• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۰۹:۲۶
  • دسته‌بندی: سیاست خارجی
  • کد خبر: 97071106269
  • خبرنگار : 71038

آمادگی وزارت خارجه برای بهره‌برداری مناسب از میدان مشق و حفاظت از آن

آمادگی وزارت خارجه برای بهره‌برداری مناسب از میدان مشق و حفاظت از آن

روابط عمومی وزارت امور خارجه تاکید کرد: این وزارت خانه برای حسن اجرای تعهدات و در جهت ارتقاء کیفی و بهره‌برداری مناسب از میدان مشق و حفاظت و نگهداری از آن و ایجاد لوازم رفاهی در امر تردد و بازدید عموم آمادگی کامل دارد.

 به گزارش ایسنا ، روابط عمومی وزارت امور خارجه در واکنش به گزارش منتشر شده در ایسنا  در 6 مهرماه جاری  با عنوان "پروژه‌ای 20میلیاردی" و بسته شدن در آن به‌روی مردم"  که در آن اعلام شده بود  ، یک‌سال است که باوجود صرف میلیاردها تومان پول ازجیب مردم تهران، درهای باغ ملی و میدان مشق به روی مردم بسته است و وزارت امورخارجه برخلاف قول‌ها و وعده‌هایش درهای باغ را بعد از اتمام ساعت اداری به روی مردم می‌بندد؛ این در حالیست که قرار بود درهای باغ را تا ساعت24  برای عموم مردم بازبگذارند ،  جوابیه ای را منتشر کرد .

 در این جوابیه آمده است :

۱. در تاریخ ۹۱/۹/۱۳ تفاهم نامه ای بین این اداره کل اموال و ساختمان وزارت امور خارجه و شهرداری منطقه ۱۲ درخصوص بهره برداری از میدان مشق به امضاء رسید که وفق مفاد آن تعهداتی بعهده طرفین گذاشته می شود جهت استفاده عموم در این منطقه و کیفیت نگهداری آن.

۲. در تاریخ ۹۱/۵/۱ تفاهمنامه دیگری بین وزارت خارجه و نیز شهرداری تهران تحت عنوان ارتقاء کیفی محدوده تاریخی تهران در جهت تکمیل تفاهمات فوق الذکر به امضاء رسید.

۳. در دولت یازدهم، جناب آقای دکتر ظریف تفاهمنامه های قبلی را تایید و بر اجرای آن تاکید می کند. لذا تفاهمنامه های مذکور اجرایی می شوند که سنگفرش معابر میدان مشق از آن جمله است.

۴. در جهت اجرای دستور وزیر محترم امور خارجه هر برنامه ای که شهرداری محترم منطقه ۱۲ در مناسبت های مختلف هنری، تاریخی پیشنهاد کرده وزارت امور خارجه کمال مساعدت را برای حسن انجام آنها داشته است.

۵.  وزارت امور خارجه علیرغم اینکه یک دستگاه حاکمیتی است و معذورات خاص امنیتی خود را دارد با اینحال از تردد بازدید کنندگان و دانشجویان و عموم مردم در ساعات مقرر در تفاهمنامه ها استقبال می نماید.

۶.  شهرداری منطقه ۱۲ علیرغم اظهارات شهردار جدید، به نحو کامل به تعهدات خود عمل ننموده است از آن جمله است:

الف. فراهم نمودن امکانات لازم جهت بازدید عموم و توریست ها بخصوص نیروهای نگهبانی برای درب های ورودی در ساعات غیر اداری.

ب.  عدم ممانعت از تردد خودروهای شخصی و تاکسی و.. در محوطه میدان مشق که موجب آزار بازدیدکنندگان و آسیب رساندن به سنگفرشهای محوطه شود.

ج. عدم تعیین آتش نشانی و سرویس بهداشتی، علیرغم تعهدات خود.

د.  عدم تکمیل پروژه خانه دیپلمات برای برگزاری مراسم های مذهبی و هنری.

۷.  وزارت امور خارجه برای حسن اجرای تعهدات و در جهت ارتقاء کیفی و بهره‌برداری مناسب از میدان مشق و حفاظت و نگهداری آن و ایجاد لوازم رفاهی در امر تردد و بازدید عموم آمادگی کامل دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha