعه «آبی‌های ناصر اویسی» شامل نقش‌هایی چون زنان ایرانی، خورشید خانم و اسب‌های این هنرمند است، برگزار می‌شود. آثاری که در این نمایشگاه به نمایش گذاشته می‌شود، برای این نمایشگاه خلق شده‌اند و مجموعه‌ای را با عنوان آبی‌های ناصر اویسی تشکیل داده‌اند. در این نمایشگاه ۲۴ اثر شامل ۱۲ اثر  بزرگ و ۱۲ اثر متوسط و کوچک از این هنرمند نامی به نمایش درمی‌آید که بیشتر آن‌ها برای اولین بار است که رونمایی می‌شوند.

افتتاحیه این نمایشگاه جمعه ۶ مهر ۱۳۹۷ از ساعت ۱۶ تا ۲۱ است و این نمایشگاه تا ۲۶ مهر ادامه خواهد داشت. علاقه مندان می‌توانند برای دیدن این آثار  همه روزه از ساعت ۹ تا ۲۱ به نشانی خیابان شریعتی، نرسیده به پل سید خندان، کوچه اشراقی، شماره ۴ مراجعه کنند.

گالری ساربان

نمایشگاه نقاشی‌های جمشید حقیقت‌شناس با عنوان «بیست-هجده» با نگاهی تجربی به اشیا و موجودات روز جمعه (ششم مهر ماه) در گالری ساربان افتتاح می‌شود. حقیقت‌شناس در این نمایشگاه با خلق ترکیب‌بندی‌های نامتعارف دست به تجربه‌ تازه‌ای در کارنامه‌ خود زده‌ است.

این نمایشگاه تا روز دوشنبه شانزدهم مهرماه ادامه خواهد داشت. علاقمندان برای بازدید از آثار می‌توانند همه‌روزه به جز سه‌شنبه‌ها ساعت ۱۶ الی ۲۰ به گالری ساربان به نشانی سهروردی شمالی، هویزه غربی، نبش خیابان یوسفی، پلاک۱۳۰ مراجعه کنند.

گالری Ag

گالری Ag نیز میزبان آثار مهرعلی رزاق‌منش است. نمایشگاه «اشارات» که از ۲۳ شهریور ماه افتتاح شده است تا ۱۱ مهرماه دایر است.

این مجموعه در ادامه عکاسی از شهر شکل گرفته، شهری که به ناگاه در ایام محرم شکل دیگری به خود می‌گیرد. این مجموعه عکس، که به شیوه گام بیکرومات چاپ شده، سودای آن دارد تا با نگاهی جمال شناسانه به شهر در این ایام، ریتم شهر آشوب آن و جوشش و شورشی که به سبب آن بر بام و در شهر فرو می‌ریزد با اشارات و فارغ از گفت و عبارات به تصویر بکشد. همچنین برخلاف تجربیات گذشته‌ی دیگران تا حد امکان از وجه ارجاعی آن کاسته و به وجه اقناعی آن بیفزاید. از شیوه‌های چاپ قرن نوزدهم که در آن عکس روی بستر حساس شده توسط نور آفتاب چاپ شده و تصویری با کیفیت‌های نقاشانه به وجود می‌آورد.

علاقمندان برای بازدید می‌توانند از ساعت ۱۵ تا ۲۱ به خیابان کریمخان، خیابان عضدی جنوبی، پلاک ۴۳ مراجعه کنند.

گالری آ

بیش از ۹۰ اثر چاپ دستی از ۳۰ هنرمند با عنوان «واریاسیون» در گالری آ به نمایش گذاشته‌ می‌شوند.

نمایشگاه واریاسیون جمعه ششم مهرماه در هر دو سالن گالری آ افتتاح می‌شود و تا هفدهم مهرماه ادامه دارد. علاقمندان برای بازدید از این نمایشگاه می توانند به گالری آ واقع در خیابان کریم خان زند، ابتدای شهید عضدی(آبان جنوبی)، کوچه‌ی ارشد، شماره هفت مراجعه کنند. این گالری شنبه‌ها تعطیل است.

گالری ویستا

عصر جمعه ششم مهرماه «گالری ویستا پلاس» نمایشگاه طراحی‌های زنده‌یاد هانیبال الخاص، با عنوان «پرنده وقتی مرد» را میزبانی می‌کند.

همزمان گالری ویستا نمایشگاه گروهی طراحی‌های یازده هنرمند با عنوان «جغرافیای انسان» به کیوریتوری مجید عباسی فراهانی را نیز برگزار می‌کند.

گالری ویستا و ویستا پلاس در خیابان مطهری، خیابان میرعماد، کوچه دوازدهم، پلاک یازده واقع است.

گالری اُ

نمایشگاه آثار چاپ دستی شکوفه فلاح از ششم تا هفدهم مهرماه در گالری اُ برگزار خواهد شد.

او درباره این نمایشگاه گفته است: «در مجموعه اخیرم که از دو سال گذشته آغاز شد، تمرکزم را صرفا روی درخت گذاشته‌ام. درخت‌هایی که در این مجموعه کار کرده‌ام همه الهام گرفته از درخت‌های پیرامونم هستند و در کنار ۲۳ اثر چاپ دستی، یک ویدئوآرت که از باغ سنگی ساخته‌ام نیز به نمایش گذاشته می‌شود.»

نمایشگاه چاپ دستی شکوفه فلاح از ششم تا هفدهم مهرماه در گالری اُ واقع در خیابان کریم‌خان، خیابان سنایی، خیابان خدری (شاهین)، پلاک ۱۸ برپا خواهد بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha