• دوشنبه / ۹ مهر ۱۳۹۷ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: اقتصاد کلان
  • کد خبر: 97070905370
  • خبرنگار : 71467

سورپرایزی دیگر در بازار ارز

حباب دلار ترکید

حباب دلار ترکید

بازار ارز بازهم اتفاق تازه‌ای برای مخاطبان خود داشت و نشان داد همانطور که می‌تواند در یک روز از ۱۷ هزار تا ۱۹ هزار تومان جهش قیمت داشته باشد، می‌تواند در یک روز هم از ۱۷ هزار تا کمتر از ۱۵ هزار تومان ریزش کند، اما هم‌چنان از منطق مشخصی پیروی نمی‌کند.

به گزارش ایسنا، ‌بازار ارز برای امروز (دوشنبه) با روندی ریزشی حرکت کرد و  معاملات دلار از حدود ۱۷ هزار تومان شروع شد، اما به مرور به کمتر از این رقم رسید و با ادامه ریزش تا زمان تنظیم این گزارش تا ۱۵ هزار و ۹۰۰ تومان کاهش قیمت داشته است. یورو نیز که روز گذشته تا ۲۰ هزار تومان معامله شد، به کمتر از ۱۹ هزار تومان رسیده است.

گذری بر بازار ارز فردوسی از تقاضای کم برای خرید و البته افزایش تعداد فروشنده در بازار حاکی است. در حالی فروشندگان به‌دلیلی نگرانی از ضرر دلارهایی که در نرخ بالا خریده‌اند، به بازار آمده‌اند که در سویی دیگر کمتر خریدار وجود داشته و البته متقاضیان خرید ترجیح می‌دهند در نوسان موجود اقدامی نکنند.

فعالان بازار دلیل ریزش را تزریق ارز به بازار و ورود افراد برای فروش می‌دانند و می‌گویند که به هر حال برخی از نگرانی ریزش برای فروش آمده‌اند و برخی هم که دلارهای با نرخ پایین خریده و اکنون سود خوبی برده‌اند، به بازار می‌آیند تا با فروش نوسان‌گیری کرده و مجدد منتظر رشد قیمت می‌مانند.

اما فعالان بازار می‌گویند جریان بازار ارز بار دیگر نشان داد که از منطقی پیروی نکرده و نمی‌توان تغییرات آن را به دلیل اجرای سیاست‌های پایه‌ای دانست، چرا که اگر این طور بود می‌توانست در هفته پیش که هیجان و التهاب بازار قابل پیش‌بینی بود این اقدامات را انجام داد تا شاهد دلار ۱۹ هزار تومانی نباشیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۹ ۱۹:۲۷

سوپرایزی درکار نیست! مطمئن باش اینبار که دلار دوباره بالا بره ۲۳۰۰۰ تومن را رد میکنه حداکثر تا ۷ روز دیگر! هرچند که خدا کند این اتفاق نیفته و بره زیر ده هزار تومن!

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۰۹ ۲۰:۱۹

برادر یه زمانی حباب بود الان تبدیل به بالون شده دلار ۱۷ تومانی می گید حباب ترکید عجب

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۰ ۰۰:۱۳

من هفته پیش 19 خریدم امروز از ترس ارزان شدن 15 فروختم خیلی هم خوشحالم که کمتر ضرر کردموگرنه درصورتی که 12 میشد بیچاره میشدم

avatar
۱۴۰۲-۰۷-۳۰ ۱۲:۱۳

خوب شد سال نود و هفت فروختی وگرنه رو دلار پنجاه هزارتومنی سال 1402 خیلی ضرر میکردی 😂

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۰ ۰۷:۳۵

دلار رو هشت ثابت میشه چون بر ای وارد کننده و وارد کننده بیشتر از هشت تومن امکان تجارت و خرید یا فروش کالاهاشون ممکن نیست .چطور یک وارد کننده کالایی را واردو با قیمت دلاری بالای هشت تومن توی بازار اون کالا را بفروشد

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۰ ۰۹:۰۸

شک ندارم تا آخرهفته قیمت دلاربه5هزار وحتی پایین تر هم میرسه الان قیمت دلار7000تومن

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۰ ۱۰:۳۳

مسولینی که با بی‌کفایتی موجب بالا رفتن ارزهای خارجی و تضعیف پول ملی شدند باید محاکمه شوند تا با بازار این کشور بازی نکنند امیدواریم این بالا رفتن ارزش پول ملی ادامه یابد