• پنجشنبه / ۵ مهر ۱۳۹۷ / ۱۴:۲۲
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97070503102
  • خبرنگار : 71467

ارز مسافرتی ۱۰۰۰ تومان گران‌تر از بازار!

قیمت‌ها در بازار ارز نزولی شد

قیمت‌ها در بازار ارز نزولی شد

با نوسانات تندی که اخیرا در بازار ارز رخ داد و بلاتکلیفی که در قیمت‌ها و معاملات این بازار وجود دارد، اکنون صرافی‌هایی که مجاز به فروش ارز خدماتی از جمله مسافرتی هستند نرخ‌هایی اعلام می‌کنند که تا ۱۰۰۰ تومان هم بالاتر از نرخ معاملاتی بازار آزاد و دلالان است. این در حالی است که امروز قیمت‌ها در بازار آزاد ارز نزولی شده است.

 به گزارش ایسنا، بعد از نوسان شدید قیمت ارز در روزهای اخیر و ثبت قیمت‌هایی تا مرز ۱۹ هزار تومان برای دلار و ۲۲ هزار تومان برای یورو در آخرین معاملات دیروز، بازار ارز امروز (پنج‌شنبه) تا حدی ریزشی پیش رفت و دلار که برای ساعاتی در نرخ بالای ۱۸ هزار تومان مقاومت کرد، بالاخره به کمتر از این نرخ رسید و تا ۱۷ هزار و ۷۰۰ تومان هم معامله شد. همچنین یورو تا ۲۱ هزار و ۳۰۰ تومان کاهش داشته است.

گذری بر میدان فردوسی نشان از آن داشت که با وجود کاهش قیمتی که در معاملات آزاد صرافی‌ها و دلالان وجود دارد، تابلوی صرافی‌هایی که ارز خدماتی را با مجوز بانک مرکزی می‌فروشند بیانگر نرخ‌هایی حتی تا ۱۰۰۰ تومان بالاتر از معاملات بازار  است. دلار حدود ۱۸ هزار و ۹۰۰ تومان و یورو تا ۲۲ هزار تومان در این صرافی‌ها فروخته می‌شود و البته خرید هم ندارند. این درحالی است که پیش از این معمولا ارز خدماتی در صرافی‌ها هم قیمت و حتی کمی با اختلاف از بازار آزاد عرضه ‌می‌شد.

ماجرای پرحاشیه ارز مسافرتی در حالی پیش ‌می‌رود که بانک مرکزی اخیرا وعده داده است تا از هفته آینده ارز خدماتی را در بانک‌ها تامین کند. این در شرایطی است که از چندی پیش ارائه ارز خدماتی با نرخی هر چند با اختلافی اندک با بازار آزاد در دو بانک آغاز شد ولی با مشکلاتی مواجه شده است.

اما بازار آزاد ارز امروز برخلاف روز گذشته آرام‌تر بود و التهابات دیروز را نداشت. بازار در روز چهارشنبه شاهد اتفاق‌ها و قیمت‌های عجیبی بود و شدت تقاضا برای خرید به حدی بود که رقابت بین متقاضیان برای خرید از فروشندها شکل گرفته بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۵ ۱۵:۳۸

واقعا تیتر خبرتون شرم آوره. خجالت بکشید لطفا.

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۵ ۲۰:۰۹

سلام 40 سالمه و از موقعی که یادم میاد همیشه گرونی بوده و هست قضیه این 6 ماهه یه خورده که چه ارز کنم .... بیشتر از یه خورده مشکوکه خوب بیاید یه خورده به اول انقلاب تا الان یه نگاهی کوچک بندازی اول انقلاب دلار قیمتش چقدر بود 7تومان امروز چقدر شده حدود19 هزار تومان .... یعنی چند برابر ؟؟؟؟ ۲7۰۰ برابر این نشون میده که دولت جمهوری اسلامی ایران از اول انقلاب تا به امروز چیزی حدود ۲7۰۰ برابر بیشتر از سرمایه اصلی خودش ریال تولید کرده اگه قرار باشه یک جوری ارزش ریال و دوباره برگردونه بهتره که تمام ریال شو از دست مردم جدا کنه به زبون ساده تر بایستی ارزش ریال و نسبت به دلار ببر بالا .... قاعدتا صادرات که نداریم فروش نفت اضافه هم نداریم دلار هم نمیتونیم چاپ کنیم برای اینکه ریال و از دست مردم در بیاریم، یه بازی را میندازیم بهترین بهونه تحریم آمریکا ..... 13 آبان .......... ترامپ ........... برجام ............حتی قحطی بعد از 13 آبان شروع میکنیم با طلا و ارز بازی کردن مردم هم خود به خود می افتن تو این بازی اینقدر از لحاظ روحی و روانی بهشون فشار میاریم تا جایی که ناخواسته هرچی ریال دارن به جنس و ارز و طلا و هر چیز دیگری که فکر میکنند تبدیل کنند و خیلی راحت هیچ ریالی دستشون نباشه دوباره میگم هیچ ریالی دستشون نباشه اونقدر این بازی رو ادامه میدن که بانک مرکزی به این نتیجه برسه ، پولهایی که چاپ کرده به بانک مرکزی برگشته بانک مرکزی هم یه بهونه درست و حسابی جفت و جور میکنه .... حالا هر بهونه ای..... طی چند روز شاید هم چند ساعت بعد قیمت دلار و میشکونه وانقدر که برسونه به حدود سه هزار تومن . مطمئنن تجسمش خیلی سخت نیست ولی اگه همچین اتفاقی بیفته ............. آخر این داستان کی قهرمان میشه مطمئناً دولت جمهوری اسلامی ایران آقای روحانی... این اعتقاد منه محمد احمدیار از تهران