• پنجشنبه / ۱۲ مهر ۱۳۹۷ / ۰۰:۰۲
  • دسته‌بندی: صنفی،فرهنگی‌ودانشجویی
  • کد خبر: 97071006120
  • خبرنگار : 71567

رئیس دانشگاه تاکید کرد

طرح توسعه دانشگاه تهران از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور است

 طرح توسعه دانشگاه تهران از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور است

رئیس دانشگاه تهران از اجرای بخشی از پروژه‌های "طرح توسعه دانشگاه تهران" قبل از پایان سال جاری خبر داد و گفت: این طرح هیچ مشکل قانونی ندارد و در صورت تامین منابع مالی به زودی اجرایی خواهیم کرد.

دکتر محمود نیلی‌احمدآبادی در گفت و گو با ایسنا، ضمن اعلام این مطلب، طرح توسعه دانشگاه تهران را یکی از قانونی‌ترین طرح‌های توسعه‌ای کشور دانست و افزود: قانون این طرح در شورای عالی معماری و شهرسازی تصویب شده است، ضمن اینکه کمیسیون ماده 5 شهرداری، وزارتخانه‌های علوم و بهداشت طرح توسعه‌ای دانشگاه تهران را تصویب نموده‌اند. همچنین شهرداری، استانداری، نمایندگان مجلس و حتی دولت متقاعده به اجرای طرح هستند، بنابراین با اطمینان تاکید می‌کنم که هیچ ابهام و مشکلی برای توسعه دانشگاه تهران و ایجاد شهر دانش نداریم.

وی در ادامه در خصوص مخالفت برخی مالکان اراضی اطراف دانشگاه تهران نیز گفت: اگر برخی از مالکین معترض اجرای این طرح هستند، به این دلیل است که بودجه لازم برای تملک مابقی اراضی تامین نشده است. در غیر اینصورت طرح به خودی خود مشکلی ندارد و اجرای آن فراتر از دانشگاه تهران در واقع برای شهر تهران مناسب است. ضمن اینکه ما منکر ایجاد مشکل برای ساکنان طرح نیستیم ولی سعی کردیم زمین‌های تمامی کسانی که مشکل دارند را خریداری کنیم که تا حدودی این امر انجام شده است.

دکتر نیلی افزود: برای ایجاد شهر دانش در دانشگاه تهران به مشارکت خیرین و کسانی که علاقه‌مند به فعالیت در این حوزه هستند نیازمندیم و سعی می‌کنیم از ظرفیت بخش خصوصی و نهادهایی که علاقه‌مند به مشارکت در شهر دانش هستند استفاده کنیم.

به گفته وی، دانشگاه تهران برای اجرای طرح توسعه‌ای و ایجاد شهر دانش  فقط در بحث تملک نیازمند کمک دولت است که امیدواریم اعتبار آن از سوی دولت تامین شود.

رئیس دانشگاه تهران پیگیری طرح توسعه دانشگاه تهران را از مهم‌ترین برنامه‌های این دانشگاه عنوان کرد و گفت: سال گذشته کمیسیون ماده 5 شهرداری تهران کلیات اجرای این طرح را تصویب کرد. امیدوارم هر چه زودتر مسایل مسالی اجرای این طرح رفع شود تا بتوانیم بخشی از آن را قبل از پایان سال جاری اجرایی کنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۲ ۱۹:۴۲

Sahar: آقاي نيلي شما چه ميدوني مشكل يعني چي ؟! اگه مردم رو درك ميكردي اين طوري حرف نمي زدي !! اگه خونه خودت هم تو اين محدوده بود بازهم ميومدي تو رسانه دفاع كني ؟! يه عده از مالكين تو اين سالها از دنيا رفتن مردم تا كي منتظر بشن كه منابع شما تأمين بشه ؟ دولت تو اين موقعيت پول نداره به شما بده اصلا من جاي دولت باشم يك قرون به شما پول نميدم !! بيست سال تموم مردم رو معطل طرحي كردين كه همه مي گن مشكل داره ! اونوقت شما مي گي نداره!! اين كه جواب مردم نشد !! مسكني از ساكنين

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۳ ۰۸:۳۷

nikoo: آقای نیلی طرح رویایی شما ۲۲ ساله که مردم این محدوده رو فلج کرده.دست بردارین از این دفاعیات کلیشه ای!خودتون بهتر میدونید نه مصوبه دارین نه بودجه!!!طرحی که ۲۲ ساله تو تملک متوقف شده جز تضییع حقوق ساکنین نتیجه ای نداشته جز خرابی و نا امنی و تبدیل خانه های مردم به پارکینگ و کافی شاپ و کسب درآمد از این راه برای دانشگاه ! بد نیست از غروب به بعد گشتی تو منطقه ای که سالها ساکنین با امنیت در آن زندگی میکردن بزنید !که البته مطمئن هستم که باز هم منکر چیزهایی میشوید که به شما ثابت خواهد شد! واین را نیز بدانید وضعیت فرق کرده و ساکنین هشیار و آگاه شده اند !حتی اگر بودجه هم داشته باشید با مقاومت مردم و ساکنین مواجه خواهید شد !

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۳ ۱۰:۲۷

آقاي نيلي مثل اين كه متوجه اعتراضات مردم نيستيد ! يكي از اعتراضات مردم يه شما اينه كه چرا باطرحي كه مصوبه شوراي عالي شهر سازي نداره ٢٢ ساله مردم رو معطل نگه داشتين ؟ چرا مي گوييد اين طرح قانونيه ؟ قانون به شما اجازه نميده ٢٢ سال مردم رو در بلاتكليفي قرار بديد !! بعضي از مردم اصلا فروشنده نيستند عده اي هم املاك و آپارتمانها و مغازه هاشون رو به ثمن بخس به شما نمي فروشند مردم تاكي منتظر بودجه هاي رويايي براي طرحها ي رويايي شما باشند شما دو دهه هست كه در تملك متوقف مونديد هنوز بدنه تجاري مونده مغازه ها هتل پاساژ خونه هاي بزرگ مسكوني مونده شما چالش بزرگي پيش رو داريد كه با بودجه هاي كلان هم حل نخواهد شد مردم عصباني رو با اين اظهارات عصباني تَر نكنيد

avatar
۱۳۹۷-۰۷-۱۴ ۱۳:۲۷

الان 22 سال است که این طرح باعث ازاد و مزاحمت ساکنین است محله به محله ای ناامن و فرسوده تبدیل شده. ما ساکنین در بلاتکلیفی کامل به سر می بریم دانشگاه نه بودجه دارد که بخرد و نه حاضر است دست از بلند پروازی بردارد. املاکی که دانشگاه با قیمت نازل خریده همه با پارکینگ تبدیل شده یا اجاره داده شده و همه باعث ازاد محله شده اند. دانشگاه نه حاضر است طرح خود را متوقف کند و نه اینکه به قیمت راضی کننده املاک را خریداری کند. در این 22 سال بارها و بارها مسئولین عوض شده اند و برای اهالی روز از نو روزی از نو بوده. هر مسئولی می خواسته تا اتمام مسئولیت خودش قضیه بحرانی نشود. ولی ما اهالی نجابت کردیم. همانطور که وقتی نماز جمعه به محدوده مان امد نجابت کردیم همانطور که وقتی منطقه وارد طرح شد نجابت کردیم. املاک ما به دلیل طرح دانشگاه مثل اراضی خارج از طرح خریدار ندارد.