• یکشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۱۰
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 97070804411
  • خبرنگار : 71516

اتهام‌زنی‌های عربستان و قطر در مجمع عمومی سازمان ملل

اتهام‌زنی‌های عربستان و قطر در مجمع عمومی سازمان ملل

قطر در مجمع عمومی سازمان ملل در واکنش به اظهارات وزیر خارجه عربستان که دوحه را به حمایت از تروریسم متهم کرد، از حق پاسخگویی استفاده کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، بعد از پایان نشست‌های روز چهارم مجمع عمومی سازمان ملل در روز جمعه، قطر در واکنش به اظهارات عادل الجبیر، وزیر خارجه عربستان از حق پاسخگویی استفاده کرده و گفت که بیانیه عربستان شامل افتراهای باطل و توهین غیرقابل قبول به کشورش بوده است.

این کشور افزود: تروریسم از دامن تعصبات دینی متولد شد که عربستان از آن برای تحقق اهداف سیاسی استفاده می‌کرد.   

عربستان نیز در واکنش به اظهارات قطر اعلام کرد که قطر مقر رهبران اخوان المسلمین و گروه‌های دیگری بوده که موجب ظهور گروه‌هایی مثل القاعده و جبهه النصره شد.

الجبیر گفت: اقدامات قطر به دلیل حمایت از تروریسم و نشر انزجار و پناه دادن به تندروها نشان می‌دهد که هیچ گریزی از تحریم این کشور وجود ندارد.

الجبیر ادعا کرد: قطر از جدایی‌طلبان در امارات، عربستان، بحرین و کویت با هدف ایجاد مشکلاتی برای این دولت‌ها و ایجاد بی‌ثباتی در آنها حمایت می‌کند.

علی بن صمیخ المری، رئیس کمیته ملی حقوق بشر قطر نیز به شدت از اظهارات الجبیر که تأکید کرده بود کشورش آماده ادامه دادن محاصره قطر برای ۱۵ سال دیگر است، انتقاد کرد.

وی گفت: این اظهارات با تمامی توافق‌های بین‌المللی حقوق بشر مغایرت دارد و جامعه جهانی باید این مسؤولان را به خاطر نقض حقوق بشر مجازات کند.

المری در همایش"محاصره قطر" به شدت از اقدامات مصر علیه شهروندان قطری و مسؤولان هیئت‌های رسمی قطر انتقاد کرد. وی گفت که مصر به شهروندان قطری ویزای ورود به این کشور را نداده است. وی خواهان اقدامی فوری و جدی علیه مصر شد.

وی گفت که سایت کمیته ملی حقوق بشر قطر ۷۳۵ هزار بار در معرض هک قرار گرفته است.

المری گفت: ما از درخواست قطر برای برگزاری نشست بین‌المللی درباره جنایت‌های سایبری حمایت می‌کنیم و خواهان مشارکت قوی نهادهای حقوق بشر در این نشست هستیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha