• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۰۷:۰۹
  • دسته‌بندی: ارتباطات و فناوری اطلاعات
  • کد خبر: 97071106212
  • خبرنگار : 71591

با ثروتمندترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان آشنا شوید

با ثروتمندترین شرکت‌های تکنولوژی در جهان آشنا شوید

بررسی فهرست معرفی ثروتمندترین برند و شرکت‌های فعال در زمینه تکنولوژی در جهان نشان می‌دهد که آمازون، اپل و گوگل در راس این برندها قرار گرفته‌اند.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت inc.com، به تازگی گزارش‌های جدیدی از سوی موسسه‌های تحقیقاتی منتشر شده که نشان می‌دهد با ارزش‌ترین برندها و به عبارتی ثروتمندترین شرکت‌های فعال در حوزه تکنولوژی کدام هستند.

۱. آمازون

ارزش برند: ۱۵۰.۸ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته : +۴۲ درصد افزایش

رتبه سال گذشته : ۳

آمازون به‌عنوان بزرگترین شرکت تجارت الکترونیکی و خرده‌فروشی آنلاین در  جهان، توانسته است در جایگاه نخست شرکت‌های تکنولوژی از لحاظ ارزش سهام و برند و هم‌چنین میزان درآمدزایی قرار بگیرد چرا که ارزش این برند از سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی ۴۷ درصد افزایش یافته است که البته یکی از دلایل اصلی این رشد چشمگیر و قابل ملاحظه، بجز تجارت و خرده فروشی‌های آنلاین، تلاش این شرکت برای توسعه دستگاه‌های الکترونیکی نظیر اسپیکرهای هوشمند و هم‌چنین برقراری زیرساخت‌های لازم برای ارائه خدمات ابری و دیجیتالی بوده است.

۲. اپل

ارزش برند: ۱۴۶.۳ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته: +۳۷ درصد افزایش

رتبه در سال گذشته : ۲

اپل که بدون شک یکی از بزرگ‌ترین شرکت‌های تکنولوژی آمریکایی است که سالها با تولید محصولات مختلف فناوری نظیر گوشی هوشمند آیفون، تبلت آی‌پد، لپ‌تاپ مک بوک و سایر لوازم جانبی همواره سعی کرده که حرف اول را در این عرصه بزند. از آنجا که تقریبا دو سوم درآمد اپل از فروش و ارائه گوشی‌های آیفون به دست می‌آید، این شرکت همواره تمرکز ویژه برروی افزایش فروش آیفون در جهان داشته است. این شرکت علی‌رغم افت ۲۷ درصدی ارزش برند خود در سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی، برای حفظ جایگاه دوم در میان ثروتمندترین و بهترین شرکت‌های تکنولوژی تلاش‌های بسیاری کرده است.

۳. آلفابت (گوگل)  

ارزش برند: ۱۲۰.۹ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته: +۱۰ درصد افزایش

رتبه در سال گذشته : ۱

آلفابت، شرکت مادر گوگل که از جایگاه نخست خود در سال گذشته به رتبه سوم نزول پیدا کرده است، بسیاری از تحلیلگران فعال در حوزه سهام و بازار تکنولوژی را اندکی ناامید کرد چراکه آن‌ها پیش‌بینی بسیار بهتر و موفقیت‌آمیزتری را درباره عملکرد و ارزش برند گوگل داشتند.

۴. سامسونگ

ارزش برند: ۹۲.۳ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته: +۳۹ درصد افزایش

رتبه در سال گذشته: ۶

سامسونگ که در سال گذشته در جایگاه ششم این رده‌بندی جای داشت، حالا با دو پله رشد و صعود توانسته است به چهارمین شرکت ثروتمند و بزرگ جهان تبدیل شود. بسیاری از تحلیلگران پیش‌بینی می‌کنند با ادامه فعالیت‌های این غول تکنولوژی کره‌ای، رتبه سامسونگ بالاتر از این نیز خواهد رفت.

۵. فیس بوک

ارزش برند: ۸۹.۷ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته: +۴۵ درصد افزایش

رتبه در سال گذشته: ۹

ارزش برند فیس بوک که نسبت به سال گذشته ۴۵ درصد رشد و افزایش داشته است، حالا با ۴ پله صعود، در جایگاه پنجم این جدول رده‌بندی جای گرفته است. البته این شرکت با رسوایی که بخاطر همکاری با شرکت تحقیقاتی کمبریج آنالتیکا به بار آورد، اندکی نسبت به برآوردهای انجام شده روندی نزولی پیدا کرد اما مهم آن است که علی‌رغم رسوایی بزرگ آن، هم‌چنان ارزش آن بخاطر فعالیت‌های گسترده این شرکت و تصاحب اپلیکیشن‌های محبوبی هم‌چون اینستاگرام، واتس اپ، فیس بوک مسنجر و تیندر بالا مانده و روندی افزایشی داشته است.

۶AT&T

ارزش برند: ۸۲.۴ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته: -۵  درصد کاهش

رتبه در سال گذشته: ۴

اپراتور مخابراتی AT&T نیز همانند یکی از شرکت‌های رقیب خود ورایزن، با پنج درصد کاهش در مقایسه با سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی در جایگاه ششم این رده‌بندی ایستاد اما پیش‌بینی می‌شود که با توسعه فعالیت در زمینه ساخت و برقراری زیرساخت‌های لازم برای فناوری نسل پنجم اینترنت ۵G، ارزش برند این شرکت روندی صعودی در پیش بگیرد.

۷. مایکروسافت

ارزش برند: ۸۱.۲ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته: +۶ درصد افزایش

رتبه در سال گذشته: ۵

مایکروسافت که نامش بیش‌تر به‌خاطر توسعه سیستم عامل ویندوز و نرم‌افزارهای کاربردی و محبوب مایکروسافت آفیس شناخته شده است، هم‌اکنون تحت تاثیر فعالیت‌های گسترده با تمرکز برروی خدمات ابری، توانسته است نسبت به سال گذشته ارزش برند خود را شش درصد افزایش دهد اما هنوز از رقیبان قدرتمندش همچون گوگل و اپل عقب‌تر مانده است.

۸. ورایزن

ارزش برند: ۶۲.۸ میلیارد دلار

تغییرات در مقایسه با سال گذشته: - ۵ درصد کاهش

رتبه در سال گذشته: ۷

ارزش برند اپراتور مخابراتی ورایزن در مقایسه با سال گذشته ۲۰۱۷ میلادی پنج درصد کاهش یافته است که یکی از مهم‌ترین دلایل آن شرکت‌های نوظهور و رقیبی هم‌چون اپراتور تی موبایل است که موجب شده سهم قابل توجهی از مشترکین خود را از دست بدهد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha