• سه‌شنبه / ۱۰ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۱۱
  • دسته‌بندی: خبر بازار
  • کد خبر: 97071005541
  • خبرنگار : 30054

۱۰ راز بازاریابی محتوا که باعث ارتقای سئو می‌شود

۱۰ راز بازاریابی محتوا که باعث ارتقای سئو می‌شود

وقتی پای بازاریابی محتوا به میان می‌آید، سئو یکی از مهمترین ابزارهای موجود محسوب می‌شود. با این حال کسب‌وکارهای بسیاری از تاثیر آن روی عملکرد شرکت غافل بوده و استفاده درستی از آن ندارند.

این مطلب توسط اداره بازرگانی ایسنا با هدف کمک به کسب و کارهای ایرانی برای حضور موفق در فضای مجازی تهیه شده است.

برای آن که تاثیر سئو را روی عملکرد شرکت تجربه کنید به نکات زیر توجه داشته باشید:

۱-مخاطبان هدف خود را بشناسید

پیش از هر چیزی باید بدانید که اهداف شما چه افرادی هستند و چه خواسته‌هایی از شما دارند. طبیعتا اگر بتوانید مخاطبان خود را به مطلوبشان برسانید، کاربران بیشتری خواهید داشت.

درباره جامعه هدف خود تحقیق کنید و روی خواسته‌ها و نیازهایشان نظارت داشته باشید. چه نیازهای بی‌پاسخ دیگری دارند؟ با پاسخ به این نیازها توجهشان را به خود جلب کنید.

۲-به‌طور مرتب بروزرسانی کنید

موتورهای جستجو به اینکه با چه تناوبی سایت خود را بروزرسانی می‌کنید، اهمیت می‌دهند. هرچه بسامد بروزرسانی سایتتان بیشتر باشد، موتور جستجو توجه بیشتری به صفحه شما خواهد داشت. سعی کنید حداقل یک بار در هفته وبسایت خود را بروزرسانی کنید.

۳-با سایت‌های دیگر ارتباط داشته باشید

شاید پیش از این با عبارت "ایجاد لینک" آشنا شده باشید. این عبارت به‌معنی لینک دادن از یک سایت به یک سایت دیگر است. زمانی که از سایت‌های دیگر به وبسایت شما لینک داده می‌شود، موتورهای جستجو سایت شما را یک صفحه با محتوای مفید می‌پندارند. با سایت‌های دیگر ارتباط داشته باشید تا محتوای یکدیگر را لینک کنید.

۴-محتوای باکیفیت تولید کنید

دیگر برای همه واضح و مبرهن است که برای توسعه سئو باید محتوای باکیفیتی تولید کنید. هرچه محتوای بهتری تولید کنید، افراد تمایل بیشتری برای ماندن در صفحه شما داشته و موتورهای جستجو متوجه کلیک‌های فراوان کاربران در سایت شما خواهند شد.

۵-به عملکرد سایت‌های دیگر نگاه کنید

اگر سایت رقیبی دارید که عملکرد خوبی دارد، چرا نگاهی به روش کار آن نمی‌اندازید؟ هیچ محبوبیتی تصادفی نیست، بنابراین بادقت آنها را زیر نظر داشته باشید و به نکات ریز عمل کنید.

۶-یک تیتر عالی انتخاب کنید

نخستین چیزی که خوانندگان از مطالب شما می‌بینند عنوان آن است. اگر می‌خواهید توجه آنها را جلب کنید همین چند ثانیه زمان را دارید. با انتخاب یک عنوان خیره‌کننده، جذاب و دقیق، آنها را کنجکاو به خواندن ادامه متن کنید. ولی به یاد داشته باشید که به هیچ وجه از عناوین غیرمرتبط با محتوا استفاده نکنید.

۷-از عبارات کلیدی درست استفاده کنید

عبارات کلیدی بخش بزرگی از دنیای سئو را تشکیل می‌دهند. برای افزایش ترافیک و حفظ کاربران در سایت باید با دقت تمام واژه‌های کلیدی را انتخاب کنید. بدین منظور می‌توانید از ابزارهایی مانند Ahrefs استفاده کنید. علاوه بر انتخاب عبارات کلیدی درست باید آنها را در جای درست نیز قرار دهید.

۸-حجم محتوا مهم است

متاسفانه درباره حجم محتوا اختلاف‌نظر زیادی وجود دارد. برخی معتقدند که هرچه محتوای شما کوتاه‌تر باشد خوانندگان با راحتی بیشتری آن را می‌خوانند و برخی دیگر می‌گویند برای ارائه محتوای ارزشمند و جامع باید محتوای بلندتری نوشت. برای جامعه شما چه چیزی مهمتر است؟

۹-محتوای ماندگار تولید کنید

مخاطبان همیشه به‌دنبال آخرین محتوای شما نیستند. در واقع محتوای قدیمی‌تر نیز ممکن است در نتایج موتورهای جستجو نمایش داده شوند. به همین دلیل باید محتوای ماندگار تولید کنید. محتوایی که پاسخ نیاز کاربران را بدهد مهم نیست که متعلق به چه زمانی است.

۱۰-از جزئیات غافل نشوید

علاوه بر نکات بالا، جزئیات زیاد دیگری برای تولید یک محتوای عالی نیاز است. به تمامی جزئیات، هرچند کوچک دقت کنید؛ چرا که این جزئیات زمانی که کنار یکدیگر قرار می‌گیرند تاثیر بسزایی دارند. به‌عنوان مثال می‌توان به ایجاد متاتگ‌ها اشاره کرد.

اگر شما به دنبال یافتن راهی هستید تا در مدت زمان کوتاهی به قله‌های گوگل برسید، می‌توانید از خدمات اداره بازرگانی ایسنا بهره ببرید.

اداره بازرگانی ایسنا آمادگی دارد در زمینه‌های سئو، بازاریابی شبکه‌های اجتماعی، بازاریابی محتوا، بازاریابی دیجیتال به شرکت‌ها و برندهای ایرانی مشاوره و خدمات تضمینی ارایه دهد. علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن‌های ۶۶۴۸۳۶۳۱ و ۸۸۹۰۱۲۷۹ تماس بگیرند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha