• چهارشنبه / ۱۱ مهر ۱۳۹۷ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: مجلس
  • کد خبر: 97071106571
  • خبرنگار : 71381

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ مهر ماه

خلاصه مهمترین اخبار مجلس در روز ۱۱ مهر ماه

بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برگزاری جلسه غیرعلنی مجلس با حضور معاون اول رییس‌جمهور، ممنوعیت خرید و فروش ارز خارج از صرافی‌ها، افزایش هزینه قاچاق برای قاچاقچیان و ...از جمله مهمترین اخبار امروز (چهار شنبه) ۱۱ مهر ۱۳۹۷ مجلس شورای اسلامی هستند که می‌توانید مشروح آن را در لینک‌های زیر بخوانید.

به گزارش ایسنا،  جلسه علنی مجلس شورای اسلامی با دستور بررسی لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، برگزار شد.

در این جلسه علی‌رغم تذکر رئیس مجلس نمایندگان مجلس شورای اسلامی با ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی مخالفت کردند. نمایندگان مجلس همچنین دولت را مکلف به ایجاد سامانه‌های هوشمند جهت افزایش هزینه قاچاقچیان کرد.

در ادامه رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، ارجاع این لایحه به کمیسیون اقتصادی باعث شد که جلسه مجلس دقایقی متشنج شود به این دلیل که برخی از اعضای فراکسیون ولایی این کار را خلاف آئین نامه تشخیص دادند.

به همین خاطر علی مطهری، نایب رییس مجلس با تاکید بر اینکه قصدمان از ارجاع لایحه مبارزه با قاچاق به کمیسیون، جلو افتادن CFT نبود، توضیح داد:‌ عده‌ای می‌گویند لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق از دستور کار خارج شده تا لایحه CFT در دستور قرار بگیرد اما من چنین قصدی نداشتم.

حاجی دلیگان  عضو فراکسیون ولایی مجلس هم در تذکری ارجاع لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز به کمیسیون اقتصادی را خلاف آیین نامه دانست و گفت: این کار با این هدف انجام شد که لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) در دستورکار مجلس قرار گیرد.

در همین زمینه قاسم میرزایی نیکو، عضو فراکسیون امید در تذکری دیگر تاکید کرد که فریاد زدن در شأن مجلس نیست و فریادکشی جایی در مجلس ندارد.

بهروز نعمتی، سخنگوی هیات رییسه مجلس  گفت که لایحه پیوستن ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) احتمالا یکشنبه در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد.

همچنین اکبر رنجبرزاده  نیز خبرداد که کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس، یکشنبه هفته آینده برای بررسی ابعاد FATF جلسه‌ای را برگزار می‌کند که احتمالا به گفته نایب رئیس مجلس این جلسه به صورت مستقیم از رسانه ملی پخش خواهد شد.

در جلسه غیرعلنی امروز نیز نمایندگان  میزبان اسحاق جهانگیری  برای تشریح برنامه‌های جدید اقتصادی دولت و بانک مرکزی برای فائق آمدن بر نابسامانی‌های اقتصادی ناشی از نوسانات نرخ ارز و طلا بودند.

به گفته شهباز حسن‌پور نماینده سیرجان، معاون اول رییس جمهور در این جلسه  از ادامه کاهش قیمت ارز خبر داد.

ناطقین امروز مجلس

وحدتی: آشفتگی بازار بر اثر سوءمدیریت‌هاست

شریفی: وضعیت نابسامان اقتصادی امروز ناشی از سوءتدبیرها و سیاست‌های غلط است

نماینده رشت:استفاده از ظرفیت‌های مردمی کلید گشایش همه قفل‌هاست

کامران: مردم باید آثار ضد اشرافی‌گری را لمس کنند

شهریاری: باید روشن شود که خروج و ورود ما به FATF چه تعهداتی را ایجاد می‌کند؟

***

نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی از تحویل طرح استیضاح وزیر کشور به هیات رییسه خبر داد و گفت: این طرح در ۱۳ محور و با تقاضای ۲۴ نماینده تحویل هیات رییسه مجلس شد.

همچنین احمد امیرآبادی فراهانی، عضو هیات رییسه مجلس شورای اسلامی طرح نحوه برگزاری راهپیمایی‌ها را اعلام وصول کرد.

مجلس شورای اسلامی با مخالفت با حذف ماده ۲۳ لایحه اصلاح قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز، عرضه و فروش ارز خارج از واحدهای مجاز تعیین شده توسط دولت به وسیله اشخاص و واحدهای صنفی را ممنوع کرد.

این درحالیست که عصر امروز سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس گفت که مجلس امروز مصوبه‌ای درباره موضوع ارز نداشته و همچنان از روند کاهشی نرخ ارز حمایت می‌کند.

همچنین نمایندگان، ناظران مجلس در شورای عالی بورس و اوراق بهادار و شورای سنجش و پذیرش دانشجو را تعیین کردند که بر اساس آن محمدحسین حسین زاده بحرینی را با ۱۱۳ رای و فاطمه حسینی را با ۸۲ رای از مجموع ۱۷۱ رای ماخوذه به عنوان ناظر در شورای عالی بورس و اوراق بهادار انتخاب شدند.


انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha