• یکشنبه / ۸ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97070804672
  • خبرنگار : 30054

آنچه باید درباره سئو در سال ۲۰۱۸ بدانید

آنچه باید درباره سئو در سال ۲۰۱۸ بدانید

تا زمانی که موتورهای جستجو وجود دارند، سئو نیز همراه آن خواهد بود. هیچ شکی در آن نیست که با پیشرفت فناوری طی سالیان اخیر تحولات زیادی در دنیای دیجیتال رخ داده است، ولی برخی از مولفه‌ها همچنان ثابت باقی مانده‌اند.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

همانطور که می دانید، بیش از ۲۰۰ فاکتور در الگوریتم رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل دخیل هستند. از آنجایی‌که هیچ کس زمان و هزینه کافی برای در نظر گرفتن تمام این فاکتورها ندارد، در این پست به برخی از مهم‌ترین نکات اشاره خواهیم کرد.

مراقب ساختار ریچ اسنیپت‌ها باشید

ریچ اسنیپت‌ها (rich snippets) کدهایی هستند که به موتورهای جستجو درک بهتری از محتوای یک وبسایت ارائه می‌دهند و موتورهای جستجو از آنها برای نمایش بهتر نتایج استفاده می‌کنند.

نزدیک به شش سال پیش بود که ادی چوی مقاله‌ای با عنوان "داده‌ها آینده سئو هستند" نوشت و به اهمیت ریچ اسنیپت اشاره کرد. جالب اینجاست که پس از گذشت شش سال از این مقاله، ریچ اسنیپت‌ها همچنان یکی از اجزای مهم سئو در سال ۲۰۱۸ هستند.

هرچند به گفته گوگل ریچ اسنیپت‌ها به‌صورت مستقیم روی رتبه‌بندی گوگل تاثیر ندارند، ولی به‌صورت غیرمستقیم روی سئو اثر می‌گذارند. داده‌های ساخت‌یافته این امکان را فراهم می‌سازد تا کاربر تصمیم بگیرید که آیا صفحه نتایج موتور جستجو حاوی اطلاعات موردنیاز او است یا خیر.

سرعت بارگیری صفحه اهمیت دارد

گوگل تایید کرده است که از سال ۲۰۱۰ سرعت بارگیری صفحات یکی از فاکتورهای تاثیرگذار در رتبه‌بندی گوگل است. اگر سرعت بارگذاری صفحه شما بیشتر از دو ثانیه است، باید نگران باشید. بدین منظور می‌توانید نگاهی به PageSpeed Insight tool گوگل بیندازید و به توصیه‌های گوگل برای بهبود سرعت سایت عمل کنید. سپس صفحات خود را چک و سعی کنید منابعی مانند فایل‌های CSS، اسکریپت‌ها و تصاویر خود را فشرده سازید. همچنین تا جای ممکن از تبلیغات کمتری استفاده کنید.

فاکتورهای دیگری نیز در رتبه‌بندی موتور جستجوی گوگل دخیل هستند که شامل موارد زیر می‌شوند، ولی رتبه‌بندی گوگل به آنها خلاصه نمی‌شود:

استفاده از واژه‌های کلیدی در تگ عناوین، توضیح متاتگ‌ها، تگ‌های H۱ و محتوای صفحه

بهبود تصاویر به‌وسیله کپشن

به‌روزرسانی منظم محتوای صفحات

لینک‌های خروجی و ورودی

جستجوی صوتی بیشتر از هر زمان دیگری اهمیت دارد

هر روز بر شما کاربران دستیارهای صوتی افزوده می‌شود. برای آنکه سایت خود را برای جستجوی صوتی آماده کنید، لازم است محتوای آن را با عبارات محاوره‌ای ادغام کنید. اگر نگاهی به صفحات نتایج جستجوی صوتی گوگل طی سالیان گذشته بیندازید، شاهد توسعه چشمگیری خواهید بود. این روند نشانگر آن است که استفاده از آن در سال ۲۰۱۸ افزایش قابل‌ملاحظه‌ای خواهد داشت. خود را آماده آن کنید وگرنه از قافله عقب خواهید ماند.

جستجو به زبان محاوره‌ای در حال توسعه است

زبان و گویش محاوره‌ای (یا اصطلاحا روزمره) موضوعی است که در زندگی روزانه تمام انسانها وجود دارد. همانطور که قبلا به آن اشاره کردیم، استفاده از جستجوی صوتی افزایش یافته است و این دقیقا بدان معناست که گرایش افراد برای استفاده از گویش محاوره‌ای در دنیای دیجیتالی زیاد شده است. به نظر می‌رسد از میان موتورهای جستجو، گوگل باهوش‌تر از بقیه بوده و پیشرفت چشمگیری در زمنیه شناخت زبان محاوره‌ای داشته و حتی پاسخگوی بهتری برای پرسش‌های پیچیده کاربران بوده است. به‌عنوان نمونه اگر از گوگل بپرسید که "جمعیت ایالات متحده در زمان تولد برنی ساندرز چقدر بود؟" به‌صورت شگفت‌آوری با این پاسخ روبه‌رو خواهید شد: ۱۳۳ میلیون (۱۹۴۱).

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.

اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینه‌های سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha