• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97071106442
  • خبرنگار : 71565

وحدتی: آشفتگی بازار بر اثر سوءمدیریت‌هاست

وحدتی: آشفتگی بازار بر اثر سوءمدیریت‌هاست

نماینده مردم بستان‌آباد با این‌ ادعا که قیمت واقعی دلار ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است، گفت: این وضعیت قابل کنترل است. این قیمت‌هایی است که رانت‌خواران به بازار تزریق کردند و حبابی است که خواهد ترکید.

به گزارش ایسنا، محمد وحدتی هلان در نطق میان دستور جلسه علنی امروز مجلس شورای اسلامی گفت: افزایش شناخت ملت‌ها از استکبار جهانی موجب رسوایی توطئه‌های آمریکا شده است. ترامپ در جهت خروج از انزوای سیاسی و اعاده حیثیت خود به ترفندهای مختلفی متوسل شده و با شعار دفاع از حقوق بشر و آزادی‌خواهی در پی موجه نشان دادن اشتباهات خود است.

وی افزود: ترامپ با دفاع از تروریسم مردم و کودکان را می‌کشد. آقای ترامپ باید به شما بگویم سیاست شما نشان می‌دهد شما صلاح خود و مردم آمریکا را نمی‌شناسید باید پایبند قوانین بین‌المللی باشید. سلاح‌های خود را از مناطق مختلف جهان به آمریکا برگردانید. از تروریست حمایت نکنید و به تنش‌های داخلی خود بپردازید. تا زمانی که به ایجاد توطئه در جمهوری اسلامی ایران و سایر نقاط جهان بپردازید خواب خوب بر شما حرام خواهد بود.

نماینده مردم بستان‌آباد خطاب به مردم آمریکا، اظهار کرد: ای مردم آمریکا برای حفظ عزت خود با سردادن شعار علیه ترامپ او را به اصلاح سیاست‌های خود وادار کنید. با سیاست تحریم فشار شاهد عکس‌العمل شدید جهان خواهید بود و آمریکا از سوی کشورهای جهان تحریم خواهد شد.

وحدتی تصریح کرد: آقای روحانی برای مقابله با توطئه‌های آمریکا دیپلماسی خارجی را فعال کنید و در جهت تشکیل اتحادیه کشورهای آسیایی متشکل از کشورهای دوست و همسایه اقدام کنید. با برگزاری جلسه با کشورهای اروپایی روابط دیپلماسی را افزایش دهید و به گزینه روی میز ایران یعنی خارج کردن دلار آمریکا از معادلات اقتصادی و تحریم اجناس آمریکا اهتمام ورزید. برای حفظ آزادی در جهان تمام همت خود را برای تحریم کالاهای آمریکا به کار ببندید.

وی ادامه داد: تزریق دلار یارانه‌ای تاثیری در کاهش قیمت‌های بازار ندارد. این موضوع بیشتر موجب سوء استفاده افراد رانتخوار می‌شود. آنها بعد از اخذ دلار، یا کالا وارد نمی‌کنند یا اگر کالایی وارد کنند با قیمت آزاد به فروش می‌رسانند. پایین بودن قیمت سوخت نیز در کشور موجب قاچاق سوخت می‌شود. ارز یارانه‌ای و پایین بودن قیمت سوخت موجب پر شدن جیب افراد خاصی می‌شود. آقای روحانی سال گذشته عده‌ای در موسسات مالی اموال مردم را به غارت برده‌اند. حق مردم از بیت‌المال داده شد که این موجب افزایش نقدینگی و اخلال بازار ارز شد. آیا با افراد مربوطه برخورد شد؟ چرا در این خصوص سهل‌انگاری می‌شود. آیا بانک مرکزی موسسات دیگری را تحت کنترل دارد؟ آیا مجوزات آنها قانونی است؟ آیا بانک‌ها در دادن تسهیلات، اهلیت‌سنجی می‌کنند؟

وحدتی بیان کرد: در هشت سال دفاع مقدس نیز با تحریم‌های آمریکا روبه‌رو بودیم. تاثیرات این تحریم‌ها به اندازه امروز نبود. این موضوع نشان می‌دهد آشفتگی بازار به صورت کامل بر سر تحریم‌ها نیست. بیشتر بر اثر سوء‌مدیریت است. آیا با مفسدان اقتصادی برخورد لازم انجام شد؟ چرا تیم اقتصادی دولت به این موضوع توجه نمی‌کنند؟ چرا با محتکرین برخورد نمی‌شود تا کی باید منتظر بود؟

این عضو کمیسیون اجتماعی در پایان تاکید کرد: وضعیت قابل کنترل است قیمت واقعی دلار ۴۰۰۰ تا ۵۰۰۰ تومان است این قیمت‌های کذایی از سوی دلالان به بازار تزریق شده این حبابی است که خواهد ترکید. آقای روحانی در جهت پایان دادن به چپاول‌ها و جلوگیری از قاچاق دستورات لازم را صادر کنید. وزارت ارتباطات نیز در ایجاد دولت الکترونیک تلاش کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha